Plegicil i samband med parning

W

whippa

Hej!

Är det någon som vet om det är någon risk med att plegga en hund samma dag som den ska paras? Min hane är bokad för ett litet ingrepp på en tand, samma dag som han ska para en tik. Är detta något jag bör boka om?

Tacksam för svar..
 
Sv: Plegicil i samband med parning

Varför i hela friden skall de använda pleg som lugnande för detta ingrepp??

Allt hänger ju på hur hunden mår. Pleg har 7 dagars karens för "prestation", men att det skulle ha någon inverkan på själva fortplantingen är mer än jag vet.

/Ulga
 
Sv: Plegicil i samband med parning

Med tanke på att de brukar vara somnolenta resten av dagen natten så är väl ända problemet att det förmodligen inte blir nån parning, grabben sover nog hellre.
:rofl:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
568
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 813
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Det låter som att du tar det för självklart att kastrera en hane, men så är det inte. En del tror att precis som med hästar och katter...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
6 830
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp