Plötslig svullnad

Myzan87

Trådstartare
Min 11åriga tik har plötsligt fått en svullnad på revbenen. Hon reagerar inte när de tar på svullnaden. Vi har aldrig tidigare varit med om det på tidigare hundar och tänkte höra era erfarenheter och teorier. Veterinären kontaktas imorgon för just det här och på tisdag har vi ett bokat besök för kontroll av allmänstatus och medicinering.

Men som orolig matte som sitter 20mil bort så vill man gärna ha lite teorier om vad det kan va.

Tindra har konstaterad artros i höfter, ländrygg och framknän och får därför inte busa fritt utan får regelbundna promenader och medicin. I övrigt är hon en glad pigg hund som älskar att vara med överallt. Hade det varit i hennes vilda ungdom hade jag trott att hon forit in i något och därav svullnaden men inte nu.

Jag är bara ute efter tankar, idéer och erfarenheter. Diagnos får veterinären ställa.
 

Bifogade filer

  • A08AAE46-6AE9-47D2-9F79-BEDA951295AD.jpeg
    A08AAE46-6AE9-47D2-9F79-BEDA951295AD.jpeg
    208,3 KB · Visningar: 48
Har inga svar men vår 5-åriga hund har en liknande svullnad, den är inte heller öm vid beröring och man kunde liksom flytta runt den lite över revbenen. Veterinären trodde det var en fettansamling och vi gjorde ingen biopsi på den.

Han var överviktig när den syntes som mest och knölen gick ner när han blev smalare, men om man tittade noga så ser han fortfarande lite asymmetrisk ut uppifrån även i normalvikt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 473
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 654
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 202
B
Hundhälsa För en tid sedan besökte jag veterinären i samband med att min hund blivit biten vid ögat av en annan hund. Det var ingen fara med ögat...
Svar
0
· Visningar
1 948
Senast: beelzebul
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp