plastband i butik?

tanten

Trådstartare
Jag behöver för första gången i livet köpa plastband på rulle. Alltså sådana där halvannan cm breda remsor man förr flätade in pannbandet i och som används till pyssel.

Finns förstås på nätet men betala tre gånger varans värde i frakt känns inte lockande.
Vilken typ av affär ska jag leta i?
...bor på mindre ort så stora pysselkedjor finns inte här.
/vilsekommen tant
 
Om det är till spårträning @tanten är det inte plast som gäller längre utan nedbrytbara band. Jag använder sådana när jag jobbar och de finns på bla Granngården och skogsmaskinbutiker.

https://www.granngarden.se/markband-oregon-20-mm-x-75-m-gul

Edit: Om det inte är megabråttom kan jag skicka en rulle som det är rätt mycket kvar på.
Nja. Jag sätter klädnypor med färgglatt band där jag lägger pinne. Tar med dem hem när jag går spåret. Inget blir kvar i skogen.

Nedbrytbart vitt band äger jag, men det syns inte lika bra som typ orange eller knallrosa :D
 
Nja. Jag sätter klädnypor med färgglatt band där jag lägger pinne. Tar med dem hem när jag går spåret. Inget blir kvar i skogen.

Nedbrytbart vitt band äger jag, men det syns inte lika bra som typ orange eller knallrosa :D

De nedbrytbara finns i massor av färger (jag brukar köra på rött :D). Jag tror inte riktiga plastband ens finns längre.

Edit: De finns tydligen i skogsbutiker vad jag kan se, typ PE och vinyl.
 
De nedbrytbara finns i massor av färger (jag brukar köra på rött :D). Jag tror inte riktiga plastband ens finns längre.
Johodå. :D
1632052587642.png
 
Japp, till spår.

Vi har ett byggmax. får kolla där.
Ett annat tips isåfall är att klippa remsor av färgglada plastpåsar och knyta i en klädnypa - mycket enklare att ta ner "I farten" när man lägger långa spår och inte orkar gå en runda extra för att ta ner markeringarna :idea:;)

P.s skogsägarna får en hjärtattack om man inte städar efter sig... eller huggarna som leds in att göra konstiga huggningar (vanligt förr, innan gps'ernas entré) :p
 
Ett annat tips isåfall är att klippa remsor av färgglada plastpåsar och knyta i en klädnypa - mycket enklare att ta ner "I farten" när man lägger långa spår och inte orkar gå en runda extra för att ta ner markeringarna :idea:;)[...]
Precis så har jag gjort när jag inte orkat skaffa riktiga snitslar. Använt plastpåsar och i något fall en avlagd, färgglad t-shirt som jag knutit/häftat fast på klädnypor.
 
Ett annat tips isåfall är att klippa remsor av färgglada plastpåsar och knyta i en klädnypa - mycket enklare att ta ner "I farten" när man lägger långa spår och inte orkar gå en runda extra för att ta ner markeringarna :idea:;)

P.s skogsägarna får en hjärtattack om man inte städar efter sig... eller huggarna som leds in att göra konstiga huggningar (vanligt förr, innan gps'ernas entré) :p
Varför skulle det vara enklare med plastpåseremsor på klädnypa än plastband på klädnypa :confused:

(har dessutom ont om plastpåsar,)
 
Nar Diva var liten (mellan 4-8 manader) la jag spar till henne i Canada's storskogar. Varje gang jag andrade riktning knot jag ett plastband i en tradgren ovanfor mitt huvud, sa hogt jag kunde na, for att veta exact var jag gatt. Diva skuttade glatt ivag efter sparet, tittade upp pa plastbandet och forsokte hoppa upp och ta det.🙄 Det var uppenbarligen inga problem alls for henne att kanna min lukt pa bandet ... sa jag la sparet dagen innan och gjorde allt for att "gomma" mina band ovanfor sa hon i alla fall inte kunde se dem. Ingen forbattring, hon tittade upp och sag bandet, men vid tredje gangen vi sparade visste hon att det betydde att sparet svangde.🤨
For mig fungerade en flaska man puffar ut en fargglad puff med kalk (eller dar contractors gor en linje med kalk for att det ska bli rakt) som jag kunde se nar jag kom tillbaka men som inte luktade av mig da jag inte tagit i det.
 
Jag behöver för första gången i livet köpa plastband på rulle. Alltså sådana där halvannan cm breda remsor man förr flätade in pannbandet i och som används till pyssel.

Finns förstås på nätet men betala tre gånger varans värde i frakt känns inte lockande.
Vilken typ av affär ska jag leta i?
...bor på mindre ort så stora pysselkedjor finns inte här.
/vilsekommen tant
Man kan använda trasor också alltså sådana man gör mattor av, är de i bomull är de komposterbara och kanske är lättare att hitta i någon gammal skrubb.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp