Plumpande läppgrejer

Tänker du på smink (tex plumpande läppglans) eller annat?

Jag har testat några plumpande läppglans. Jag har fylliga läppar naturligt, och tycker att jag ser lite lite skillnad tills läppglanset behöver fyllas på (det "nöts" ju bort från läpparna när en pratar, äter, dricker osv), men använder inte den typen av produkter numera. Dels för att jag inte känner något "behov" av det, jag får likvärdigt utseende av icke plumpande läppglans/läppstift (pga hur mina läppar ser ut). Dels för att jag helt ärligt inte gillat den särskilt mycket. De innehåller ofta pepparmint eller liknande, och ger en kylande eller brännande känsla på läpparna (det är väl så de funkar - ökar blodcirkulationen lite?), som jag inte trivs med.

Buxom verkar vara populära, är lättillgängligt (säljs på bla Kicks), och har olika variabler av plumpande produkter för läpparna. Jag har testat deras läppglans.

Har en torra/väldigt känsliga läppar/tex eksem, så kan en uppleva att plumpande produkter gör lite ont på läpparna.
 
Jag vet inte riktigt vad som är bäst, men vill kunna ha typ läppstift. Jag har nästan inga läppar alls, åtminstone inte överläppen. Vore kul att ha lite mer ibland 😇
 
Plumpande läppstift har jag inte sett, men har själv plumpande läppglans från Buxom. Funkar helt okej, men det sticks ju en del och man får fylla på ofta under dagen för att effekten ska hålla i sig.
 
Plumpande läppstift har jag inte sett, men har själv plumpande läppglans från Buxom. Funkar helt okej, men det sticks ju en del och man får fylla på ofta under dagen för att effekten ska hålla i sig.

Nej, inte plumpande läppstift. Men plumpande och kunna använda läppstift samtidigt.
 
@MissFideli Du kan t.ex. titta på Buxom-produkterna. Antingen väljer du en färg som passar/matchar ditt läppstift eller en genomskinlig variant. Sen har du ditt läppstift under och tar Buxom över.

Sen gör det inte någon jätteskillnad men lite gör det allt + att glansen i sig gör att läpparna ser större ut.
 
Jag vet inte riktigt vad som är bäst, men vill kunna ha typ läppstift. Jag har nästan inga läppar alls, åtminstone inte överläppen. Vore kul att ha lite mer ibland 😇
Fillers? Det går ju att göra utan att det plutar megamycket. Jag gjorde med bara 0,5ml och det gav ett lagom lyft till läpparna tycker jag själv. Det mesta la hon in i överläppen. Jag va inte ute efter plut utan bara ”föryngring”
 

Bifogade filer

  • 69A6BC21-8E60-4FF2-85AA-D7D6F75F6596.jpeg
    69A6BC21-8E60-4FF2-85AA-D7D6F75F6596.jpeg
    144,7 KB · Visningar: 133
Jag funderade 1år innan jag tog mod till mej😂
Det kändes absolut noll efter att jag fått först bedövningssalva och sen tandläkarbedövning. Sen hade jag inte gått till vem som helst och gjort dem heller.

Det är ju inte bara smärta att vara rädd för med filler, finns ju risk att bli blind/få infektioner, även om just läppar är ett lågriskområde. :) Förstår varför folk inte vill göra det även om jag själv har fillers.
 
Det är ju inte bara smärta att vara rädd för med filler, finns ju risk att bli blind/få infektioner, även om just läppar är ett lågriskområde. :) Förstår varför folk inte vill göra det även om jag själv har fillers.
Det är därför man dela ska välja noga vem man går till och sen vara frisk när man gör det. Inga förkylningar/munsår eller liknande.
Risken att bli blind är nog minimal, det är väl mer om man gör tear trough/tar bort mörka ringar under ögonen.
 
Det är därför man dela ska välja noga vem man går till och sen vara frisk när man gör det. Inga förkylningar/munsår eller liknande.
Risken att bli blind är nog minimal, det är väl mer om man gör tear trough/tar bort mörka ringar under ögonen.

Nej, det finns en risk oavsett fillers även om panna, nasolabialveck, glabella och näsa är dom största riskzonerna. Men, ja, det är låg risk i just läpparna. Skulle aldrig gå till en behandlare som inte nämner att det finns en risk, oavsett om den är minimal eller inte.
 
Nej, det finns en risk oavsett fillers även om panna, nasolabialveck, glabella och näsa är dom största riskzonerna. Men, ja, det är låg risk i just läpparna. Skulle aldrig gå till en behandlare som inte nämner att det finns en risk, oavsett om den är minimal eller inte.
Klart man ska gå till en som kan och har alla utbildningar och är ansvarsfulla. Åka till nån hemmapulare är otroligt dumt.
 
Klart man ska gå till en som kan och har alla utbildningar och är ansvarsfulla. Åka till nån hemmapulare är otroligt dumt.

Alltså, det finns en risk att även utbildade personer gör misstag. Alla kan begå misstag. Det är därför dom har hyalase på plats och kan agera fort som tusan. Det händer absolut inte bara hos outbildade.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Nån här som provat tvättbollar, funkar de, man ska ju kunna bli av med djurhår och sånt. :angel:
Svar
1
· Visningar
273
Senast: sthu
·
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 048
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag behöver gå i terapi och är nu nyfiken på om någon här testat någon av dessa plattformar där man prata med...
Svar
4
· Visningar
488
Senast: Araminta
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
620
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp