Plastträns!?!

IvoryTower

Trådstartare
Läste lite gamla trådar; Finns det alltså plastträns? :eek:
Nån som vet nån bild el sida med sådana... Vore kul att se. :D
 
När jag hängde på Täby Galopp på 80-talet var det väldigt populärt med gula plastträns, huh!

Vet tack och lov inget om ifall någon använder såna idag!
 
Jodå, det både finns och används fortfarande! De är gjorda i ett mjukt konstmaterial och är enligt mig faktiskt riktigt käcka! :love: Dom finns i piffiga färger och är lättskötta (spola av under kranen). :idea:

Bild på plastträns

Används kanske mest inom galoppen och är bra när man vill matcha dressfärgerna! Dessutom är det lättare att få bort sanden från ett plastträns än ett i läder.

MVH Cim
 
Har pa Irland ar det inte galopporerna som har plasttrans, utan distansryttarna. de finns i alla farger, rosa, orangt, rott, blatt mm mm. Jag har lavat varan stallhjalp att om han har pa ett plasttrans pa en stor tavling sa ska jag ge honom 1000:-, men han vagrar!! :cool:

Det finns 2 i 1 trans. Det ar liksom som en grimma, fast med hakar for bett, sa man kan haka pa och ur.

Har har vi ett i morkgront:
http://www.dixonsmith.com.au/images/Delux-BRD.jpg

Bla-svart:
http://www.hought.com/e-ehs-delx3-024a.jpg

Rod:
http://www.canadiantack.com/ppics/africa%20Halter%20bridle_small.jpg


Detta ar snyggast:
http://www.canadiantack.com/ppics/cor_small_small.jpg

Vad tycker ni??
 
används väl mest innom galoppen och distansridningen,men de väldigt paktiska,bara att spola av när de blir smutsiga,dessutom e de mer lr mindre outslitliga
 
det sista var ju :love:

Min favoritgrimma som min förra häst slet sönder var gul, röd, blå och grön men inte i närheten av det där jue!! :love:
 
Sv: Plastträns!?!

Mohahah, gräver fram en uråldrig tråd :D

Någon mer än jag som älskar plastträns o tycker de är jättepraktiska??
Har ett lila, ska köpa ett till, i grönt, så fort man skaffat häst...:angel: så det blir om ett tag..:cry:
 
Sv: Plastträns!?!

Hehe vilken gammal tråd!!:p Undrade varför inte bilderna fungerade så såg jag att tråden är 3år gammal!!;) :D
 
Sv: Plastträns!?!

Och jag min dummer har suttit och förbannat datorn som inte vill visa bilder :p :o :D. Haha...Men jag tycker plastträns är tuffa och funderar på att skaffa ett. Dessutom finns de ju i skitläckra färger. :D :love:
 
Sv: Plastträns!?!

Japp finns i plast kika på de här bilderna.
galopptrans%203.jpg

distanstrans.jpg

galopp%20rosette.jpg

Alla är från www.zolitzas.com
De har "vanliga" ridträns i plast också. Nyss köpt ett i lila.
Hittar bara inte det på hemsidan men vet alltså att det finns.
Även grimmor i "plast"
hälsn snuffsie
 
Sv: Plastträns!?!

När man rider distans och även annars är det väldigt smidigt med plast träns bara att spola av jue. och så är det mjuka också:)
 
Sv: Plastträns!?!

kl*

Är plasttränsen lika hållbara som ett "vanligt" läderträns? Bara undrar lite, de kostar ju endel som nya?
 
Sv: Plastträns!?!

Om man utgår från vad de från början användts till och givetvis fortfarnade används till, så skulle jag vilja säga att de nog tom kan vara hållbarare..
Men givetvis gäller då som med allt annat att man köper kvalite
Från början användes plasttränsen till galopp, distans och trav.
Alla tre "tuffa" sporter som fodrar "hållbar" utrustning.
Idag när det börjar bli "mode" även hos ridfolk med plastträns tar fler och fler tillverkare fram plastträns.
Frågan är då om alla dessa nya märken är lika hållbara som "ursprunget"
mvh El
 

Liknande trådar

Tjatter Tänkte det vore kul med en sån här tråd också! :D (Skriv gärna ungefär hur långt klippet är så om man inte vill kolla långa klipp kan...
Svar
1
· Visningar
180
Senast: Rosett
·
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 667
Senast: Dentaku
·
Bukefalos Om jag ser i notiserna att jag blivit citerad i en tråd och klickar på notisen så jag kommer till svaret, så går det sen inte att klicka...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Gunnar
·
Mat Tänkte köpa ny airfryer när skatten kommer. Men så var det det här med att bestämma sig 🫣 Har skalat ner det till 2 st i alla fall, en...
Svar
4
· Visningar
357
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp