Bukefalos 28 år!

pinsamheter

L

Linnzan

Denna knopp!!! detta är många år sen men jag måste bjuda på den här.. hoppas att fler vill berätta om liknande situationer.
Min granne hade födelsedags fest och de satt ute på altanen med högtalare utsläpade... kanon tyckte jag. nu kan jag rida till musik :) satt där och njöt den ljusa sommarnatten på ängen och red till musiken. efter en stund så stog det lite folk från festen där och tittade. Någon frågade om inte han som fyllde år kunde få rida. Självklart sa jag! Min kille stog där (som tur var) och surrade med folket. Så hoppar jag av och i min iver för födelsedags barnet som ska rida så lägger jag inte handen på knoppen. SÅ jag fasnar!! hängandes fast i knoppen. håll i er nu!!! I BH,n. Alltså mitt mellan tuttarna.... :angel:gud... kan ni fatta... alla såg haha!!! men jag satt fast med skjortan oxå så allt var liksom fast i sadelknoppen och jag hängde där med tuttarna i vädret:o... ja min kille fick allt komma och lyfta lös mig... gud vad jag skämdes!!! haha fast i dag så skrattar man ju åt det... Vad har ni varit med om?????
 
Sv: pinsamheter

Unghästen lyckades bralla till vid ett tillfälle så jag hamnade framför knoppen:eek:...dottern höll på att garva ihjäl sig när jag skulle tillbaka i sadeln igen. Och visst har jag fastnat i knoppen vid avsittning någon gång:angel:
 
Sv: pinsamheter

Men guud... :rofl:

Många år sedan, min treåriga arabhingst och jag på hans första tävling. Han var en vädligt speciell och känslig individ. Jag slängde upp foten bakåt för att rätta till sporren, som man gör, och fastnade i nummerlappen, varpå Skippen började bocka som en tok. Han höll dock huvudet/halsen rätt upp så jag lyckades flyga över sadelhornet och fastna mellan hornet och hans hals så att säga, med öronen framför mig...

Jag satt som i ett skruvstäd och Skippen bara hoppade och hoppade, rakt upp och ner utan att sluta. Jag kunde inget göra utan bara väntade på att hna skulle ha vänlighten nog att sänka huvudet så att jag kunde få åka av...
Folk kom fram och erbjöd sin hjälp men jag sa artigt "nej tack" (varför:confused:) och såg säkert ut som en tomat i aniktet.

Tillslut slutade han hoppa och jag kunde osmidigt som ett kylskåp kravla mig tillbaka över hornet och ner i sadeln.
Precis då ropade dom upp oss för klassen som var en jättestor pleasureklass och gissa vad, vi vann! :D Jag var väl för generad för att kunna rida och därmed förstöra för min fina häst.... :angel:
 
Sv: pinsamheter

Äh men ! gud vad PINSAMT!
Kan inte komma på nått just nu. stackare, jag hade velat gå under jorden.
 
Sv: pinsamheter

Jag har blivit hängande i sadelknoppen.... Hade en rejäl jacka på mig som fastnade i knoppen när jag skulle av. Hästen var en reslig herre på 167 cm.... Tur att han var ganskal cool.... För jag hängde och sprattlade där en rejälstund innan jag lyckades ta mig loss.

Som tur var så var det ingen som såg min belägenhet.... Så direkt pinsamt blev det ju inte... Dock lärde jag mig hur jag skall betee mig när jag sitter av .. Kan ju tillägga att detta var precis i början när jag börjat använda sådana sadlar...
 
Sv: pinsamheter

Det där med att hänga i sadelknoppar verkar vanligt.... Jag ahde en kompis som medryttare på en häst en gång i tiden, och efter att jag ahde hållt en lektion med henne så vände jag mig från dom medans hon satt av.
Då hör jag bara ett litet...gnyende bakom mig och vänder mig om, får se stackars Annelie (ungefär tre tollar hög och flugvikt) hängandes helt hjälplös i luften med jackan över hornet! :rofl: Jag fullkomligt bröt ihop och det tog säkert 5 minuter innan jag kunde hjälpa stackarn ner. Under tiden stod snälla Lady där och såg förundrad ut medans Annelie hängde i luften....



Sadelknoppar är luriga grejer! :cool:
 
Sv: pinsamheter

Gud vad kul att läsa hoppas det kommer fler historier :D
 
Sv: pinsamheter

Haha, jag har väl också lyckats fastna hängandes i hornet några gånger... :D Tror det är en klassiker.
Men så har jag också faktiskt lyckats fastna med bh:n en gång... Det var när jag och kompisen var ute och red i skogen, och så skulle vi hoppa över en stock. Hästen jag red var inte så van vid att hoppa, så han hoppade av när jag inte var beredd. Jag hamnade för långt fram, och såklart så fastnade hornet i bh:n (dock utanpå tröjan), och bh:n GICK SÖNDER!!
Jag fick ställa mig där mitt ute i skogen och ta av mig min trasiga bh, det var tur att det bara var jag och kompisen där :o
 
Sv: pinsamheter

jag har också fastnat i knoppen. hade min mycket stoooora stalljacka på mig för det var svinkallt ute. och efter ridturen så skulle jag sitta av och så vips så hängde jag där dinglandes i jackan. hästen stod så snällt och väntade medans jag tråcklade ut tie strapen och fick spänt upp sadelgjorden så jag kunde glida ner. eller ja, glida och glida, så glamoröst vart det inte vid närmare eftertanke. jag landade på ändan i gruset med sadeln i princip rakt över mig:o

men hästen stod kvar och tittade mycket förundrat på mig :D
 
Sv: pinsamheter

*S* Kan inte komma på någon pinsamhet jag lyckats med sådär på rak arm egentligen.. jag är alldeles för upstuck men ska rannsaka mitt minne senare..

Däremot finns det en anekdot jag Älskar som utspelade sig i ett stall där jag var och jobbade.

Den andra stalltjejen A hade fått en ung arabhingst på sin inridningslott, det var vinter och pissekallt så alla var ju rejält påbylsade och hingsten var väl inte lägst i stan direkt..

Chefen och jag stod där och skulle titta på för att se hur det gick.. A skulle sitta upp, och skuttar lite lätt på sidan. Araben var duktig och stod still.. sen skulle foten i stigbygeln...

A hade långkalsonger, jeans och chaps.. Smidigt värre kan jag bara säga och förhållandevis korta ben... jag har nog Aldrig sett nån försöka komma upp på en häst SÅ många gånger utan att faktiskt få foten i stigbygeln.. Så där snurrade araben runt med A skuttandes tappert försökandes få foten i stigbygeln under många inte fullt så fina harranger... Chefen bet ihop, och bet ihop och bet ihop tills han helt sonika fick vända ryggen till och vi garvade båda två så tårarna sprutade.. Stackars A Blängde och kläckte lite småsurt ur sig "Jamen Vad-dådå! Det är ju bra träning för honom..."
 
Sv: pinsamheter

Jag och min kompis var på långritt, efter halva vägen bytte vi dsadel för att slippa få så ont i baken, trodde vi!

Att nämna var att min dåvarande westernsadel var en budget (stenhård) sadel. Min kompis övertog den vid bytet. Ca 1 km hemifrån skulle vi hoppa över en PYTTE bäck som följs av en backe, vad händer? Jo min kompis sägfer innan "bara så du vet så kan Cosmos busa lite här" Aaa visst men jag siter på en potatis säck så de e lugnt tänkte jag. OCH DÅ ser jag

Min kompis häst bockar över bäcken, min kompis landar , och då menar jag hornet. Detta följs av en SERIE bockar då hon fortfarande landar hornet, efter ett tag landar hon framför hornet och blir att studdsa bak MOT hornet.
Detta på gick kanske 20-30 meter och gud vet hur många bockar en häst kan slå på under den sträckan! Det slutar iaf med att hon damper i backen (här är jag nära att döö av skratt) och hon kvider nått i stil med "jag tror inte jag kan rida hem" och hon får stöpla sig hem.

Om nu inte detta var nog så hade hon redan fått blåmärken i ljumskarna för att min sadel var kass, nu fick hon dessutom blåmärken ÖVERALLT mellan benen. Dagen efter skulle hon till sjukgymnasten för sina knän och fick stå och göra kissande hunden i trosor, gissa om den MANLIGA sjukgymnasten kollade på blåmärkena!
 
Sv: pinsamheter

Gud vad kul att läsa hoppas det kommer fler historier :D
Att fastna med jackan i hornet är inget att ha roligt åt ! Dottern till en gosse i norr som jag känner, råkade ut för det och det kostade henne en bruten nacke. Det kanske skulle mana till lite eftertanke att vara klädd så att riskerna minimeras!
 
Sv: pinsamheter

Jag har lyckats fastna i en engelsk sadel.. :angel:

Red ett fullblod som var rätt så ung och lite sprallig. Vi hade kommit hem efter en ridtur och skulle hoppa av genom att svinga ett ben över hästens hals och graciöst skutta ned.... Fastnade med jackan runt bakvalvet och hängde där! Hästen som i normala fall steppade runt stod som tur var helt still denna gång och tittade förvånat på mig!:o
 
Sv: pinsamheter

Å fy vad hemskt.. :( ..men kul att läsa:D:angel:

En kompis till mig landade också på hornet, fick en spricka i blygdbenet... aj aj aj........ hon tyckte att det gjorde lite ont och hon ville bara kräkas, men var ute på långtur och red ändå 2 timmar till innan hon kom hem och kunde ta sig till sjukhuset... :smirk:
 
Sv: pinsamheter

*Knapplån*
Jag skötte ett par hästar ett tag, och hon som ägde dom var westernryttare.
Allt var frid och fröjd fram till en dag då hon och hennes man var ute i skogen och jobbade med nordsvensken. Jag skulle då fixa iordning hennes travare och rida dit och ja... typ hälsa på dom så att säga!
Jag red några varv i paddocken först och sen av nån anledning skulle jag sitta av, antagligen för att hämta nåt. Jag var ensam hemma på stallbacken och SJÄLVKLART fastnar jag i knoppen med jackan. Hästen var ingen bjässe men jag är en liten "dvärg" och jag hängde där och sprattlade. Kusen stog still, snäll som hon var och jag gjorde allt för att komma loss... tillslut fick jag till ett ryck så jackan gick sönder och jag kom ner...
Moloken fick jag sadla om och sedan bege mig iväg låtsandes som om ingenting hade hänt... :angel:
Kan säga er att den tiden jag hängde där kändes som en evighet och jag hann tänka många saker.. haha... tänk om dom kommit hem och fått se mig :rofl: jag säger då det...
Skönt att höra att man inte är ensam ;)
 
Sv: pinsamheter

Det där förstod jag inte ??? Förklara ! :confused:

hmmmm... ja.. är BH och skjorta för mycke kläder för dig, så kan man ju fundera hur DU tycker att man ska vara klädd för att minimera några risker:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: pinsamheter

Jag har lyckats fastna i en engelsk sadel.. :angel:

Red ett fullblod som var rätt så ung och lite sprallig. Vi hade kommit hem efter en ridtur och skulle hoppa av genom att svinga ett ben över hästens hals och graciöst skutta ned.... Fastnade med jackan runt bakvalvet och hängde där! Hästen som i normala fall steppade runt stod som tur var helt still denna gång och tittade förvånat på mig!:o

<men Shit!!! :rofl: har jag aldrig hört förr!!!:rofl:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp