Planera drömresan

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är jag mitt uppe i planerandet av en drömresa, ner till EM (för min ras) i Tyskland i sommar. Eftersom jag är föräldraledig är budgeten lite tight, men roligt nog (nåja, kanske inte riktigt lika roligt för mannen) ska vi åka hela familjen.

Än så länge har jag bokat boende via Airbnb i Oldenburg, tre nätter för bara 1625:- :D

Vi ska köra bil och hemresan blir via Puttgarden-Rödby (färja), sen en övernattning i Danmark (hade en smartbox med hotell där också, perfekt!) Och så färjan Helsingör-Helsingborg.

Nervägen just nu lutar mot färjan Trelleborg-Rostock, och nattfärjan så vi sover på båten.

Åhh jag längtar så!!
 

Planeringen är en rätt stor del av nöjet med resande 😊

Åh, visst är det så!

Just nu funderar jag på om jag ska skaffa biljetter till galamiddagen eller inte..
Mycket funderingar helt klart. Tror inte att någon mer från Sverige kommer att åka men ska lyfta det på vårt årsmöte i den svenska föreningen i alla fall. Tekniskt sett finns det plats i bilen om någon annan orkar åka med bebis :p
 
Åh, dem vet jag inget om. Vad tävlar de i som gör att de har egna mästerskap?

Och då förstår jag att du ser fram emot resan!
 
Åh, dem vet jag inget om. Vad tävlar de i som gör att de har egna mästerskap?

Och då förstår jag att du ser fram emot resan!

Det är väl mer de att man inte vill tävla mot andra :angel:
På EM finns det möjlighet till avelsvärdering (det kommer ryska domare), sen tävlar man i olika utställningsklasser, hoppning (så som jag tolkade programmet typ "lätt" och "svårare") och dressyr, samma där i två varianter.

Min tyska är inte riktigt vad den borde vara så missar nog lite här och där..

Får kanske sätta upp snabbkurs i tyska på att göra-listan :D
 
@Blyger Jag var inne på rasföreningens sajt nu, vackra hästar! (Även om de liksom är antitesen till det som var min ras, island :rofl:)

Rasen verkar vara jätteliten i Sverige?
 
@Blyger Jag var inne på rasföreningens sajt nu, vackra hästar! (Även om de liksom är antitesen till det som var min ras, island :rofl:)

Rasen verkar vara jätteliten i Sverige?

Haha ja lite motsats kanske :D
Men också rätt egensinniga.... (Har hört det ryktet om islänningar :angel:)

Ja, den är jätteliten, både i Sverige och generellt. Det finns ett par tusen hästar i världen totalt.
 
Oj! Hur fick du tag i din?
Men det är ju helt otroligt! Hur fick du tag på din häst? Går det ens att köpa såna i Sverige? Jag hade span på ett stuteri förut men det verkar inte finnas längre.

Jag hade tur och bra timing.

Det föds föl i Sverige lite då och då, men de flesta hästar importeras.

Den stora drömmen är uppfödning i liten skala, så därför jag vill ut och se mer och skaffa fler kontakter :)
 
Idag kom ett mail om att man måste köpa biljett till tävlingen (tidigare år har det varit gratis inträde) eftersom antalet platser är begränsade..
Fick lite halvpanik eftersom jag redan bokat hela resa men nu har jag köpt till oss alla tre för både fredag och lördag. Antar att torsdag är öppet för det alternativet fanns inte.
Tvekar på om vi ska ha matpaket också, det var rätt dyrt, men köps separat så jag kan fundera lite till.
 
Snart åker vi!
Håller på och funderar på vilken kylväska vi ska köpa samt vad jag ska laga för mat.
Just nu lutar det mot köttfärssås, någon gryta och pannkakor men skulle behöva mer mat som funkar att frysa. Ska leta upp picknick-korgen och fundera på om det är värt att ta med den.
Vi behöver göra resan så billig som möjligt, därför ska vi köpa en (elektrisk) kylbox till bilen och laga egen mat att frysa in och ta med.
 
Tre dagar kvar :nailbiting:

Mannen har fått ta över ansvaret för att planera resväg och stopp på vägen ner.
Jag ska handla imorgon och fixa mat och blöjor åt bebis, baka bröd och piroger till oss, helst laga någon gryta vi kan ha med och äta när vi kommer fram, och säkert tusen saker till 😳

Försöker andas och tänka på pappas mantra; pass och visa-kortet.

På tal om det har mannen inte hämtat ut sitt pass än :crazy:

Måste skriva ut biljetter och anmäla bil till färjebolaget. Och kolla vädret i Tyskland. Och skriva en lista. #kaos!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp