Poddar på tyska

Murphy

Trådstartare
Det är dags att rasta tyska språkörat lite grann igen - denna gång genom hörförståelse.
Någon som sitter på intressanta poddar på tyska att frottera sig med?
Kanske rimliga topics:
- ridsport
- fotboll
- feminism
- hårdrock

Att söka allmänt efter tysktalande poddlerier var ehm... brett. Hjälp att gallra vore kul!
 
Det är dags att rasta tyska språkörat lite grann igen - denna gång genom hörförståelse.
Någon som sitter på intressanta poddar på tyska att frottera sig med?
Kanske rimliga topics:
- ridsport
- fotboll
- feminism
- hårdrock

Att söka allmänt efter tysktalande poddlerier var ehm... brett. Hjälp att gallra vore kul!
Jag lyssnar mest på crimepoddar så inte mina ämnen helt men en bra om fotboll är:

Einfach mal Luppen med bröderna Kroos. Toni könner väl nästan alla till men hans lillebror Felix är mer okänd om man inte är Werder Bremen fan och har sett honom spela i U23. Men båda är roliga typer. Har dock inte hört alla avsnitt själv än då jag nyss hittat podden själv.
 
Jag lyssnar mest på crimepoddar så inte mina ämnen helt men en bra om fotboll är:

Einfach mal Luppen med bröderna Kroos. Toni könner väl nästan alla till men hans lillebror Felix är mer okänd om man inte är Werder Bremen fan och har sett honom spela i U23. Men båda är roliga typer. Har dock inte hört alla avsnitt själv än då jag nyss hittat podden själv.
Åfan, bröderna Kroos är ju inte kattskit direkt! :up:
...och Werder Bremen-fan är väl kanske ingenting en föds till, utan någonting en blir? ;)
Den som lever får se. En måste ju ha ett lag i varje hamn, så att säga. Och den som håller på Gefle IF FF kanske måste ha än fler... :o :cool:
 
Åfan, bröderna Kroos är ju inte kattskit direkt! :up:
...och Werder Bremen-fan är väl kanske ingenting en föds till, utan någonting en blir? ;)
Den som lever får se. En måste ju ha ett lag i varje hamn, så att säga. Och den som håller på Gefle IF FF kanske måste ha än fler... :o :cool:
Just nu spelar han i Union Berlin så man kan vara fan av de kanske? 😉 Det är ett rätt coolt lag faktiskt.

Klart man kan ha ett i varje hamn 👍, jag har ett i nästan varje större Liga 😊
 
Just nu spelar han i Union Berlin så man kan vara fan av de kanske? 😉 Det är ett rätt coolt lag faktiskt.

Klart man kan ha ett i varje hamn 👍, jag har ett i nästan varje större Liga 😊
Vi får väl se hur detta äventyr slutar... ;) Tysk ligafotboll är för mig föga bekant, men kanske kan vara något att hänga i en Tannenbaum. Den som lever får se.

Jag tänker mer, eh, småskaligt. Har dubbla sympatier i herrarnas div. 1 norra osv...
Support your locals - med glöm heller aldrig vart du kom från! ✊
(LÄS: där jag komer från spelas det risig fotboll, och dit jag flyttat är det fan inte bättre...
där katterna kommer ifrån är det ännu värre, men för 17: Go Truro City FC! ✌:D)

Blir nog bra att höja kvalitetsribban litet. Tack på förhand!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp