Planer år 2022!

Planer här hos oss:

Aysu:
Leva så länge som möjligt, med så hög livskvalitet som möjligt :heart
Förhoppningsvis jaga trasa någon gång till.
Agera fotomodell ungefär en miljard gånger.
Hjälpa till i uppfostran av valp.

Ebrah:
Kanske starta på rallylydnadstävling?
Agera fotomodell.
Springa på lure coursing.
Hjälpa till i uppfostran av valp.

Valp!
Flytta till Sverige och bli trygg här hemma.
Bli rumsren.
Leka!
Lära sig lyssna på sitt namn och komma på inkallning.
Upptäcka att det är jättekul att vara med matte och göra roligheter ihop.
Acceptera vardagliga ting som kloklippning, gå i koppel och koppla av hemma.
Testa att jaga trasa.

Jag själv:
Uppdatera mina kunskaper i att ha valp O_o
Sy massvis av selar och utrustning till hundar.
Utvecklas ännu mer inom hundfotograferingen.
Försöka komma ut på vandringar med hundarna, oklart hur och när bara. Hoppas på att vi kan få till något där Aysu hänger med, hon älskar vandringar.
 
Planen är att göra minst en start i appellen och i startklass under året med unghunden. Han ska också gå MH och röntgas. Ska också gå en utbildning till avelsfunktionär så hoppas på ett väldigt hundigt år med mycket inspiration, kurser och träning!
Vad innebär det med "avelsfunktionär"? :)
 
Vad innebär det med "avelsfunktionär"? :)
Det är en funktion i rasklubbar, så utbildningen handlar om avel och genetik och arvbarhet och andra intressanta saker, mycket riktat mot rasklubbens arbete med hälsoprogram och RAS-revideringar. :) Mycket eget arbete ingår och det är uppgifter som ska göras löpande och som måste bli godkända för att en ska få godkänt på kursen. Det är inget krav att vara avelsfunktionär för att kunna arbeta ideellt med såna frågor men det är alltid skönt med ett diplom som kan säkerställa ens kunskaper.
 
Jag hoppas ju på att det flyttar in en valpis här i April och det är den jag har planer för. Den gamle ska bara hållas frisk och glad.

Valpis: Ska gå valpkurs och ringkurs. Jag hoppas på att göra utställningsdebut för både mig och valpis i slutet av Augusti. Vi borde även hinna med en unghundskurs under 2022. Eller så blir det Norsework/specialsök. Jag är grymt kurssugen och kurstaggad så jag kan nog anmäla oss till både det ena och det andra:p
 
Planer här:

Nessie:
Titel i lydnadsklass 2(?)
Titel i mästarklass rally
Titel i freestyle 1
Om jag orkar så fixa apellklassen i bruks men när jag ser målen ovan så känns det som om vi kommer ha rätt fullt upp iallafall. Ev. nån valltävling men iallafall träna vallning.

Nike:
Kvala till SM i agility (känns ju helt sjukt att skriva detta om den tidigare snigel-hunden!)

Nano:
Bor just nu på obestämd tid hos syster..
Titel i rallylydnad fortsättningsklass.
Om hon stannar hos syster ett tag så blir det troligen start i appellen med henne.

Tay:
Starta i agility till sommaren/hösten med husse.
Träna vallning, sikte mot VP nån gång men det beror helt på vilka träningsmöjligheter vi har framöver i vilken tidsram det hamnar.
Troligen starta i lydnad eller rally nu på våren för att komma ut på tävling lite.

För egen del så skulle jag vilja ha en tävlingshund till men är väldigt osugen på valp just nu, kanske 2023 istället? Jag hoppas mest på att alla fyrbenta och tvåbenta håller sig hela och friska nästa år!
 
Mig själv:
Hitta motivation att komma ut och tävla lite. Förhoppningsvis få till en eller två tävlingar här hemmavid, utanför SVaK. Hitta en bra nivå av hjälp för att ge husse en bra grund med Zoe.

Tas:
Ska lamma med mig i vår och sen köra ik2 under försommaren. Om han blir mer bekväm med att vara med som kurshund så kommer jag tävla honom mer och satsa på att ta honom så långt jag bara kan. Han ska höftledsröntgas i vår, när vi röntgar Zoe

Zoe:
Är på G att sättas in i träning på allvar, men då kommer jag att ta ett steg tillbaka och bara coacha henne och husse. Hon är så pass bra med fåren att vi har börjat lägga på kommandon redan. De ska få till sitt VP i år, och kanske lite IK1 för rutinens skull. Zoe ska höftledsröntgas, ögonlysas och ta gentest så vi vet om hon går att satsa på som avelstik i framtiden.

Leasingtik:
Ser himla fin ut och röntgades med fina höfter nu i vintras. Ska hjälpa matte och hund att få till VP i år så vi kan para henne nästa vinter! :love::love:

Mako:
Flyttar hit i januari om allt går bra, ska drälla runt och äta äckliga saker, lära sig livet med oss och flocken och starta sin träning framåt sensommaren.

Fridolf, Frodo och Karla
Ska få göra det de vill och kan, alla tre har börjat visa ålderstecken på olika sätt så inga krav på prestation längre.

Joel
Får nog rycka in som slitvarg och backa upp Tas om inte gamlingarna orkar i sommar. Inga tävlingsplaner.
 
Planen med stora hund är förstås att han får fortsätta vara frisk och fräsch. Vi spårar och tränar till husbehov men ingen organiserad träning med honom. Dottern på 5 år använder honom som träningshund just nu och de är faktiskt riktigt duktiga tillsammans, han kan ju allt men gör bara rätt om hon gör rätt och säger rätt, så det blir en fantastisk skola för henne. :heart Jag använder också honom ibland i träningen med unghunden så han får visa först och så får lille hund klura efteråt. Roligt sätt att träna på!
 
Humla
Ta i alla fall ett diplom i NW
Lära in agilityslalom
Miljöträna på agilitytävling för att se om hon kan få till glädjen där igen :)

Sparven
Doftprov och förhoppningsvis tävla lite NW
Blåbärstävlingar i agility i sommar
Miljöträning :)

Mig själv
Komma över prestationsångesten som gör det svårt att träna hemma. Har tagit ett steg på vägen i alla fall, i att börja analysera mina känslor kring det och försöka vända dem :)
 
Mål nummer ett är att ta rallylydnadschampionatet under nästa år. Mål nummer två är att ta Htm2-titeln. Båda borde vara möjliga, men det viktigaste är att ha kul när vi tävlar.

I övrigt ha kul, träna lite nosework och agility ibland, fortsätta simträningen.

Har haft allvarliga funderingar på valp men kommit fram till att jag faktiskt inte vill ha två hundar, så damen får fortsätta vara ensam drottning här hemma.
 
Hitta en bra allergimedicinering
Förhoppningsvis fortsatta kurser inom NW och RLD (med målet att åtminstone göra doftprov, respektive starta RLDN).
Hade också varit väldigt roligt att gå en agilitykurs, eftersom Daisy helt uppenbart älskar det.
Hon tenderar dock att gå upp lite för mycket i stress i det sammanhanget, så vi får se.

Får man ha målet att bara ha kul och försöka mogna tillsammans?
Hade så otroligt högtflygande tävlingsambitioner initialt med henne men har landat i hennes högsensitiva personlighet och vill mest bara att hon ska få vara nöjd och glad och lagom stimulerad - ingår det någon start i det är det bara en bonus, numer.
 
Får man ha målet att bara ha kul och försöka mogna tillsammans?
Hade så otroligt högtflygande tävlingsambitioner initialt med henne men har landat i hennes högsensitiva personlighet och vill mest bara att hon ska få vara nöjd och glad och lagom stimulerad - ingår det någon start i det är det bara en bonus, numer.
Tycker det låter som utmärkta mål!
 
Skrället ska få leva livet som pensionär. En del av målen med valp var ju att Skrället skulle avlastas lite från mina ambitioner och träningsönskningar, men ibland sticker det till i hjärtat av att se hur trött han är. Inte på ett dåligt sätt i och för sig, trött är kanske fel ord, men han får helt klart utlopp för sin energi i härj med Valpor och träningen är helt lagt på hyllan. Mål är att ha massor av kroppskontakt, hålla honom hel och allergin i schack efter en ganska tuff vår/sommar.

Terrorn å andra sidan. Fortsätta ha kul och utvecklas ihop! Röntgen och kull-MH till sommaren. Agilitygrunder. Långsiktigt ser jag start när han är ca 2 (2023) som rimligt. Hoppas få chans att träna med honom för Enya i sommar. En del spårande och lydnad, men har inga planer på tävling i år som det känns i dagsläget.
 
Har inte satt upp några direkta mål för nästa år än.

Det jag vet är att det blir debut i rallylydnad avancerad i januari och sen får vi se hur det går. Vore jättekul om det kan gå så bra att vi även kan starta mästare nästa år men det får vi se. Så klart med reservation för vad som händer med restriktioner pga pandemin.

Kanske blir nån start i htm och fs nästa år också.
 
Hade planerat tävla lägreklass sök i mars, men har precis bestämt att ACDn ska läggas över på rulle (från skall) så gissningsvis tar det sin tid. Men hoppas det blir både lägre och högre under året.

Och så hoppas jag att det flyttar in en Mallevalp i vår så då blir det mycket pyssel med henne också.
 
Har faktiskt ingen aning om var jag ska börja, lite lydnad och spår med Leffe. Tror han kan bli rolig att jobba med. Energi till tusen och ettrig som jag vet inte vad, en hel del kamplust. Fast å andra sidan så hade Plyma det åxå men hon var inte alls jätteintresserad av arbete
 
Röntgas och eventuellt ögonlysas.

Träna mer viltspår med mål att ta 1a I öppen klass.

Förhoppningsvis träna mot nybörjarprov B för spaniel, men jag tror inte på ev start förrän 2023.

Åka till Crufts och ställa ut - om det går och jag har råd. Ställa ut i Sverige och kanske Norge när det är domare jag tror passar. Bli en bättre handler.

Kanske hänga med på lite rallylydnadsträningar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Upptäckte att min vuxna hund på snart 7 år tappat en tand! En framtand i underkäken (en av de mittersta). Kommer ringa veterinären på...
Svar
6
· Visningar
496
Senast: Takire
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 013
Senast: Tonto
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 580
Senast: Roheryn
·
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp