Plastskiva i hästtransport

Cherarriduracell

Trådstartare
Fick just nys om att man kan använda polyetenskiva istället för marinplyfa vid renovering av hästtransport. Har kontaktat ett företag som säljer dessa och de rekommenderar 18mm till golvet (ca 18kg/m2) och 12mm till vägg (ca 11,33kg/m2). Låter inte 12 mm som väldigt tunt för att ha i väggar...? Är det någon som har erfarenheter av att byta sin gamla skruttiga plyfa mot plast som vet hur det blev "i verkligheten"? Fick ni lägre eller högre tjänstevikt på släpet? Något att tänka på?
 
Rent spontant tänker jag att jag hade nog inte velat ha plast i golvet. När plast åldras blir den skör lite beroende på vilken sorts plast det är.

Plast är generellt sett lättare än t ex. plyfa så borde nog påverka tjänstevikten ja.

Hoppas du hittar de svar du söker, jag kan inte hjälpa mer än mina spontana tankar och erfarenheter kring att hantera plast genom jobbet. 😅
 
Rent spontant tänker jag att jag hade nog inte velat ha plast i golvet. När plast åldras blir den skör lite beroende på vilken sorts plast det är.

Plast är generellt sett lättare än t ex. plyfa så borde nog påverka tjänstevikten ja.

Hoppas du hittar de svar du söker, jag kan inte hjälpa mer än mina spontana tankar och erfarenheter kring att hantera plast genom jobbet. 😅
Jag hittar inget på tillverkarens hemsida kring förväntad livslängd... Den säljs ändå som golv till hästtransport. Men du reagerar inte på hur tunna väggarna rekommenderas vara? 12mm känns jättelite.
 

Liknande trådar

D
Utrustning Jag köpte i fjol en Ifor Williams -03 från ett företag. Är helnöjd med transporten fram tills för ett litet tag sedan. Det började med...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 282
Senast: dsara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp