Plastträns!?!

Sv: Plastträns!?!

Själv har jag några plastträns & jag tycker dom är väldigt smidiga. Lätta att rengöra :)

Jag har både ett lila, ett rosa/grönt & ett i mina tävlingsfärger när dom startar i galopp & dom är lila/orange

Min Arabtös i sin mundering:
Bild052kopiera.jpg
 
Sv: Plastträns!?!

Frågan är ju främst då följande.
Skall du ha högsta kvalite eller om jag kallar dem "orginalen". De som är gjorda för galopp, distans och trav?

Dessa kostar ju lite mer än de som är framtagna för "vanlig" ridning.

Om vi gör en jämförelse så kostar enbart huvudlaget=utan tyglar mellan 350-525 sedan tillkommer tyglarfrån ca 300kr för orginalen.

Väljer du ett av de träns som är gjorda för ridning kostar dessa kompletta från 500kr.

Vill du se priser på orginalen kommer lite länkar nedan
http://www.feednrace.se/
http://www.zolitzas.com/
http://www.dekaltext.com/distansutrustning/distanstranselite.htm
mvh El
 
Sv: Plastträns!?!

Tack så mycket! :bow: men på zolitas fanns det inte mycket priser utsatta :(
Tänkt köpa ett galoppträns då jag inte använder nosgrimma så ofta, antar att det funkar även till "vanlig" ridning ;).

Edit: På många av galopptränsen står det "pasar ner till shettis/b-ponny" , hur stora är då pannband och hur långa är de egentligen? :confused: Det finns ju bara en storlek att välja på...
 
Senast ändrad:
Sv: Plastträns!?!

De :angel: håller på och uppdaterar sidan...
Med andra ord kolla igen priserna är nog inlagda nu:angel:

Angående storlekar så är dessa träns väldigt "flexibla" (pratar nu om orginalen).
Vill du ha exakta mått skicka ett E-mail med förfrågan till de olika firmorna.
Som med andra träns kan det även skilja mellan olika märken. Detta gör det svårt att här skriva ut mått, dessa kanske inte alls stämmer på andra märken.
mvh El
 
Sv: Plastträns!?!

Okej, ska göra det :D

Jo, nu tor jag iofs inte att det är några problem, blev bara lite fundersam med tanke på att one size fits all känns så otroligt konstigt när det handlar om shetl-fbl :p
Självklart skiljer det mellan olika märken, men just när dte inte finns några storlekar att gå på öht så undrar man ju...

Nu fanns priserna utlagda :bow:
 
Sv: Plastträns!?!

Jag har ett riktigt "hemskt" plastträns som är neonrosa med blått foder. Det är fö. till salu.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
16
· Visningar
799
Övr. Katt Inspirerad av tråden på hundsidan, vore kul att se era kissar som ungar och sen vuxna! 😻 Vår Carsten vid ca 8 veckor (hos uppfödaren)...
2 3
Svar
56
· Visningar
3 112
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 210
Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
241
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp