Placering av "duscharm"

Piglet82

Trådstartare
Har precis inhandlat en duscharm till spolspiltan, och nu känner jag mig osäker över placeringen..
Första tanken var att sätta den på samma vägg som vattenutkasten finns på, men ser på vissa bilder att en del sätter den på den bakre väggen och nu känner jag mig sjukt osäker :confused:
Vilken placering är bäst? Duschspiltan är ca 3 m bred, ca 3,5m djup så vilken vägg jag än sätter den på räcker den ju till mitten av duschen. Tankar?
 

Bifogade filer

  • 15678765830457561498286197477380.jpg
    15678765830457561498286197477380.jpg
    252,3 KB · Visningar: 53
Vi har på sidan i vårt stall, funkar bra. Nackdelen är ju att man behöver dra slangen bakom eller över hästen när man duschar den ena sidan, men tycker inte det blir problematiskt.
Säkerhetsmässigt kanske det är att föredra bakom egentligen, då kommer ju slangen komma mer ”mitt över” oavsett vilken sida man spolar så den behöver aldrig dras bakom rumpan eller dylikt på hästen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 779
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp