Planera det perfekta mordet

purity_666

Trådstartare
Jag har tittat på för mycket polisserier tror jag. Men det får fart på tankarna: hur skulle det perfekta mordet se ut?

Förutsättningarna är att ni ska mörda någon i er närhet, eller åtminstone har koppling till (av valfri anledning). Du är den enda inblandade, ingen vet om dina planer. Du ska självklart komma undan med det. Du får själv välja om kroppen ska hittas, eller om du försöker göra dig av med den så den aldrig hittas.

Svaren jag söker är:
Vem mördas, er relation (ni får såklart hitta på personen)
Hur tar du livet av personen
Vad händer med kroppen
Hur ser du till att inget kopplas till dig


Och ja det är en morbid tråd, men vi kan väl använda fantasin ibland? Hur går det perfekta mordet till enligt dig? Shoot!
 
Vilken hemsk tråd!
Jag har kollat igenom ca 5 säsonger av veckans brott senaste månaden, är ett stort fan av GW och enligt honom verkar ju som merparten olösta brott är de som inte följer statistiken.

Så välj slumpmässigt ut ditt offer på helt annan ort än du själv bor på.
 
Vi fick fantisera va? Då hade jag efter att mordet är begått "teleporterat" kroppen ut i rymden dit ingen kan hitta den på flera xxx år. Hur mordet görs vet jag inte riktigt än, men något som inte är så "messy", troligen nån drog eller liknande.
 
Låt säga att jag vill bli av med grannens son.
Då lånar jag bara ut min högtrimmade fyrhjuling till honom (han är över 18 och har körkort) och väntar på smällen. Sedan får jag ut en ny(fyrhjuling) på försäkringen och samtidigt blir jag av med en otrevlig granne.:cool:
Det är ju dock inte mord
 
Skulle egentligen vilja ha en egen maffia som kunde sköta all skit åt mej så jag slapp få skit under naglarna. Men eftersom man skulle göra det själv så får jag väl strunta i det.

Skulle gärna ta mina grannar (hela huset), men det blir lite för många och lite misstänkt. Så jag gör världen en tjänst och dräper Ernst. Skulle slå ihjäl han med nån av hans hemska prylar som jag sen skulle eldå upp och slänga i havet ihop med kroppen.
Jag skulle stycka kroppen och slänga av den låååångt ute till havs, så fiskarna fick ta hand om resten och i det närmaste obefintlig chans att nån kroppsdel dyker upp igen.
Eller lite enklare, förgifta honom med nån svamp eller växt så att det ser ut som om han har gjort det själv av misstag. "Han råkade plocka nått dödligt giftigt" och sen dör han under bästa sändningstid :devil:
 
Jag läste en bok för massa år sedan där mordvapnet var en "kniv" helt i is. Att använda en sån på en plats där det finns vatten (en pool, stranden, ute när det regnar?) måste ju vara perfekt? Mordvapnet bara smälter bort. Om det är tillräckligt varmt iof. Borde ju inte lämna några fingeravtryck :idea:
 
Hörde för några år sedan att man ska lägga kroppen i en salthög, för det tar tydligen bort alla spår av DNA, vet inte hur bra det stämmer dock :confused: inget jag har satt mig in i nått närmre :o
 
Jag läste en bok för massa år sedan där mordvapnet var en "kniv" helt i is. Att använda en sån på en plats där det finns vatten (en pool, stranden, ute när det regnar?) måste ju vara perfekt? Mordvapnet bara smälter bort. Om det är tillräckligt varmt iof. Borde ju inte lämna några fingeravtryck :idea:
Jag såg ett avsnitt av Bones där de använde en kula av fruset blod.
 
Jag såg ett avsnitt av Bones där de använde en kula av fruset blod.

Det är ju också smart, om man använder den man ska mördas blod alltså och inte sitt eget :laugh:

Som blodgivare har jag också undrat hur snabbt mitt blod inte är mitt längre när någon annan får det. Ponera att personen får mitt blod och mördas direkt, kommer mitt dna finnas där då bland personens egna? :nailbiting: Ja, Jag är värdelös på biologi.. :rofl:
 
Det är ju också smart, om man använder den man ska mördas blod alltså och inte sitt eget :laugh:

Som blodgivare har jag också undrat hur snabbt mitt blod inte är mitt längre när någon annan får det. Ponera att personen får mitt blod och mördas direkt, kommer mitt dna finnas där då bland personens egna? :nailbiting: Ja, Jag är värdelös på biologi.. :rofl:
I det avsnittet blev den skjutne sjuk av blodet. Det var en annan blodgrupp. Men vet ju inte heller hur det skulle funkat egentligen.
 
Har lite svårt att se varför den här tråden skulle vara så mycket värre än vad alla deckar-författare där ute gör? De sitter ju också och spånar på bästa historien!
 
I det avsnittet blev den skjutne sjuk av blodet. Det var en annan blodgrupp. Men vet ju inte heller hur det skulle funkat egentligen.

Aha, det är ju också smart kanske.. Det finns alltså mycket spännande som kan hända med hjälp av is och blod. Hoppas någon skriver en deckare där något sånt händer :rofl:

För att förtydliga kan jag säga att jag är så omordisk och ovåldig man kan bli, jag mördar inte ens småkryp jag är rädd för utan ger hellre upp min säng till dem och sover på golvet :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 822
Senast: lundsbo
·
Relationer Disclaimer: Om man inte vill läsa om mitt sexliv kan man klicka bort tråden redan nu. Är det någon som har lyckats återuppväcka ett...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 677
Senast: Sootie
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: monster1
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 253
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp