Planering framåt

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
 

Igår hade jag läkar samtal igen och pratade lite om hur planeringen är. Och det hon sa var att som det verkar nu så blir det en plats i dagvård ungefär i mitten av september. Så ifall dom tycker att jag verkar redo för det så ska jag börja där då. Men jag har ingen aning om vad dagvård är eller hur det går till eller nånting mer än det dom har berättat som inte är så mycket. Så ifall nån har koll så får ni gärna berätta lite!
Sen också var det om typ reglerna om mig och så med att jag inte har fått vara ensam alls och inte gå nästan nånting och så. Och det ändrades lite nu så nu får jag gå korta sträckor men inte som motion liksom. Utan typ att jag får gå från bilen runt i en affär och tillbaka till bilen. Eller att i stallet så får jag gå till hagen och såna saker. Så inte mycket alls och får inte göra nån motion men lite mer får jag göra iallafall. Och så bestämde hon att det med att jag inte får vara ensam skulle ändras så dom ska kolla till mig typ med tio minuter mellanrum hela tiden om jag är själv. Men det gick inte så bra för sen mådde jag jätte jätte dåligt på kvällen och hade bara massa dåliga tankar. Så tillslut skrev jag allt det till pappa så han sa till nån i personalen så fick samma medicin som jag fick för nån dag sen och att dom bestämde IGEN att jag inte ska vara själv. Så det var inte så länge jag fick det.
Men ja jag blev iallafall trött efter ett tag så sov ganska okej inatt. Men är fortfarande jätte trött och frukosten var typ kaos. Så får se hur det går idag för har egentligen planering att jag ska ha permission men får se om jag ska ha det.
Så bra att du fick sova gott och så bra att din pappa kunde hjälpa dig att prata med personalen. Även om du tycker det känns fel att de nu fick veta att du mådde så dåligt och därför ändrade reglerna igen, så var det bra; så att det inte händer något tokigt. :heart
 
Så bra att du fick sova gott och så bra att din pappa kunde hjälpa dig att prata med personalen. Även om du tycker det känns fel att de nu fick veta att du mådde så dåligt och därför ändrade reglerna igen, så var det bra; så att det inte händer något tokigt. :heart
Ja alltså jag bryr mig inte att dom vet hur jag mår och så men är jobbigt att dom ändrade tillbaka igen till att jag inte får vara själv. Fast fattar ju varför men ändå.
 
Du, det är jättevanligt att sådana jobbiga tankar dyker upp i samband med ändringar, när man är sjuk på det viset som du är så kan allting som är nytt eller osäkert göra så att man får ångest eller blir trött och mår dåligt. Oavsett om det endast är småsaker, så känns det jobbigt och man kan få en reaktion. Bara det att du kanske ska gå på dagvården och inte vet helt vad det är kan räcka.

Så du behöver inte känna att det var ett tillbakasteg eller något sådant, utan det är en helt rimlig och normal reaktion. Låt det ta lite tid att sjunka in och så kan ni försöka igen om ett tag när du är redo. Tänk på det som att du tränar på att vara själv, det är inte rimligt att du ska klara att gå från noll till hundra direkt, det kan behövas upprepade försök men varje försök är ett steg på vägen. :heart
 
Du, det är jättevanligt att sådana jobbiga tankar dyker upp i samband med ändringar, när man är sjuk på det viset som du är så kan allting som är nytt eller osäkert göra så att man får ångest eller blir trött och mår dåligt. Oavsett om det endast är småsaker, så känns det jobbigt och man kan få en reaktion. Bara det att du kanske ska gå på dagvården och inte vet helt vad det är kan räcka.

Så du behöver inte känna att det var ett tillbakasteg eller något sådant, utan det är en helt rimlig och normal reaktion. Låt det ta lite tid att sjunka in och så kan ni försöka igen om ett tag när du är redo. Tänk på det som att du tränar på att vara själv, det är inte rimligt att du ska klara att gå från noll till hundra direkt, det kan behövas upprepade försök men varje försök är ett steg på vägen. :heart
Tack :heart Fast det är ju inte att jag ska gå från noll till hundra heller utan att dom kollar till mig ofta men skulle inte behöva ha nån med mig exakt HELA tiden. Men fattar hur du menar ändå att man får träna på det. Men innan jag hamnade på sjukhuset så var det ju inga problem att vara själv hela dagarna så borde väl inte behöva träna egentligen tycker jag.
 
Förresten så tänkte jag fråga ifall nån har nåt tips på var man kan köpa pyssel saker ganska billigt? Men som ändå är kul. Så typ fina pärlor som inte är bara såna jätte stora barnpärlor, och kanske målarböcker och bra pennor, och annat också som är enkelt och så och inte är sånt jag inte får ha så inga vassa saker tillexempel eller som kan vara farligt på nåt sätt. Så har ni några tips var sånt finns så får ni jätte gärna tipsa! Och även om saker man kan pyssla med som skulle passa mig om ni har nåt förslag.
 
Förresten så tänkte jag fråga ifall nån har nåt tips på var man kan köpa pyssel saker ganska billigt? Men som ändå är kul. Så typ fina pärlor som inte är bara såna jätte stora barnpärlor, och kanske målarböcker och bra pennor, och annat också som är enkelt och så och inte är sånt jag inte får ha så inga vassa saker tillexempel eller som kan vara farligt på nåt sätt. Så har ni några tips var sånt finns så får ni jätte gärna tipsa! Och även om saker man kan pyssla med som skulle passa mig om ni har nåt förslag.
Jag har köpt pysselsaker på skapamer.se vid något tillfälle och tyckte det var prisvärt. Iaf jämfört med panduro.
 
Tack :heart Fast det är ju inte att jag ska gå från noll till hundra heller utan att dom kollar till mig ofta men skulle inte behöva ha nån med mig exakt HELA tiden. Men fattar hur du menar ändå att man får träna på det. Men innan jag hamnade på sjukhuset så var det ju inga problem att vara själv hela dagarna så borde väl inte behöva träna egentligen tycker jag.

Ja, förstår att det känns ologiskt att behöva träna på något du klarade av utan problem tidigare. Men tänk som med en skadad häst/ponny igen - om du skulle ta ut C på hoppträning imorgon så skulle hon nog gå sönder igen, trots att hon kunde hoppträna innan sin skada. Man behöver starta från scratch och bygga upp långsamt, och så är det med dig med. Oavsett hur långtråkigt det är så blir det bara värre om man inte låter det ta den tid som behövs. :)
 
Adlibris har också pysselsaker samt färgläggningsböcker för vuxna. Nu har jag inte beställt därifrån på ganska länge, men kollade lite snabbt utbudet och det verkar fortfarande vara stort.

Caran d'ache tillverkar bra kritor med mycket pigment, och Adlibris säljer såna. De är ganska dyra men jag tycker priset är lite lägre än i affär.
De har också t.ex Faber-Castells färgpennor.
Jag kan av egen erfarenhet säga att det inte lönar sig att köpa de allra billigaste pennorna och kritorna, det är vansinnigt irriterande att ha dåliga grejer.

Köp gärna vattenfärger, penslar och riktigt akvarellpapper också om dina föräldrar tycker det är en bra idé. Det är inte en stor investering. T.ex såna här färger, men vilka som helst duger:
https://www.adlibris.com/se/produkt...ppar-winsor-newton-23833691?article=P23833691

Eftersom du fortfarande är en ungdom behöver du förstås dina föräldrars hjälp med att handla på nätet, men jag räknar med att de gärna hjälper till. 😊
 
Jag såg en jättefin målarbok på Ica Maxi med enhörningar! Ungefär den stilen på bok som du lagt upp bilder ifrån men med enhörningsmotiv liksom.

Jag hade en period i tonåren då jag började virka mormorsrutor. Har alltid tyckt att det är så fint och det krävs bara garn i 1-3 färger och en virknål.
 
Idag har varit en så sjukt jobbig dag så kan inte ens förklara. Exakt allt har gått dåligt och varit skit jobbigt hela dagen. Och har tagit typ tusen steg tillbaka känns det som så idag har typ ingenting med maten fungerat heller. Så har blivit massa tjafs om det också så blir det som en dålig cirkel liksom att det går skit så blir det jobbigare och då går det ännu sämre och så ja allt blir bara skit. Och hade inte permison heller som jag skulle ha. Men blev ändrat så jag var bara ute en liten stund och träffade hundarna. Och det var också jätte jobbigt. Alltså jag älskar ju dom jätte mycket såklart men ändå så var allt sååå jobbigt så satt typ bara och försökte inte gråta hela tiden jag träffade dom. Så ja en jätte jätte värdelös skit dag!
Har typ inget annat att skriva om heller. Och känns inte som imorgon kommer bli ett dugg bättre heller så. Vet inte men allt känns bara skit dåligt. Fast har ingen andledning till det egentligen.
 
Hundarna var säkert väldigt glada över att träffa dig i alla fall! De älskar dig oavsett om du har en sämre dag ibland.

Det är helt okej att ha dåliga dagar ibland, ibland har man flera dåliga dagar på raken och man tror att det aldrig kommer att vända. Men när man minst anar det kommer en efterlängtad förändring som vänder allt till det bättre!

Kan du göra en ny låtlista till dig själv att lyssna på? Du har ju fått en del låttips i en annan tråd, och det tar en stund att knåpa ihop en ny lista.
När man satt ihop några låtar föreslår ju Spotify också låtar som man kanske gillar och som kunde passa på listan. (Jag antar att du använder Spotify).
Kan det här intressera dig ikväll?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok OBS Att jag ändrade rubriken för att nu har dom be stämt sig att jag har en hjärt muskel inflamation och har hjärt rytm rubbningar 😭 Men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
5 481
Senast: Sel
·
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 287
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 066
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp