Plastgran- hiss eller diss.

stjarnhimmel

Trådstartare
Jag har alltid haft svårt för plastgran. Jag vill egentligen ha en riktig och har alltid haft en riktig. En gran ska vara en gran, liksom...
Men de senaste åren har jag inte haft någon för att det känns bökigt- både att få hem den då jag inte har möjlighet att transportera hem den samt allt barr etc. Men jag saknar att få klä en julgran. Jag vill sätta i julgranskulor...
Och jag vill pyssla och göra smällkarameller...

Så nu har jag börjat fundera på plastgran.
Vad har ni för gran? Ska en gran vara en gran? Jag funderar på att åka och klämma på någon men är tveksam om man kan få en riktig julkänsla eller om det bara känns....plast...?
 
Jag har alltid haft svårt för plastgran. Jag vill egentligen ha en riktig och har alltid haft en riktig. En gran ska vara en gran, liksom...
Men de senaste åren har jag inte haft någon för att det känns bökigt- både att få hem den då jag inte har möjlighet att transportera hem den samt allt barr etc.

Så nu har jag börjat fundera på plastgran.
Vad har ni för gran? Ska en gran vara en gran? Jag funderar på att åka och klämma på någon men är tveksam om man kan få en riktig julkänsla eller om det bara känns....plast...?
Vi har plastgran. Och jag HATAR det. Den är ganska ful och totalt omysig och jag kommer från en Riktig Gran-familj. Men. Vi har två helt galna katter och vi pallar inte böket med riktig gran när katterna kommer sabba den totalt. (Förra året reste vi granjäkeln minst två gånger om dagen och katten var helt besatt av den).

(Enda anledningen att vi alls har gran är våra fyra barn som såklart ska ha gran på julen, annars hade vi skippat det.)

(Edit: Jaha, nähä, glöm vad jag sa. Tydligen skulle vi ha gran ändå och det är "absolut inget fel på vår plastgran". Hör jag dumpakören? :wtf:)
 
Senast ändrad:
Diss, egentligen. Förstås.

Men i praktiken helt tillfyllest. Mina jular är inte längre de där traditionella familjejularna med krubba, pepparkaksbak, öppen spis, glöggdoft och extra allt utan litet mer... desillusionerade, och mot den bakgrunden funkar en normalsnygg plastgran med lagom ambitiös pyntning helt okej för mig.
 
Jag gillar gran, blir 5 år och vill ha massa pynt.
En lagom ful och gles rödgran, ingen sån där klippt historia.
 
Och jag går emot alla och säger HISS! Inget släpande, inget barrande, ingen risk med en gles, ful överraskning när man packar upp den (dock går det utmärkt att få den sned... :angel:) Skitpraktiskt. Om man nu prompt ska ha en gran. Går ju att komplettera med en liten gran/granris på nåt bord om man vill åt granlukten. :)
 
Vi köpte faktiskt plastgran förra året, efter att ha haft riktig gran hela livet. Jag ÄLSKAR att slippa alla jävla barr och böket med att få hem granen som bara sticks och jäklas.

Köpte nån dyrare variant från Rusta och är otroligt nöjd. Den är superfin!
 
Har plastgran fast jag inte alls gillar det. Men sedan jag blev ensam så känns det rätt meningslöst med både gran och hela grejjen runt jul, så det är en färdigklädd plast som det bara är att plocka fram ur garderoben.
Kisse gillar den i alla fall :D
 
Senast ändrad:
Diss. En riktig gran är ungefär det viktigaste på hela julen enligt mig. Jag älskar att klä den till perfektion.:love:
 
Diss. Ska det vara julgran vill jag absolut ha en riktig gran. Men eftersom jag inte vill ha någon riktig gran (eller ja, stöket runt om) så har jag helt enkelt ingen gran.

Plastgran vill jag inte ha. Då försöker jag hellre få till julmyset på vilket annat sätt som helst, ungefär. Jag har inga plastblommor etc. över huvud taget, så då ser jag inte riktigt varför jag skulle kånka in en hel plastgran.

Jag är dock lite anti-julen över huvud taget just nu. Det kanske spelar in att jag skiter i vilket - gran eller ingen gran alls.

Men en minigran med lite ljus eller pynt hade jag annars kunna tänka mig som ett alternativ till en stor gran. Det kan ju vara jättemysigt att ha för att lysa upp i mörkret. :)
 
Hiss!
Köpte en jättefin plastgran för några år sedan och gillar den massor! Det är en lite dyrare variant och är sjukt fin! Mkt tätare och finare än riktiga granar, ser inte plastig ut heller.

Plastgranar finns ju i så många varianter, man behöver ju inte köpa en billig ful sak.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 030
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 905
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 771
Senast: Sasse
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp