Plast eller guld?

Plastplank eller ”guldknoppar”

  • Plastplanket

    Röster: 39 70,9%
  • Guldknoppar

    Röster: 16 29,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    55

karamelldrottningen

Trådstartare
Om ni måste välja mellan dessa två alternativ vilket väljer ni då?

Gäller nya boxar och valet står alltså mellan smidigt plastplank och standardboxar eller lite mer special med finish som guldknoppar och trä.
 
Väljer bort plasten alla dagar, men allra mest för att det är en fossil produkt med många negativa konsekvenser, och endast i andra hand för att trä alltid är trevligare rent estetiskt (men så är jag väldigt petig på den punkten också).
Ydre-grinden, som är i stallet min häst står i, är av återvunnen plast. Men ja, kanske är kasst för miljön ändå.
 
Om det var till inackorderingsstall: plastplank. Lättare att rengöra/desinficera. Upplever inte att det blir lika mycket bitmärken.

Till eget stall hade estetiken gått först: trä!
 
20131130_090554small.jpeg

Alltså jag är rätt nöjd med utseendet trots plastplank, och nu åtta år senare ännu nöjdare eftersom det fortfarande är fint med minimalt arbete.
 
Nej jag gillar trä 😍 Vi har trä och de är enkelt och byta ut plankorna i de när det blir dåliga. Vi kollade på plastplank först men nja gillar nog de traditionella bäst faktiskt.
 
Plastplank. Väldigt praktiskt och behöver inget underhåll. Enkelt att spola av med högtrycken sen är det som nytt igen. Håller hela livet ut. Trä är ett helvete om man råkar en häst som sparkar i väggen eller gnagar på inredningen.
 
Plastplank. Väldigt praktiskt och behöver inget underhåll. Enkelt att spola av med högtrycken sen är det som nytt igen. Håller hela livet ut. Trä är ett helvete om man råkar en häst som sparkar i väggen eller gnagar på inredningen.
Kanske ska göra något åt varför hästen sparkar i boxen eller gnager istället för att dölja symptomen.

För övrigt så har jag använt högtryckstvätt på träboxarna här hemma sedan 2000 utan problem.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Avel Håller på att rita nytt stall då det inte finns något sådant på min nya gård. Och då måste man såklart fråga buke om råd - vad är bäst...
Svar
16
· Visningar
1 885
Senast: sorbifolia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 993
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 272
Senast: Enya
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 181
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp