Plötsligt höjda startavgifter och verkningar på hobbysporten?

Norrland är för övrigt inte ETT distrikt utan 4 om du räknar Gävleborg. :)

Orkade inte kolla upp hahaha :p men det är klart att det är flera distrikt.
Skulle skrivit mindre distrikt har inte ens 1 heltidsanställd.

Ber om ursäkt om jag förolämpade någon på förhand.
 
Orkade inte kolla upp hahaha :p men det är klart att det är flera distrikt.
Skulle skrivit mindre distrikt har inte ens 1 heltidsanställd.

Ber om ursäkt om jag förolämpade någon på förhand.
Nejdå inte förolämpad, jag är van.
/Jeps som bor 50 mil norr om Sundsvall
 
@Dressyrtjejen_97

Jag tycker faktiskt inte att du verkar så insatt när du har de här frågeställningarna men det är grymt att du vågar fråga och försöker ta reda på vad som gäller :)

Kostnaden för proppen och 20 kr per start är inget nytt för i år. Vårt distrikt är det största i Sverige och vi har 3 eller 4 heltidsanställda på kansliet för att få runt allt. Det kostar pengar.
Norrland har kanske 1 heltidsanställd om ens det på sitt distrikt.

@Fiorano
Spons är i princip omöjligt att få nu, förutom grimmor och grimskaft från Hööks. Inom 2-3 mil från vår klubb ligger 10 andra klubbar som anordnar tävlingar och försöker använda samma sponsorer. Tyvärr kan inte företag sponsra endast med pengar som de gjord förut och detta är pga skatteregler vid sponsring typ att de måste visa att de får motsvarande summa tillbaks i reklam..... så många vill inte.
Vi har en bra matbutik i vår närhet som sponsrar fina korgar men senaste tävlingarna har vi faktiskt köpt hederspriser.
Man vill ju inte läsa här på buke sen att man BARA fick en grimma.......

Tackar så mycket för att du på ett sakligt sätt förklarar också! :up: :bow:
 
@Dressyrtjejen_97

Jag tycker faktiskt inte att du verkar så insatt när du har de här frågeställningarna men det är grymt att du vågar fråga och försöker ta reda på vad som gäller :)

Kostnaden för proppen och 20 kr per start är inget nytt för i år. Vårt distrikt är det största i Sverige och vi har 3 eller 4 heltidsanställda på kansliet för att få runt allt. Det kostar pengar.
Norrland har kanske 1 heltidsanställd om ens det på sitt distrikt.

@Fiorano
Spons är i princip omöjligt att få nu, förutom grimmor och grimskaft från Hööks. Inom 2-3 mil från vår klubb ligger 10 andra klubbar som anordnar tävlingar och försöker använda samma sponsorer. Tyvärr kan inte företag sponsra endast med pengar som de gjord förut och detta är pga skatteregler vid sponsring typ att de måste visa att de får motsvarande summa tillbaks i reklam..... så många vill inte.
Vi har en bra matbutik i vår närhet som sponsrar fina korgar men senaste tävlingarna har vi faktiskt köpt hederspriser.
Man vill ju inte läsa här på buke sen att man BARA fick en grimma.......
Och jag som tävlar dressyr i Västerbotten och i bland i Norrbotten skulle vara glad om jag fick en grimma med grimskaft i hederspris! Om det ens är ett hederspris så är det oftast ett nyckelband från något företag eller kommunen, typ... En gång, och då på en liten liten klubb med få startande fick jag fina märkesglas bla. Annars är det oftast bara en del av startavgiften tillbaka. Har nog aldrig varit med om att ens fått en blomma på prisutdelningen.
 
Hos oss!

Screenshot_20190111-182001.png
 
Jag som aldrig fått tävla pga ointresserad förälder och sedan för gammal häst, hade varit glad för att vinna en rosett :o
Nu tävlar jag hund men jag avskyr allt krimskrams och tuggben man får. Ge mig pokal så är jag nöjd. Blir så irriterad av att vinna och få tuggben. Men det finns minst lika många som avskyr pokaler och vill ha krimskrams, så man kan nog inte göra alla nöjda (om man inte låter folk välja pris själv... =
 
o
Spons är i princip omöjligt att få nu, förutom grimmor och grimskaft från Hööks. Inom 2-3 mil från vår klubb ligger 10 andra klubbar som anordnar tävlingar och försöker använda samma sponsorer. Tyvärr kan inte företag sponsra endast med pengar som de gjord förut och detta är pga skatteregler vid sponsring typ att de måste visa att de får motsvarande summa tillbaks i reklam..... så många vill inte.
Vi har en bra matbutik i vår närhet som sponsrar fina korgar men senaste tävlingarna har vi faktiskt köpt hederspriser.
Man vill ju inte läsa här på buke sen att man BARA fick en grimma.......[/QUOTE]


Tips för klubbar är att man använder sina sociala medier för att göra reklam för företagen som sponsrar. Vi har en egen fb sida för vår stora sommartävling där vi gör reklam för företagen som sponsrar oss och länkar till deras sidor osv. Sätter företagsnamn på klasserna samt segertäcke, sätter upp skyltar med företagsnamn på anläggningen.

Ganska enkla saker som inte tar mycket tid att fixa men ger reklam 👍😊
 
Apropå spons så är inte hästsaker vår inriktning. Vi har tex hotellfrukost, hotellnatt, fikakuponger, träningar och ffa rosetter. Ett företag sponsrade förra året så vi kunde ha rosettklass i klassen så fler får pris. Mycket populärt! Ett annat företag sponsrade jätterosetterna i vår kombocup och på dem hade vi även företagsnamnet med.

Vår spons kommer mest från våra medlemmar. De flesta jobbar ju någonstans el driver egna företag. Det är inte stora summor i spons heller som kan göra stor skillnad. En tusenlapp kommer vi tex väldigt långt med :).
 
Apropå spons så är inte hästsaker vår inriktning. Vi har tex hotellfrukost, hotellnatt, fikakuponger, träningar och ffa rosetter. Ett företag sponsrade förra året så vi kunde ha rosettklass i klassen så fler får pris. Mycket populärt! Ett annat företag sponsrade jätterosetterna i vår kombocup och på dem hade vi även företagsnamnet med.

Vår spons kommer mest från våra medlemmar. De flesta jobbar ju någonstans el driver egna företag. Det är inte stora summor i spons heller som kan göra stor skillnad. En tusenlapp kommer vi tex väldigt långt med :).
OT
Men varje gång du skriver om era tävlingar vill jag bara åka till er och starta! :love:Verkar anstränga er jättemycket för att få till bra tävlingar! Lite långt bara:cautious:
 
OT
Men varje gång du skriver om era tävlingar vill jag bara åka till er och starta! :love:Verkar anstränga er jättemycket för att få till bra tävlingar! Lite långt bara:cautious:
Åh vad roligt att höra 😍! Det är jag och en till som verkligen gör vårt yttersta att göra bra tävlingar. Vi experimenterar vilka dagar att ha ponny resp häst, vilka program, cuper, partävlingar, datum osv. Just utvecklingsarbetet är det absolut roligaste😁. Våra två mest fungerande koncept har hittills varit rosettklasserna i klassen, partävling på ponny och att lägga ponnierna på söndagen på helgerna :).
 
Åh vad roligt att höra 😍! Det är jag och en till som verkligen gör vårt yttersta att göra bra tävlingar. Vi experimenterar vilka dagar att ha ponny resp häst, vilka program, cuper, partävlingar, datum osv. Just utvecklingsarbetet är det absolut roligaste😁. Våra två mest fungerande koncept har hittills varit rosettklasserna i klassen, partävling på ponny och att lägga ponnierna på söndagen på helgerna :).
Stor eloge till ert slit!! :bow: Kul också att ni verkligen försöker hitta andra vägar att gå och utveckla tävlandet.
 
Åh vad roligt att höra 😍! Det är jag och en till som verkligen gör vårt yttersta att göra bra tävlingar. Vi experimenterar vilka dagar att ha ponny resp häst, vilka program, cuper, partävlingar, datum osv. Just utvecklingsarbetet är det absolut roligaste😁. Våra två mest fungerande koncept har hittills varit rosettklasserna i klassen, partävling på ponny och att lägga ponnierna på söndagen på helgerna :).

Vart i landet finns du/ni och anordnar tävlingar? :angel:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 165
Tävling Jag höll på att svimma när proppen för en tävling kom ut idag. De tänker ta 850 kronor för mobila utomhus boxar och 500 kr för spiltor...
Svar
7
· Visningar
3 774
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp