PLOGA MED HÄSTEN TILL VINTERN!

B

**BORTTAGEN**

Finns det någon som har tips på hur man fixar en ok plog för att röjja snö med häst? Det är ju kul att verkligen använda pållen till nytta i vardagslivet. Skulle även vilja ha tag på en hästdragen gräsklippare. :bump:

N

Natural

Hej!

Vet en som jag tror uppfann gräsklippare efter häst. KÄnner en släkting till honom o han bor här i närheten. Han måste ha o sälja!

Om du nu inte fått reda på en sån ngn annan stans

B

**BORTTAGEN**

En så´n vill vi ha! Men har lite svårt att se hur den är utformad. Vad är den byggd av?

F

FjordFia

En sån vill jag också ha :love: (Plogen alltså, inte sambon, hehe :D)

I Vetlanda ska du allt få se lite snygga kort på din gamla dam sedan Riks. Vissa kort blev faktiskt riktigt bra :)

//Sofia :D

F

FjordFia

Vad tråkigt att du inte kommer :cry:, men jag lovar att skicka upp dem i stället :)

//Sofia

En sån vill jag också ha :love: (Plogen alltså, inte sambon, hehe :D)

:cry: Ingen tycker om mig :cry: :cry: :cry:

Plogen jag har är en halv snöplog a´la plogbil, där man fäller ut en utriggare på tillbakavägen. Konstruktionen är tillverkad för MoDo, vingen är av tillböjd plåt, hopfogad av stålrör och medar av trä. Låg på en gambondes skrothög i en masssa år, vilken jag dregglade på innan jag fick tummen ur å renoverade den. Funkade bra först med ny (röd) hammarlack. Mycket snö = hästar i par. Min käraste leksak!
:D :D :devil: :D :D
Jag har en kölista på snöplogar, kruxet är bara att jag brukar glömma bort den :angel:

M

Moppe

Du och dina ljusa ideer :idea: :D
Ser fram mot fler, det har ju blivit ett par stycken.

/Mia

B

**BORTTAGEN**

Jag har en snöplog men det är inte en åk plog men ialla fall gå in på min hemsida hem.passagen.se/queen.joli och sedan på Redskap så finns min nyrenoverade snöplog..

Liknande trådar

Hemmet Vi har köpt ett litet hus och ”alla” vill plötsligt komma och hälsa på. Vi ser det som sådär roligt att ha hela huset fullt med folk om...
2
Svar
27
· Visningar
2 146
Senast: Breaktown
·
Gnägg Halloj! Jag ska snart få en häst på foder och vill egentligen bara ha massa tips och pepp haha. Är så taggad, pirrig, nervös och har så...
2
Svar
24
· Visningar
2 062
Senast: Buck
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
619
Senast: tuaphua
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 447
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #9
  • Kattsnack 10