Bukefalos 28 år!

L

lenizen

Familjen ska få utökas. Vi går i hundköpartankar så jag sitter och lusläser hemsida på hemsida om några olika raser för att se vad som kan tänkas passa oss, jag har vissa absolut inte och några starka kandidater.
Jag fastnar mer och mer för pinschern. Det verkar vara en trevlig och mångsidig hund eller är jag ute och cyklar? Är det en hund som fungerar att ha med i stallet?

Var är era erfarenheter av pinscher? Tell me :)
 
Sv: Pinscher

Jag har träffat en dvärgpincher och en vanlig pincher. Dvärgen är ingen rolig hund, stirrig och argressiv men hon har blivit illa behandlad och är säkert inte så representativ.
Den vanliga har jag bara träffat en gång, en busig och snäll hund.
 
Sv: Pinscher

Ja, du har absolut fått en felaktig bild av dvärgpinschern! Den är som mellanpinschern, men mindre...

Skickar med en bild på mamman som bär vår blivande valp (förhoppningsvis)! Hon är från Kennel Bellocean här i Malmö.

Det gula mjukisdjuret fick hon av mig och min pojkvän!

3704850.jpg


Så låg hon efter att vi hade gått! :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 705
Senast: Kraxa
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 334
Senast: AnneB
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp