Pillo - en häst som jag aldrig kommer att glömma

(Länstidningen)
Det är i dagarna 20 år sedan. Jag kommer aldrig att glömma. Jag vet precis var jag var. I Järpen var det och klockan var tidigt på morgonen. Väckaren hade just ringt. Jag hade jour och var ganska nybakad lokalreporter på Länstidningens kontor i Åre kommun. Det var den första mars 1986. Alltså i de sista skälvande ögonblicken av nittonhundratalet och med andra ord morgonen som de flesta svenskar kommer ihåg. Ja, åtminstone de som var födda.

http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=309732&avdelning_1=121&avdelning_2=152
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Länstidningen) Som svensk språkälskare och verksam i massmediebranschen kan jag bara inte underlåta att vidarebefordra min hänförelse...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Länstidningen) Musse Gruen i Rossbol var den första i Europa att importera hästrasen American curly. Rasen är precis vad det låter...
Svar
0
· Visningar
998
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Länstidningen) Markförhandlingarna i Järpens stora Lundhagslägdeprojekt har brutit samman sedan Åre kommun och en markägare blivit...
Svar
0
· Visningar
832
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Länstidningen) Frönäsudde i Åre eller ridhus i Järpen? Buden är många om vad Åre kommuns Produkthuspengar ska gå till...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp