Plockar du upp efter din hund??

Purjo_den_vilde

Trådstartare
Jag är så himla less på alla hundägare som aldrig plockar upp efter sina hundar!!!! :mad:
I mitt bostadsområde så ligger det hundskit överallt nu när snön har försvunnit. :smirk:
Om jag själv är ute och går med min hund brukar jag snällt fråga om dom vill ha en påse, dom tackar så snällt och säger att dom har glömt påsen hemma... :confused:
 
Kan det var så enkelt att de faktiskt har glömt påse hemma!? :confused:

Exakt likadan tråd har varit uppe många gånger. Gå gärna tillbaka och läs. :) :)
 
I mitt bostadsområde så ligger det hundskit överallt nu när snön har försvunnit.

Det gör det nog på de flesta ställen.
Tötider, nu kommer insändarstormen i lokaltidningarna, samma visa år efter år.
Att vi hundägare aldrig lär oss. :smirk:
Krossat glas på marken och annat skräp (för att inte tala om nyårsfirandets rester) är ju bara småaktigheter jämfört med hundgödslet.
 
Ja!
Om jag går där jag med säkerhet vet att andra människor kommer passera!

Däremot så plockar jag inte upp efter hunden om jag är ute i skogen.

:)
 
Nu har jag tyvärr inte hund längre :(, men då jag hade plockade jag alltid upp bajset (utom i stor skogen). Så om skiten låg i högt gräs eller på trottoaren eftersom det springer mycket barn i området. Barn springer ju lite överallt och det är inte kul när man kommer hem m skorna fulla av hundskit. :mad: Jag kan ju se mig för, men barnen gör inte det.
Sen ser det ju så :devil:-la otrevligt ut med dessa högar överallt.

//Alice
 
Vissa av dom som jag frågat har säkert glömt påsen hemma... :( men det är två personer som jag vet inte plockar upp skiten efter sina hundar. Jag har sett dom flera gånger bara struntat i att plocka upp. :mad:
Jag fick beröm av våran hyresvärd här om dagen... han sa att det är nästan bara jag som plockar upp skiten efter min hund. Han funderade :confused: på gratis påsar till dom som har hund i vårat bostadsområde. Kanske är en bra ide?? Vem vet?? :)
 
Ja då blir man ju lite grinig. Jag vet att det är någon kommun som har gratis påsar till hundägarna. Både rätt och fel tycker jag. Däremot får de gärna sätta upp fler hundlatriner. Jag är ganska duktig på att plocka upp, men jag skiter rent ut sagt att plocka upp i området där jag jobbar (slå mig inte nu Qvip :crazy: ) Det finns varken papperskorgar eller hundlatriner. Jag får då gå med 4-5 påsar fulla med skit i ca 1 h då det inte finns några latriner. Det gör jag inte! Om det inte ligger på en väg,stig eller på olämpligt ställe.

Den enda parkväg som har latrin får vi inte gå på med vårat hunddagis. För det är ju självklart vi som skitar ner så mkt trots att vi sällan går där. Nu har kommunen bett oss att inte gå där. :confused: Men likt förbannat så ligger det lika mkt skit ändå. Kan det vara så att de är de boende som inte plockar efter sig. :smirk: Vi har nämligen alltid gjort det för att det är det enda stället som har en latrin.
 
ja det är faktiskt himla irriterande när man är duktig och plockar upp, ja då finns det ingen stans man man slänga påsarna.
 
Jag plockar alltid upp, kan ibland missa nån klutt när det är mörkt. Hon sitter inte still o gör en fin hög. ;)
 
Jodå, jag plockar alltid upp efter vovven. Om hon inte gömmer sig i nån buske eller nåt......som i stora skogen (som nån skrev). Men annars ser jag till att alltid ha påse med mig, brukar alltid finnas en påse i nån jacka som varit undanstoppad.
 
jag plockar upp om de inte är inne i en buske eller så =)
å de händer ju ibland att man bara har med en påse å så råkar hunden skita en gång till..då finns de ju itne så mkt man kan göra..men e de nära hem så går jag faxit tillbax å tar den sen =)
 
Det är klart jag plockar upp! Förutom om vi är mitt ute i skogen där ingen går... Tycker det är oansvarigt att inte plocka upp efter sin hund, för vem tycker det är mysigt att trampa i hundskit? Inte jag... och inte är det särskilt mysigt när hunden råkat trampa i någon hög heller.. :crazy:
 
Nästan varje gång. Ibland blir det för bråttom ut med henne (Hon kan fortfarande inte hålla sig helt ordentligt) och då hinner man inte med att ta en påse. Men jag försöker att alltid ha flera i jackan så att det alltid ska finnas ändå.
 
Plockar alltid upp efter hundarna utom i stora skogen om dom inte sätter sig på stigen! Min granne plockar aldrig upp efter sin hund, vi promenerar ihop ibland. Jag får då alltid påpeka detta och ge henne en påse av mig.... Köpte nu två rullar åt henne i present!
Visst är det hemskt med glas och annat skräp som ligger men inget vi hundägare skall skylla på som ursäkt för att vi inte skall plocka upp, utan göra det som e rätt och inte vara som dom som slänger det!
 
Hemma i skogen plockar jag inte upp, de enda som kan störas av hundskit där är vargarna och de andra djuren som bor där.
När jag är inne i Örebro plockar jag alltid upp, har alltid en hel rulle påsar i fickan, eftersom min kära hund inte kan nöja sig med en, två eller tre högar ute. Helst ska det vara minst 4, gärna stora och uppallade på någon snödriva så att man får klättra för att komma åt den. Nu när snön försvann, har han börjat att trycka upp hela rumpan på träden istället, så man får SKRAPA loss högarna från barken! Väldigt mysigt.... :crazy:
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 282
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 333
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 186
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp