Plocka upp bajset på vintern?

Mischmasch

Trådstartare
Hur gör ni nu när det börjar bli kyligare ute?
Själv har jag väldigt lättfrusna händer och att tvingas ta av sig lovikkavantarna för att stå och pilla med en plastpåse någon längre stund är ingen dröm precis :crazy:

Det går väl an nu när det inte är mer än 10 minus. Men när det blir kallare känns det som att fingrarna ska gå av och det tar länge innan dom bli varma igen..
 
Har/hade ungefär samma problem. Blir lätt och fort stel i fingrarna. Men plocka upp måste man ju ändå. Skulle aldrig strunta i det p g a detta.
 
Åh jag blir tokig på hundägare som struntar i att ta upp bajset på vintern, sedan smälter snön ( ville ha en kräkgubbe)

Okej om man är i skogen och hunden gör sina behov där( obs ej vid eller på stig) Men vid gångbanor, vägar eller dylikt så plockar man upp efter sig, kallt eller inte. PUNKT
 
Jag tar upp bajset om de är synligt och på opassande, ställe men jag kan ju inte säga att jag plumsar ut i djupsnön på nån äng för att plocka upp en liten bajskorv som ändå inte stör nån..
 
Jag plockar upp - året om!
Du kan inte ha några mindre vantar under så kanske du inte fryser lika mycket?
 
Jag plockar upp om hundarna bajsar olämpligt, i bostadsområde eller där folk går.

hur gör ni med kisseriet? Det blir ju så fult gult på vintern....

jag försöker dölja med snö... dock får de inte kissa nära hemmet, fast ibland är det akut, svårt att hindra mina små, spec chihuahuan som vill göra sina behov så fort som möjligt (han är så frusen) :smirk:
 
Skönt att veta att det inte gäller mej när man läser alla arga insändare och hundbajs!! Innervantar i Lovvikavantarna var en bra idé :idea:!
 
Jag går bara i skogen och på ängar med min hund ser till att han bajsar där=) Går man barfora i skogen och på ängar ska man ha i huvudet att man kan trampa i både katt och hund bajs och älg rådjursskit :D

Men bajsar han på gräsmattor efter gångvägar så tar jag självklart upp det.
 
Var det där riktat till mig?

Plockar oftast upp efter min hund förutom i skogen. Men det är faktistk ett problem på vintern eftersom jag troligtvis har något som kallas för Raynauds fenomen.
Ibland blir pekfingarna iskalla medan alla andra fingrar är varma. Och dom domnar nästan bort. När jag varit ute när det är kallt och sedan kommer in i värmen "hettar" det i händerna. Jag får lätt köldeksem och måste passa mig för att inte förfrysa fingrarna.

Spelar igen roll vilka vantar man har, bajspåsarna är likt förbannat lika svåra att få upp. Och man får inget grepp när man ska knyta dom.
 
Jag vet inte om du menade mej? Jag skrev för kort, när man läser alla insändare i lokalblaskan menar jag. Du vet..! att ha Raynauds fenomen är smärtsamt det förstår jag. Du får väl göra så gott Du kan och sen får det vara bra med det.
 
Tips:

Leta efter bajspåsar (eller andra påsar) med handtag! Dom går att knyta fast man har fingervantar på.

'Preparea' dom innan promenad så att det är lätt att öppna dom även med tunna vantar på.
 
Inlägget var inriktat till alla dom som inte tar upp bajset när hunden bajsat precis bredvid vägen utanför trädgårdar .Offentliga platser helt enkelt ( där folk vistas och går och ser dagligen )

Så om du är en sådan som under vintertid inte plockar upp bajs som ligger synligt vid sådan ställen , ja då får du ta åt dig ;)

Tycker inte du själv att det är äckligt på vårkanten när snön smält och alla bajsgömmor kryper fram och luktar urk.

:smirk:
 
Hejsan!
Jag har också problem med fingrarna, förfryser lätt mina händer eftersom jag gjort det en gång. De svullnar upp och blir alldeles röda och bortdomnade redan vid 5 minusgrader :crazy:
Men jag brukar veckla upp påsen innan jag går ut liksom trä in handen i den och göra den "luftigare" om du förstår vad jag menar. Man kan ju knappt öppna dem inomhus! :D
För mig är det extra viktigt att ta upp skit eftersom jag bor i stan, blir galen på alla hundägare som låter skiten ligga! :mad:
Det svärtar ner oss andra.
Men när jag var på valpträff häromsistens(min hund träffade sina syskon och halvsyskon) så bajsade Xena mitt i snårskogen där ingen människa kan ta sig in och då fick det ligga kvar. :o
 
Nä, det är inte särskilt trevligt. Och inte den pissgula snön heller, men den går det ju inte att göra så mycket åt, tyvärr :smirk:
 
Så bara för att man inte kan göra något åt pissfläckarna ( som har betydligt lättare att försvinna) så ska vi lämna bajset också :confused: :smirk:

Nej Plocka upp hundbajset eller låt er hund bajsa på tomten så får ni göra som ni vill ;) :D
 
Plockar alltid upp på ställen där jag själv inte vill hitta hundskit, oavsett årstid.
Det som ställer till det mest för mej är att gatlyktorna sitter så sabla glest här, så lyckas han skita mitt imellan två lyktor får man känna sej fram :smirk: (med påsen naturligtvis...)
 
Var absolut inte så jag menade :o Blev ett missförstånd dära..

Konstaterade bara att skit efter vägarna är äckligt och därför bör plockas upp. Och att den pissgula snön inte heller ser så trevlig ut men tyvärr inte går att göra något åt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 152
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 145
Senast: lilstar
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 983
Gravid - 1år Har lite ångest för hur jag ska klä barnet i vagnen ute nu. 10,5 månader i dagsläget så använder ju sittdelen. Är åkpåse det bästa att...
2
Svar
34
· Visningar
1 900
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp