Trissa

Trådstartare
Vi har fått för oss att vi ska ut och pimpla på sjön, om det blir väder till helgen. Dock är vi helt noviser, så vad behöver man ha med sig för att det ska bli en lyckad dag? Vi tänkte också grilla, förstås, så jag tar gärna emot tips även på mat- och fikafronten! Vad funkar i skogen, och vad behöver man verkligen inte bära med sig?
 
Vi har fått för oss att vi ska ut och pimpla på sjön, om det blir väder till helgen. Dock är vi helt noviser, så vad behöver man ha med sig för att det ska bli en lyckad dag? Vi tänkte också grilla, förstås, så jag tar gärna emot tips även på mat- och fikafronten! Vad funkar i skogen, och vad behöver man verkligen inte bära med sig?
Jag trodde du skulle pimpla vin :D
 
Vi har fått för oss att vi ska ut och pimpla på sjön, om det blir väder till helgen. Dock är vi helt noviser, så vad behöver man ha med sig för att det ska bli en lyckad dag? Vi tänkte också grilla, förstås, så jag tar gärna emot tips även på mat- och fikafronten! Vad funkar i skogen, och vad behöver man verkligen inte bära med sig?

- Sittunderlag! Typ fårskinn/renskinn är jätteskönt att sitta på, eller något så att man kommer upp lite från backen :)
- Något varmt att dricka - te, kaffe eller buljong brukar vi ha med.
- Ved så klart, och gärna små tändkuber. De underlättar tändandet även om vädret inte är på ens sida.
- Extra handskar, man blir lätt blöt om händerna när man pimplar.

Vi brukar ha med lite allt möjligt ut i skogen. En favorit är tunnbröd, stekfläsk, grillkorv och potatissallad. Allt läggs i tunnbrödet :) Vi brukar göra pannkakor också, dvs ta med en liten stekpanna och sedan pannkakssmet i en petflaska.
 

Liknande trådar

Mat Tar gärna emot era bästa tips på enkel och god bjudmat för ett sällskap på 4-6 personer. Det behöver antingen vara vegetariskt eller...
2
Svar
23
· Visningar
910
Senast: Milosari
·
Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
175
Mat Ska ha en lite bjudning förv6 personer på lördag. Det blir slaktarbiff/njurtapp och svampsås, men har inte bestämt hur jag ska fixa...
Svar
17
· Visningar
685
Senast: tott
·
Tjatter Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi diskuterar vilka kalendrar vi är nöjda med, vilka vi är mindre nöjda med, vilka vi kommer att köpa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 796
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp