PLOGA MED HÄSTEN TILL VINTERN!

B

**BORTTAGEN**

Finns det någon som har tips på hur man fixar en ok plog för att röjja snö med häst? Det är ju kul att verkligen använda pållen till nytta i vardagslivet. Skulle även vilja ha tag på en hästdragen gräsklippare. :bump:
 
Hej!

Vet en som jag tror uppfann gräsklippare efter häst. KÄnner en släkting till honom o han bor här i närheten. Han måste ha o sälja!

Om du nu inte fått reda på en sån ngn annan stans
 
En så´n vill vi ha! Men har lite svårt att se hur den är utformad. Vad är den byggd av?
 
En sån vill jag också ha :love: (Plogen alltså, inte sambon, hehe :D)

I Vetlanda ska du allt få se lite snygga kort på din gamla dam sedan Riks. Vissa kort blev faktiskt riktigt bra :)

//Sofia :D
 
Vad tråkigt att du inte kommer :cry:, men jag lovar att skicka upp dem i stället :)

//Sofia
 
En sån vill jag också ha :love: (Plogen alltså, inte sambon, hehe :D)

:cry: Ingen tycker om mig :cry: :cry: :cry:

Plogen jag har är en halv snöplog a´la plogbil, där man fäller ut en utriggare på tillbakavägen. Konstruktionen är tillverkad för MoDo, vingen är av tillböjd plåt, hopfogad av stålrör och medar av trä. Låg på en gambondes skrothög i en masssa år, vilken jag dregglade på innan jag fick tummen ur å renoverade den. Funkade bra först med ny (röd) hammarlack. Mycket snö = hästar i par. Min käraste leksak!
:D :D :devil: :D :D
Jag har en kölista på snöplogar, kruxet är bara att jag brukar glömma bort den :angel:
 
Du och dina ljusa ideer :idea: :D
Ser fram mot fler, det har ju blivit ett par stycken.

/Mia
 
Jag har en snöplog men det är inte en åk plog men ialla fall gå in på min hemsida hem.passagen.se/queen.joli och sedan på Redskap så finns min nyrenoverade snöplog..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! jag har en häst leasad för avel, som är oförsäkrad. Jag skulle vilja försäkra iaf en grundförsäkring för enbart akutvård. Är det...
Svar
4
· Visningar
283
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
849
Senast: Oknytt
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp