PNH tjatter part III...

Sv: PNH tjatter part III...

Ja ha, då loggade man in för att se om det blev bra med filmerna och lägga ut dem här och vad händer? Jo Youtube har underhåll på sidan! Gahhhhhhhhhhhhh :eek:

Så Toria du får snällt vänta lite till ;)

Jag blir galen :devil:
 
Sv: PNH tjatter part III...

Redan en ny tråd?? Shit va fort det gick.....

Här kommer en "liten" snutt från mig idag...dom har ju stått inne ett tag o får komma ut en sväng medans jag mockar o så.

http://www.youtube.com/watch?v=nf2Uo2udXO4

:rofl: Det är inte jag som skrattar, utan min kära granne...Det är min röst som säger "Men Majsan...)
 
Tubbe det var jätte rolig att titta på. Tack:bow: Ni är så fin tillsammans.

Sorry I rinde aldrig fick svar på mina frågor. men jag tror vi planera för Barelli Games i allafall.:banana:
 
Vilken fin röst du har Toria!:D Jag hade tänkt det skulle var en av er två tillsammans.
 
Sv: PNH tjatter part III...

Såg att E hade uppdaterat men såg inte Lima med?

Klart du ska vara med i år ;)
 
Sv: PNH tjatter part III...

Iser - Själv klart minns vi dig! Saker du kan göra med han i boxen...hmmm vad är han för horsenality? du kan "put your (hästens) nose on it". Kan har godis under koner eller hinkar så den måste leta efter det. Och tänk att har leksaker där inne om du har en häst som vill pyssla mycket.

Tack så mycket för svar! Han är LB extro. Haflinger, vallack, 13 år.
Tack för tipsen. Put your nose on it - hur gör man då???
Det var ju en rolig idé med att gömma godis. Jag brukar vara försiktig´med att ge honom godis eftersom han blir ganska "tiggig" och "bufflig" annars, men om de ligger under hinkar eller koner borde det väl inte vara något större bekymmer (så länge han inte får dom direkt ur min hand).

Ibland när han har tråkigt välter han vattenhinken, så han kanske kan tycka att det är roligt att leta godis under hinkar. Bara han inte får för sig att leta godis under vattenhinken:o:D

Han har en boll med ett handtag i boxen, men han verkar inte bry sig om den. Däremot brukar han tycka om att undersöka saker med läpparna, men tröttnar ändå fort...
 
Sv: PNH tjatter part III...

Här går det undan minsann med ny tråd och jättefina filmer av Tubbe (såå duktiga ni är :bow: ) och Toria (äkta hästglädje :laugh: )

CaliforniaSwed: Tack för det du skrev om bitande LB-extro! Det var jättebra råd! Min mans halvblodsvalack (LB-extro) är hopplös på att nafsas och småbitas. Biter tag i jackor, handskar etc etc. Att blocka fungerar bra men han har väldigt stor skillnad på folk och vet ju vem det inte lönar sej att nafsa på och vem han kan testa. Och så är det skillnad på dagar och på vilket humör han är, ibland är det värre och ibland bättre...

Det är speciellt när han träffar nya främmande människor som han lätt blir bufflig och nafsig. Han borde gå med skylt kring nacken "Klappa mej inte jag bits" ;)
 
Sv: PNH tjatter part III...

:love: Fin film, mycket inspirerande!
Gyson är för härlig!!! :love:

Men får du Youtube att funka? Mig gillar den inte idag :(
 
Sv: PNH tjatter part III...

I dag hade jag lite undemanding time med min kille (häst-kille alltså;)).

Jag satt i boxen hos honom i ca en halvtimme. Jag satt och läste under tiden och han kom i bland och skulle kolla på vad jag läste, nosade på katten, som satt i mitt knä eller nafsade mig i håret/mössan med läpparna. En gång tänkte han att han skulle undersöka mitt knä med tänderna:o, men då jog jag bort honom lite lätt. Han åt lite hö också, men mestadels stod han och vilade antingen bredvid mig eller med huvudet vändt mot mig.

Hur vill man egentligen att hästen ska reagera på undemanding time???
 
Sv: PNH tjatter part III...

Det var väl underbart, det är så det ska va tycker jag iallafall :) Parodi är sån som ställer sig hos mig, Majsan är mer krävande...Vill att jag ska klia hela tiden :crazy:

Jag ska ta med kameran ut o fixa lääängre film. Det är så mysigt när de kråmar sig så där:bump:

hmm hmm ...
Asså...Min grannes valack är Majsan helt galen i o piiper o håller på hela tiden, hon är ju översexuell.. Hur skulle ni göra med en sån häst om det inte går över? Det kanske blir så att grannens häst flyttar hit o o vi sätter ihop dom, slutar hon med det då? Har ni några erfarenheter? Få höra!
Hon blir helsto(ll)ig :eek: hmmm Parodi tar ju allt med sån ro :grin: Hmm är det normalt??
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har ett hus som jag funderar på att flytta till permanent, det ligger i grannkommunen men också i ett annat län. Jag är för...
Svar
2
· Visningar
226
Senast: manda
·
Skola & Jobb Ska på intervju imorgon på ett ställe som jag tidigare har jobbat på via ett bemanningsföretag. Bara 2 veckor vid två olika tillfällen...
Svar
9
· Visningar
617
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 324
IT & mobiler Har köpt ett par Marshall Minor III- hörlurar. De har en tendens att lossna ut örat och jag har tappat dom ett par gånger. Är det kört...
Svar
0
· Visningar
349

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp