Pokémon Go del 3

Sist på bollen :laugh: men jag var med karln och barnen och sågDetective Pikatchu. Vi laddade ner pokemon go efteråt och nu är jag helt hooked!
Men fattar inte så mycket av det mer än att jag fångar pokemons. Försöker göra dessa challenges, ge mina vänner paket.
Vad måste jag veta och vad bör jag tänka på?
 
@Ajda
Kul att du har börjat!
Om ett tag när du har levlat upp en bit, ska du välja lag. Valet av lag spelar roll vid gymaktivteter som battle och raid. Så tänk igenom vilket lag som passar dig.
 
@Ajda
Kul att du har börjat!
Om ett tag när du har levlat upp en bit, ska du välja lag. Valet av lag spelar roll vid gymaktivteter som battle och raid. Så tänk igenom vilket lag som passar dig.

Jag missuppfattade det där och bara tryckte på ett. Mina vänner är i blå och jag är i orange. Går det byta?
 
Du får samla ihop 1000 coins genom att försvara gym. Man får 1 coin/10 minuter man försvarar ett gym och man kan få max 50 coin per dag. Det går även att köpa coins i shoppen för riktiga pengar.

I alla fall för 1000 coins kan du köpa en team medallion i shoppen och då får du byta lag.
 
Du får samla ihop 1000 coins genom att försvara gym. Man får 1 coin/10 minuter man försvarar ett gym och man kan få max 50 coin per dag. Det går även att köpa coins i shoppen för riktiga pengar.

I alla fall för 1000 coins kan du köpa en team medallion i shoppen och då får du byta lag.

Okej då känns det rätt avlägset. Jag får nöja mig i oranga laget tills vidare.

Nästa fråga: Hur gör ni för att inte vara begränsade av batteritiden på telefonen när ni är ute? Min telefon har inga problem med batteriet men pokemon drar ju sjukt mycket av det. En timme ute med en fulladdad telefon. Sen är det slut.
 
Jag har ett uppdrag som jag inte riktigt fattar, antingen är jag trög (så kan det absolut vara) men kan någon hjälpa mig?

"Detective Pikachu: Catch the Water-type Pokémon carried in a backpack"
 
Vad måste jag veta och vad bör jag tänka på?

Kul att du har börjat med ett kul spel, där man träffar massor av trevliga människor!

Först och främst vill du nog fånga Pokémon av alla sorter, d v s få fullt pokédex, och nå högsta leveln, d v s level 40.

Sedan får man börja skapa sina egna mål med spelet. Vissa vill få så många guld-gym som möjligt, vissa vill besöka så många gym som möjligt, själv vill jag få lucky av samtliga Pokémon, vissa vill ha båda könen av alla, så många timmar i gym som möjligt, så mycket XP som möjligt, o s v. Dom flesta vill nog hitta så många shiny Pokémon som möjligt, dessa är väldigt ovanliga utanför Community Days, då det oftast kryllar av dom.
 
Okej då känns det rätt avlägset. Jag får nöja mig i oranga laget tills vidare.

Nästa fråga: Hur gör ni för att inte vara begränsade av batteritiden på telefonen när ni är ute? Min telefon har inga problem med batteriet men pokemon drar ju sjukt mycket av det. En timme ute med en fulladdad telefon. Sen är det slut.
Steg 1: Gå in på settings i spelet och kryssa i "battery saver". Då slocknar skärmen när du vänder telefonen upp och ned, så du sparar batteri när du går.

Steg 2: Sätt telefonen i low power mode/batterisparläge i telefonens inställningar inför spel. Då kör den inte uppdateringar i bakgrunden som drar extra batteri.

Steg 3: What Paddi said; POWERBANKS! :D Finns flera varianter, jag har en rätt liten och billig variant, ska motsvara 1,5 laddning. Igår var jag ute på ett event i tre timmar, fulladdad telefon från början och med powerbanken till hjälp när batteriet började bli dåligt. Efter 3 timmar hade jag 50% batteri på telefonen.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 690
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 704
Senast: jemeni
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 435

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp