Plugga eller häst?

Sv: Plugga eller häst?

Jag köpte häst när jag började plugga på högskola..men jag jobbade alla lov och varannan helg unde fyra år..det tog tid och var slitigt men definitivt värt det :laugh:
Men vi hade nästan inte några tentor och mycket seminarier o diskussioner i stället..så det beror nog precis på vad du läser o hur utbildningen ser ut..
 
Sv: Plugga eller häst?

:bow:

Precis!

Jag har en kompis som läser till lärare nu och hon har två föreläsningar i veckan a 3 h :eek:

Hon har dessutom inte haft en riktig salstenta på två år utan bara haft grupparbeten,inlämningsuppgifter och diskussioner/seminarier.Hon säger att hon lägger ned 10-20 h i veckan på skolan och har gjort så de senaste 2 åren........men jag är faktiskt kluven i att det då kan kallas att läsa 100 %.....
 
Sv: Plugga eller häst?

Jag vet..så hade jag det oxå..läste oxå lärare..om man jämför med mina kompisar som läst å andra ställen o andra utbildningar så har jag bara "åkt" igenom min utbilning kan jag säga :o
Men det är det jag vil jobba med o är jätte nöjd..men ibland undrar man hur det kan vara så olika..
 
Sv: Plugga eller häst?

Ja verkligen

Och om man nu kan läsa så lite och ändå klara sig vore det inte bättre att dra ihop allt på 2,5 år istället för 5 år och slippa ta så mycket lån och tidigare kunna tjäna pengar och pension?

Det vore nåt för högskoleverket att ta tag i.....
 
Sv: Plugga eller häst?

Definitivt..skulle gärna vilja ha mindre i studie lån :crazy:
vi kanske skulle lägga fram det förslaget till dom för o se vad de säger:rofl::bump:
 
Sv: Plugga eller häst?

Jag ska börja plugga nu i sensommar och har tänkt ta med mig hästen. Jag går en fristående kurs så jag väljer själv termin för termin vad jag vill göra. Det kanske är en ide om man är osäker vad gäller det ekonomiska. jag menar, man kan ju ta ett sabbatsår mitt i och jobba lite. ;)
Stallhyran på de stall jag hittat ligger mellan 500 kr (kallhyra) och 1800 kr (med ´div. kraftf., hö o strö) så det är inte så farligt tycker jag. Sen har jag turen att äga en häst som är liten i maten. Klarar sig på enbart 8 kg hö/dagen och minneralsaltsten. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Under en lång tid nu har jag känt att jag inte vill ha häst längre. Jag pratar nu inte månader utan snarare år. Problemet är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 457
Senast: Keb71
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
26
· Visningar
2 254
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 849
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp