FruS

Trådstartare
Trimma själv med Pivo!
Har någon testat pivo Max?
Tappar den bort ekipaget och om den gör det hittar den dem igen OCH om den gör det, hur snabbt gör den det ungefär, skulle ni säga? 🙂
Supertacksam för all input!
Även om de andra modellerna! 🌼🌼🌼
 
Pivo och Pivo max är samma grej, men Pivo max kan du ha en tyngre grej ovanpå, ex surfplatta eller kamera (till mobilen) samt längre batteritid. Man får vara noga så man inte köper lite, den har inte häst-läget.
Det finns alltså tre modeller totalt.

Jag är väldigt nöjd med min Pivo. Rider själv och blir sällan borttappad, men brukar slå en kik lite då och då att kameran följer, annars rider jag förbi den igen :)
Beroende på placering tappas man bort lättare eller svårare. De rekommenderar att ha Pivo mitt på banan men jag använder den till att filma dressyrprogram och har den då placerad vid C utan problem, bara Pivon står tillräckligt nära staketet.

Pivo är dock väldigt beroende på vilken telefon du har. Jag köpte en iPhone av nyare/bättre sort bara för att ha att filma med, min vanliga android fungerade inte alls.
 
Pivo och Pivo max är samma grej, men Pivo max kan du ha en tyngre grej ovanpå, ex surfplatta eller kamera (till mobilen) samt längre batteritid. Man får vara noga så man inte köper lite, den har inte häst-läget.
Det finns alltså tre modeller totalt.

Jag är väldigt nöjd med min Pivo. Rider själv och blir sällan borttappad, men brukar slå en kik lite då och då att kameran följer, annars rider jag förbi den igen :)
Beroende på placering tappas man bort lättare eller svårare. De rekommenderar att ha Pivo mitt på banan men jag använder den till att filma dressyrprogram och har den då placerad vid C utan problem, bara Pivon står tillräckligt nära staketet.

Pivo är dock väldigt beroende på vilken telefon du har. Jag köpte en iPhone av nyare/bättre sort bara för att ha att filma med, min vanliga android fungerade inte alls.
Hur gör du.? Har stora problem med min pivo. Tycker den tappar bort oss jämt. Filmar du i lanskapsmode? För tycker också kvalitén blir sådär
 
Hur gör du.? Har stora problem med min pivo. Tycker den tappar bort oss jämt. Filmar du i lanskapsmode? För tycker också kvalitén blir sådär
Autozoom, följ häst, landskapsläge, mellanhastighet tror jag.. kan dubbelkolla någon dag om du vill, men är skitkass på inställningar faktiskt. Det ska ju finnas två appar att välja mellan också men den ena kommer jag aldrig till något film-läge med..

Tycker det mesta verkar hänga på telefonen faktiskt.
 
Autozoom, följ häst, landskapsläge, mellanhastighet tror jag.. kan dubbelkolla någon dag om du vill, men är skitkass på inställningar faktiskt. Det ska ju finnas två appar att välja mellan också men den ena kommer jag aldrig till något film-läge med..

Tycker det mesta verkar hänga på telefonen faktiskt.
Har en galaxy s22 så den borde ju vara bra.
 
Pivo och Pivo max är samma grej, men Pivo max kan du ha en tyngre grej ovanpå, ex surfplatta eller kamera (till mobilen) samt längre batteritid. Man får vara noga så man inte köper lite, den har inte häst-läget.
Det finns alltså tre modeller totalt.

Jag är väldigt nöjd med min Pivo. Rider själv och blir sällan borttappad, men brukar slå en kik lite då och då att kameran följer, annars rider jag förbi den igen :)
Beroende på placering tappas man bort lättare eller svårare. De rekommenderar att ha Pivo mitt på banan men jag använder den till att filma dressyrprogram och har den då placerad vid C utan problem, bara Pivon står tillräckligt nära staketet.

Pivo är dock väldigt beroende på vilken telefon du har. Jag köpte en iPhone av nyare/bättre sort bara för att ha att filma med, min vanliga android fungerade inte alls.
Är det alltså pivo standard man ska satsa på? Är det samma som silver?
Blir lite förvirrad över alla alternativ. Sett att det finns röd också? Och ibland kallas den active?
 
Är det alltså pivo standard man ska satsa på? Är det samma som silver?
Blir lite förvirrad över alla alternativ. Sett att det finns röd också? Och ibland kallas den active?
De har bytt namn på dem ett par gånger :crazy: 😅

Pivo lite = Pivo red = kan inte följa en häst
Pivo pod = Pivo silver = (Pivo active?)= Följer häst
Pivo max = Pivo pod + orkar en systemkamera/surfplatta (du måste ha en mobil också) = följer häst
 
De har bytt namn på dem ett par gånger :crazy: 😅

Pivo lite = Pivo red = kan inte följa en häst
Pivo pod = Pivo silver = (Pivo active?)= Följer häst
Pivo max = Pivo pod + orkar en systemkamera/surfplatta (du måste ha en mobil också) = följer häst

Har de ändrat inställningarna också? Min pivo red kan följa häst iaf.
 
Har de ändrat inställningarna också? Min pivo red kan följa häst iaf.
De tidigaste versionerna av Pivo red följer häst, men det är ändrat nu. Så man måste ha ett konto registrerat före xx för att ha den funktionen på Pivo red/lite.
Det blev lite rabalder när funktionen togs bort men är ett tag sedan nu.
 
Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?

/snål🤪
 
Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?

/snål🤪
Det är en universalgänga så jag använder mitt gamla kamerastativ bara. Tror inte den håller balansen så bra själv men har inte testat. Du kan köpa billigare stativ på andra ställen :)
Typ gorillastativ (heter de så? Med små armar) funkar säkert också om man inte vill ha ett "riktigt" på ben.
 
Det är en universalgänga så jag använder mitt gamla kamerastativ bara. Tror inte den håller balansen så bra själv men har inte testat. Du kan köpa billigare stativ på andra ställen :)
Typ gorillastativ (heter de så? Med små armar) funkar säkert också om man inte vill ha ett "riktigt" på ben.
Ah det låter ju bra!
 
Hur viktigt är det att ha stativet? Kan man ställa den där poden på typ sargen eller en pall lika väl?

/snål🤪
Pivos egna stativ är rätt ostabilt, det finns betydligt bättre, och billigare i butik i Sverige.

Har en Pivo silver som ligger och skräpar här hemma. Har ju ingen häst längre så jag vet inte riktigt vad jag ska göra med den. Kommer ju säkert ha häst nån gång i framtiden igen... Men jag vet ju inte om det är om 5 år eller 15? Sälja eller behålla är frågan helt enkelt.
 
De tidigaste versionerna av Pivo red följer häst, men det är ändrat nu. Så man måste ha ett konto registrerat före xx för att ha den funktionen på Pivo red/lite.
Det blev lite rabalder när funktionen togs bort men är ett tag sedan nu.

Ojdå. Hoppas att min fortfarande funkar, har inte använt den sen 2020 tror jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Precis som rubriken! Hur snabbt var ni uppe på hästryggen igen efter att ha opat bort äggstockarna och äggledarna?🌼 Letar häst och fick...
Svar
0
· Visningar
440
Senast: FruS
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 437
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: skiesabove
·
L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 862
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp