Bukefalos 28 år!

Planeringstavla

Milosari

Trådstartare
Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?
 
Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?
En av de vanligaste i vår drift är Outlook-kalendern i schemavyn, som visas på stor bildskärm.
För andra saker har vi en gemensam gruppkalender eller listfunktion, ofta Microsofts. Finns en del Excel-lösningar också.
 
Vi har ju en kanban tavla virituellt men går ju att ha på whiteboard.
Jobb är en post-it och alla har varsin färg?

Backlog, in progress, waiting, done t.ex är olika satusar de ligger i
 
Vi har också Outlook och det är kanon för mötesbokning osv men svårt att få överblick på skärmen tycker jag. Jag vill se en hel vecka i taget, vad alla är och gör. Behöver inte vara mer detaljerat än fm och em, men om jag ska boka upp någon för ett akut jobb så hade det underlättat om jag snabbt kan se vem som är ledig.
 
Här är Jira som vi använder;
Atlassian-Jira-Software-Kanban-Board.jpg
 
Vi har ett enkelt exceldokument som delas av alla på avdelningen, där vi skriver upp vecka för vecka ex fysisk bemanning på kontoret, möten, ledigheter och annat. Väldigt enkelt men ger en väldigt bra överblick!
 
Jira :love:
Saknar det ohyggligt på nya jobbet, vi använder nånslags billighetsalternativ som är rörigt och instabilt.
Ja jag tycker det är konstigt att inte fler använder det 😁
Var på arbetsintervju på ett stort företag i stan som fortfarande flyttade sina post-it på en whiteboard.
Men är man inte så många funkar det
 
Vi hade fysisk tavla och annat verktyg Phabricator tills pandemin slog till. Nu är det bara Phabricator. Gillas av en del, mindre av andra.

Det finns poänger med att samlas vid en fysisk tavla, med post-it-lappar. Men just den delen är ändå halv-OK med virtuellt verktyg.

Vi saknar whiteboardsamlingar. Har inte hittat något digitalt verktyg som hittar ens en femtedel av den kreativa kraften hos några ingenjörer, en whiteboard och några pennor.
 
Vi hade fysisk tavla och annat verktyg Phabricator tills pandemin slog till. Nu är det bara Phabricator. Gillas av en del, mindre av andra.

Det finns poänger med att samlas vid en fysisk tavla, med post-it-lappar. Men just den delen är ändå halv-OK med virtuellt verktyg.

Vi saknar whiteboardsamlingar. Har inte hittat något digitalt verktyg som hittar ens en femtedel av den kreativa kraften hos några ingenjörer, en whiteboard och några pennor.
Men eller hur! Vi har några falanger på jobbet som tycker att det går precis lika bra eller bättre att sköta sånt digitalt, men inte mitt team. Vi vill stå vid en fysisk whiteboard, babbla i munnen på varandra och rita för vi tycker det blir ett mycket bättre kreativt samtal. Tackolov har vi kunnat få ha två-tre sådana sessioner under pandemitiden. När vi fått bubbla idéer och skapa en plan tillsammans har det varit lättare att driva arbetet vidare på egen hand efteråt.

Har testat Microsoft Whiteboard vid två tillfällen också, men det kändes som att verktyget behövde bli en bra bit stabilare och snabbare innan det är ett alternativ som inte gör en frustrerad.
 
Vi behöver strukturera upp mer på jobbet. Jag vill ha en planeringstavla så man tydligt ser vad folk har planerat för veckan. Vi är fem pers i mitt arbetslag. Hur har ni löst det hos er?
Jag tycker Miro är jättebra för att göra den typen av godtyckliga saker om det ska vara digitalt. Man kan rita, göra mallar och göra precis vad man vill. Och så kan alla vara inne och fixa samtidigt. Funkar jättebra tycker jag.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 239
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
655
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
972
Senast: sjoberga
·
Tjatter Finns det någon bra, digital kalender att använda sig av för att planera ihop saker med andra? Jag och partnern skulle behöva något för...
Svar
9
· Visningar
586
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp