Plague off och tandsten

Lycanthrope

Trådstartare
Någon som vet om plague off till människor fungerar bra?
Finns det alternativ till att skrapa bort tandsten hos tandläkare/tandhygienist?

Jag menar alltså inte det som finns till hundar utan det som finns till människor, samma tillverkare.

" Den har en förmåga att påverka och avlägsna munbakterier så att tandstenen blir porös, lossnar av sig själv eller går lätt att avlägsna vid vanlig tandborstning."


Finns det några alternativ till att skrapa hos tandhygienist, för att få bort tandsten?

Är nästan skräckslagen inför tandläkarbesök och ingen får peta med vassa saker i min mun. Då kommer panikattacker, gråt, andnöd mm. :o:crazy:

Hörde nånstans om någon som fått någon slags ultraljudsgrej mot tandstenen som fått bort den, något alternativ till att skrapa. Någon som vet mer om detta?
 
Sv: Plague off och tandsten

Plague = pesten;)

Men Plaque off för människor är förmodligen lika mycket bluff som Plaque off för katter. På mina katter märktes ingen förbättring alls.
 
Sv: Plague off och tandsten

Men jisses vad jag stavade, gah. Jag vet ju att det stavas med q, haha! :rage:

Det verkar ju ha fungerat för många, på hund alltså.
Men vet inte hur det fungerar på människor.
 
Sv: Plague off och tandsten

Mina katter hade rätt mycket tandsten och jag använde Plaque off rätt länge. Det var dyrt och gav inget resultat så jag slutade.
 
Sv: Plague off och tandsten

Hörde nånstans om någon som fått någon slags ultraljudsgrej mot tandstenen som fått bort den, något alternativ till att skrapa. Någon som vet mer om detta?

Ja, det är vanligt att förbehandla tandstenen med ultraljud. Det ilar lite i tandköttet. Sen skrapar hygienisten lätt bort tandstenen. Precis hur det fungerar tekniskt vet jag inte men min hygienist gör alltid så.

Tycker du det är jobbigt med hygienisten så gå ofta, så blir det inte så mycket och går lätt att ta bort.
 
Sv: Plague off och tandsten

Jag provade pa min hund ... som blev jatte dalig i magen och tanderna sag ut som vanligt.:crazy:
 
Sv: Plague off och tandsten

Du har min fulla sympati:)

Har samma problem , går två gånger om året blir mindre ju oftare du går .

Ultraljud funkar bra men ilar så förbaskat i mina tandhalsar:(

Nu för en vecka sedan tyckte tandhygienisten att vi skulle bedöva o vilken skillnad de var :D

Ska inte säga att jag inte märkte något men var otroligt mycket bättre o fullt hanterbart .

Be at de bedövar.. lycka till
 
Sv: Plague off och tandsten

Du har min fulla sympati:)

Har samma problem , går två gånger om året blir mindre ju oftare du går .

Ultraljud funkar bra men ilar så förbaskat i mina tandhalsar:(

Nu för en vecka sedan tyckte tandhygienisten att vi skulle bedöva o vilken skillnad de var :D

Ska inte säga att jag inte märkte något men var otroligt mycket bättre o fullt hanterbart .

Be at de bedövar.. lycka till
Jag går också 2 gånger per år och får alltid bedövning.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 909
Senast: LenaH
·
Kropp & Själ Blev helt ställd idag när jag var hos tandläkaren. Hade lite tandsten på några tänder. Tandläkaren insisterade på att jag skulle ta...
2
Svar
37
· Visningar
11 913
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp