Bukefalos 28 år!

Plaque off

C

Canoó

Vet inte om jag lägger den här tråden rädd om inte får snäll moderator flytta på den.

Någon som provat Plaque off på sin häst och vet vart man kan köpa det?

När jag köpte min häst för två år sedan gav dåvarande ägaren Plaque off eller något liknande.
Jag kommer inte ens ihåg hur förpackningen såg ut eller om det hälpte. Kikade lite på hästens tandsingar här om dagen och kände att han skulle nog inte må dåligt av att få bort lite plack.

Någon som har erfarenhet av det här? Tips, råd, jag är glad för all info =)
 
Sv: Plaque off

Har provat till hund och tyckte faktiskt inte det funkade sådär bra.

Men till häst ??
Har aldrig hört talas om.
Plaque off är ju Alger så då skulle jag försökt få tag på vanliga brunalger istället.
Skall du köpa dessa småburkar till häst så får du nog punga upp med en rejäl summa.
 
Sv: Plaque off

Hmm...
Har för mig att förra ägaren köpt de på apoteket.
Hittar inte någon vettig info om man söker heller. Får nog fråga förra ägaren i ställe...
 
Sv: Plaque off

Finns endast till hundar, medan hästar inte får plack pga kosten. Men annars kan du köpa alger, för det är precis det som Plaque off består av inte konstigare än så.;)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 097
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 460
Senast: Takire
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av Masterson Method? Jag gick en introkurs för typ 3 års sedan här i Skåne och tyckte det kändes intressant men...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 169
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp