Poesiludrets julklappsrimstuga

Dentaku

Trådstartare
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Här i tråden vi slår rekord
i att på klappar rimma

Jag tänkte att vi skulle ha en tråd där vi kan visa upp, hjälpas åt eller be om julklappsrim. Eller bara dikta om fiktiva julklappar om vi inte har något bättre för oss. I värsta fall sitter jag väl själv här och muttrar.
 
Midvinternattens köld är hård,
stjärnorna gnistra och glimma.
Här i tråden vi slår rekord
i att på klappar rimma

Jag tänkte att vi skulle ha en tråd där vi kan visa upp, hjälpas åt eller be om julklappsrim. Eller bara dikta om fiktiva julklappar om vi inte har något bättre för oss. I värsta fall sitter jag väl själv här och muttrar.
Som helt värdelös rimmare ser jag fram emot inspiration från den här tråden!!
:bow:
 
Kära poesiluder!
Detta är ju årets höjdpunkt - jag har massa klappar men inga rim - även om rimmen brukar komma till mig vartefter så är de ofta så läjligt simpla - det vore ju kul att överraska med skaldande som får publikum att bli imponerade av min talang även om den egentligen är någon annans. Så vad sägs om att rimma lite på tekanna? Matta? vinglas? morgonrock? rygsäck?
 
Kära poesiluder!
Detta är ju årets höjdpunkt - jag har massa klappar men inga rim - även om rimmen brukar komma till mig vartefter så är de ofta så läjligt simpla - det vore ju kul att överraska med skaldande som får publikum att bli imponerade av min talang även om den egentligen är någon annans. Så vad sägs om att rimma lite på tekanna? Matta? vinglas? morgonrock? rygsäck?
rygsäck rimmar på drygsäck :angel:
 
Åhh får man be om ett rim på en Londonweekend med besök på Harry Potter museumet och musikal (kalle och chokladfabriken) bland annat. Barnen som ska få resa i julklapp så lagom rumsrent om möjligt :D
 
Vilken kul tråd! Jag älskar att hålla på och vrida och vända på språket så jag tycker det här är jätteroligt. :)
 
Åh julklappsrim :love: Jag har önskat att vi skulle ha det i våran familj men det är ingen annan som vill ha det... :cry:
 

Liknande trådar

Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 065
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 516
Senast: Grazing
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 073
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp