Poddar för 9/10-åring

pollex

Trådstartare
Jag behöver era bästa tips! Min nio-snart-tio-åring har lyssnat sig igenom KP-podden.
Skateboardpodden och håller nu på med podden Misslyckade affärer - men vad kan jag tipsa honom om sedan?

Han gillar
- serier, t ex Kalle Anka och Dilbert
- fantasy
- grafitti
- att teckna
- sport, framför allt hockey-fotboll-innebandy
- Formel ett
- historia (på en lättsam nivå, han älskar tidningen Världens historia)
- spel

Jag har inte så bra koll på poddvärlden och än mindre vad det finns för poddar som barn kan gilla - men det är absolut okej även med poddar tänka för vuxna, han fixar språket men jag vill veta att inte ämnen eller anslag är för vuxet (eller ännu värre höhö-grabbigt) eller skrämmande. Vad kan ni tipsa om? Helst nåbart från Spotify!
 
Jag behöver era bästa tips! Min nio-snart-tio-åring har lyssnat sig igenom KP-podden.
Skateboardpodden och håller nu på med podden Misslyckade affärer - men vad kan jag tipsa honom om sedan?

Han gillar
- serier, t ex Kalle Anka och Dilbert
- fantasy
- grafitti
- att teckna
- sport, framför allt hockey-fotboll-innebandy
- Formel ett
- historia (på en lättsam nivå, han älskar tidningen Världens historia)
- spel

Jag har inte så bra koll på poddvärlden och än mindre vad det finns för poddar som barn kan gilla - men det är absolut okej även med poddar tänka för vuxna, han fixar språket men jag vill veta att inte ämnen eller anslag är för vuxet (eller ännu värre höhö-grabbigt) eller skrämmande. Vad kan ni tipsa om? Helst nåbart från Spotify!
Min tioåring har lyssnat på alla avsnitt av Potterpodden, ett avsnitt om varje bok. Det finns en Harry Potter-podden, men det är inte den som han har lyssnat på utan han har lyssnat på Potterpodden ifrån Rabén och Sjögren.

Han gillar även att lyssna på Historierummet och Helt Sant ifrån Sveriges Radio.
 
Tack för tips @Javan och @Soapbubble ! Historierummet har han tydligen lyssnat på i skolan, men jag har tipsat om Helt sant och Potterpodden. Just nu hade han själv hittat Misslyckade brott av samma poddare som Misslyckade affärer.
 
P3 historia finns ju på historietemat. Jag gillar den men vet inte om det tas upp för "vuxet". Den är iaf inte lika flamsig som mycket annat p3 ibland erbjuder men ändå rätt lättsam. Jag tyckte bättre om den än den snackiga med en östgöte och en till som gräver ner sig i okända detaljer de broderar ut i en evighet. Minns tyvärr inte namnet på den.
 
Jag behöver era bästa tips! Min nio-snart-tio-åring har lyssnat sig igenom KP-podden.
Skateboardpodden och håller nu på med podden Misslyckade affärer - men vad kan jag tipsa honom om sedan?

Han gillar
- serier, t ex Kalle Anka och Dilbert
- fantasy
- grafitti
- att teckna
- sport, framför allt hockey-fotboll-innebandy
- Formel ett
- historia (på en lättsam nivå, han älskar tidningen Världens historia)
- spel

Jag har inte så bra koll på poddvärlden och än mindre vad det finns för poddar som barn kan gilla - men det är absolut okej även med poddar tänka för vuxna, han fixar språket men jag vill veta att inte ämnen eller anslag är för vuxet (eller ännu värre höhö-grabbigt) eller skrämmande. Vad kan ni tipsa om? Helst nåbart från Spotify!
Antar att du hittat de upplästa böckerna på P4 barnradion (jag hade inte hittat den där barnradio historia :) ) tex Häxorna och Alice i Underlandet finns och några barndeckare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp