Pilgrim - vem är det ?

C

clownen

Nu måste jag fråga. Såg på ASVH´s hemsida bland lösta betäckningliscenser att det fanns en hingst med som hette Pilgrim..Vet någon här vem det är ? Jag vet bara en gammal Pilgrim som fanns i avel för länge sedan. :confused:

Helen
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Du måste mena Pilgrim som ägs av kullatorp, du kan se deras hemsida www.kullatorp.com Jag tror inte han är avelsvärderad än så att han har löst betäckningslicens låter konstigt???? Kan ju ha helt fel....Men kolla du!

Camilla
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

neywaz skrev:
Du måste mena Pilgrim som ägs av kullatorp, du kan se deras hemsida www.kullatorp.com Jag tror inte han är avelsvärderad än så att han har löst betäckningslicens låter konstigt???? Kan ju ha helt fel....Men kolla du!

Camilla

Han är inte avelsvärderad än, arabhingsten Pilgrim....Så han kan inte ha annat än licens för EGNA ston.

mvh
Carina på Cesam Arabians
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

clownen skrev:
Nu måste jag fråga. Såg på ASVH´s hemsida bland lösta betäckningliscenser att det fanns en hingst med som hette Pilgrim..Vet någon här vem det är ? Jag vet bara en gammal Pilgrim som fanns i avel för länge sedan. :confused:

Helen
Jag roade mig med att söka lite på nätet och hittade att en "Pilgrim" (e Magini) hade visats på rådgivande bedömning 2003 och då fått kritiken att "visa gärna igen".
kan DEN månne ha ett finger med i spelet?

Känns lite långsökt att en arabhingst (den som nämnts ovan) skulle finnas med på ASVHs lista över betalda licenser, tycker jag...
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

ameo skrev:
Känns lite långsökt att en arabhingst (den som nämnts ovan) skulle finnas med på ASVHs lista över betalda licenser, tycker jag...

Why not, är det såååååååå orimligt??????
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Inget ont om araber men jag vet inte vad den arabiska Pilgrim skulle kunna tillföra den svenska sporthästaveln :crazy:

Hälsningar Helen

Tack för att ni engagerar er !
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pilgrim - vem är det ?

clownen skrev:
Inget ont om araber men jag vet inte vad den arabiska Pilgrim skulle kunna tillfööra den svenska hopphästaveln :crazy:

Hälsningar Helen

Tack för att ni engagerar er !

Undrens tid är inte förbi.... ;)
Ung hingst, vem vet vad framtiden har för honom ? Så man ska aldrig säga aldrig.....då biter man sig själv i svansen..... ;)
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Nej det måste vara en annan Pilgrim dom menar...
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

För att listan tar endast upp lösta LICENSER, dvs för hingstar som är GODKÄNDA för halvblodsaveln...
Sen finns en lista med betäckningsbevis för de hingstar som är avelsvärderade men ej godkända.
Är hingsten ifråga inte ens avelsvärderad så får han inte vara med alls...
DÄRFÖR är det osannolikt... ;)

Såg nu, när jag kollade listan, att han står på Spermaimport, så han är ju alltså inte ens svensk..
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

ameo skrev:
Jag roade mig med att söka lite på nätet och hittade att en "Pilgrim" (e Magini) hade visats på rådgivande bedömning 2003 och då fått kritiken att "visa gärna igen".
kan DEN månne ha ett finger med i spelet?

Känns lite långsökt att en arabhingst (den som nämnts ovan) skulle finnas med på ASVHs lista över betalda licenser, tycker jag...

Pilgrim är E. Magini - Cortez. Han blir 3 år i år. Han har säkert ett finger med i spelet. En mkt trevlig men väldigt liiten hingst. Lite svår att rida in dock, tydligen....
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Den Pilgrim som finns med i listan är förmodligen Pilgrim Z, en westfalare e Polydor-Weinberg, som tävlas av Jos Lansink i svår hoppning.
Det finns även en trakehnare som heter Pilgrim, möjligen kan det vara han.
Det kan ju naturligtvis inte vara en 3-årshingst som inte ens är visad för bruksprov. Sådana får inte lösa licens.
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

EoG skrev:
Den Pilgrim som finns med i listan är förmodligen Pilgrim Z, en westfalare e Polydor-Weinberg, som tävlas av Jos Lansink i svår hoppning.
Det finns även en trakehnare som heter Pilgrim, möjligen kan det vara han.
Det kan ju naturligtvis inte vara en 3-årshingst som inte ens är visad för bruksprov. Sådana får inte lösa licens.

Ok. Jag är helt grön på avelsbiten så det visste jag inte.
Det finns tydligen många Pilgrim :D
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Tack för svaret ! Någon av dem två måste det vara. :D
Helen
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

ameo skrev:
För att listan tar endast upp lösta LICENSER, dvs för hingstar som är GODKÄNDA för halvblodsaveln...
Sen finns en lista med betäckningsbevis för de hingstar som är avelsvärderade men ej godkända.
Är hingsten ifråga inte ens avelsvärderad så får han inte vara med alls...
DÄRFÖR är det osannolikt... ;)

Såg nu, när jag kollade listan, att han står på Spermaimport, så han är ju alltså inte ens svensk..

Allt det där vet jag redan, är ju själv hingstägare ;) :rofl:
Men ett litet skämt kan man väl tåla :confused:
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

Det är ju fler än Du och jag som läser här, alla kanske inte vet det.. ;)
 
Sv: Pilgrim - vem är det ?

ameo skrev:
Det är ju fler än Du och jag som läser här, alla kanske inte vet det.. ;)

Eh, jo det vet jag, men Du riktade svaret till mig.....Då skulle Du hellre skrivit RENT GENERELLT gäller...eller hur?! ;) :angel:
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Jag har på senare år reflekterat över att det fanns en tjej jag inte var så snäll mot i grundskolan. Jag kommer inte ihåg så mycket...
13 14 15
Svar
286
· Visningar
13 259
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara skriva här och berätta mitt nya namn. Men ja som ni ser att mitt användar namn är bytt också så är det för att jag ska...
2
Svar
34
· Visningar
2 746
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 441
Senast: ptr
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 704
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp