Poäng i ponnydressyren

Liviaemilian

Trådstartare
Hej!

Jag är lite förvirrad kring poäng och poängvärdena för att kunna tävla i ponnydressyr i de olika svårighetsgraderna. I dressyr tävlingsreglemente står det att exempelvis 50 poäng flyttar en ur lokal tävling, så man kan alltså inte tävla regionalt med 0 poäng från början? Måste jag som vill tävla regionalt tävla lokalt först och uppnå 50 poäng för att kunna tävla regionalt? Om jag uppnått 50 poäng och kan tävla regionalt ett år, måste jag då få 50 poäng på lokalt för att kunna tävla regionalt det året också?

Tacksam för svar!
Med vänlig hälsning, Livia Nilsson
3A14C8CA-DBB4-4A84-B8BD-7C6B7C40E775.png
3A14C8CA-DBB4-4A84-B8BD-7C6B7C40E775.png
3A14C8CA-DBB4-4A84-B8BD-7C6B7C40E775.png
 
Som ovan säger är det alltså ”tvärtom” du ska tänka. ”Alla” kan/får tävla regionalt. Det som kan hända är om det går väldigt bra (många vinster och placeringar) kan ponnyn bli förbjuden att tävla i lägre klasser (LC och LB) och helt förbjuden att starta lokala tävlingar.

Du kan bara få uppklassningspoäng på regional nivå och högre.
Det är ganska svårt att få ihop 50poäng på en tvåårsperiod om man inte är riktigt duktig. En seger i LB ger t ex 7 poäng, i LA 9 poäng.

Som nybörjare på tävling (som jag misstänker att du är) behöver du inte bry dig om det här alls. Börja rid lokala tävlingar och kanske lite LB regionalt och se till att du tar hjälp av en bra tränare och ridklubb!
 

Liknande trådar

Dressyr Hej hej! Jag har en fråga som jag funderat kring gällande dressyr schabrak och färg. Alla säger att man måste ha vit dressyrschabrak...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Tiilldaab
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en tjej på 15 år som har hästerfarenhet av både islandshästar och storhästar sen fyra år tillbaka. Jag har flera gånger...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 408
Senast: ameo
·
Träning Hej! Jag köpte i mars -18, min första häst. En riktig rallyräka som jag främst tänkt tävla hoppning men även dressyr med. Han står nu på...
2
Svar
22
· Visningar
3 356
Senast: mackan
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 442
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp