Pokémon Go del 3

Jag har lagt till några av er som vänner, har nyss börjat spela och känner inga andra att adda som vänner. Heter HugoSusanne i spelet.

Mycket intressant tråd där jag som nybörjare har lärt mig mycket!
 
Fråga: Kan jag välja vilken pokemon jag vill som buddy och samla ihop candys till den? Jag har ett par (Feebas och Happiny) där det uttryckligen står: walk with your byddy to evolve this pokemon , men här i tråden låter det som man kan välja vilken som och ändå tjäna candy? Nån som vet?
 
Fråga: Kan jag välja vilken pokemon jag vill som buddy och samla ihop candys till den? Jag har ett par (Feebas och Happiny) där det uttryckligen står: walk with your byddy to evolve this pokemon , men här i tråden låter det som man kan välja vilken som och ändå tjäna candy? Nån som vet?

Du kan ha vilken Pokémon som helst som Buddy och få godis för att gå med den (olika långa sträckor per godis beroende på Pokémon dock). Skillnaden med de du nämner är att just den Pokémonen behöver ha gått en viss sträcka för att kunna utvecklas, utöver att ha de godisar som behövs.
 
Du kan ha vilken Pokémon som helst som Buddy och få godis för att gå med den (olika långa sträckor per godis beroende på Pokémon dock). Skillnaden med de du nämner är att just den Pokémonen behöver ha gått en viss sträcka för att kunna utvecklas, utöver att ha de godisar som behövs.

Aha, tack!
 
Nu är jag så dålig på vem som är vem i spelet.
Men charlottej1975 vi har 4 dar till best friend.
Galant16 vi har 6 dagar.
 
Har någon bra koll på det här med lucky friends?
En kompis och jag blev det för ett par veckor sen. Vi tradade och fick varsin 3 srjärig lucky pokemon. Idag blev vi lucky igen, tradade då pokemons igen. Hon fick en trestjärnig, medans min bara blev två stjärnig. Vad jag förstått tidigare blir alltid lucky pokemons trestjärniga?
 
Har någon bra koll på det här med lucky friends?
En kompis och jag blev det för ett par veckor sen. Vi tradade och fick varsin 3 srjärig lucky pokemon. Idag blev vi lucky igen, tradade då pokemons igen. Hon fick en trestjärnig, medans min bara blev två stjärnig. Vad jag förstått tidigare blir alltid lucky pokemons trestjärniga?
Jag har fem lucky Pokémons, 4 med 3 stjärnor och 1 med 2 stjärnor.
 
Har tagit upp Pokemon spelandet lite igen efter en paus sedan... 2017 typ? :angel:

Så känner mig lite lost på det här med raider, vänner, trading och uppdrag :o

Någon som vill ge en crashcourse? Och är gym fortfarande enda sättet att tjäna pokecoins utan att köpa?
 
Jag är inte mest insatt i de delarna av Pokémon Go som du frågar om, men här kommer min input:
Raider - sker i gym. För att delta i en raid behöver man ett raid pass. Man får ett gratis raidpass varje dag och fler raidpass går att köpa i shoppen. Innan raiden syns ett ägg. Vid raidtiden kläcks ägget och man kan delta i raiden och slåss mot raidbossen, Man slåss tillsammans med andra som väljer att delta i raiden. Raiderna har 1-5 stjärnor. Raider med 1 och 2 stjärnor är enklast respektive näst enklast. Dessa klarar man oftast av själv men gör tre stjärnor och uppåt behövs att man är fler. När/om raidbosssen besegras får man chansen att fånga raidbossen.

Vänner - Du kan bli vän med någon om du känner till dennes vänkod. Tråden är full med vänkoder, Till dina vänner kan du skicka presenter som du får i pokestopen. Om du befinner dig på samma plats som din vän kan du traida/byta pokemons. Gör du dessa vänhandlingar (skicka paket, traida osv.) tillräckligt många dagar tjänar du XP.

Nu är inlägget tillräckligt långt, nu får någon fylla på det som jag har glömt.
 
Jag är inte mest insatt i de delarna av Pokémon Go som du frågar om, men här kommer min input:
Raider - sker i gym. För att delta i en raid behöver man ett raid pass. Man får ett gratis raidpass varje dag och fler raidpass går att köpa i shoppen. Innan raiden syns ett ägg. Vid raidtiden kläcks ägget och man kan delta i raiden och slåss mot raidbossen, Man slåss tillsammans med andra som väljer att delta i raiden. Raiderna har 1-5 stjärnor. Raider med 1 och 2 stjärnor är enklast respektive näst enklast. Dessa klarar man oftast av själv men gör tre stjärnor och uppåt behövs att man är fler. När/om raidbosssen besegras får man chansen att fånga raidbossen.

Vänner - Du kan bli vän med någon om du känner till dennes vänkod. Tråden är full med vänkoder, Till dina vänner kan du skicka presenter som du får i pokestopen. Om du befinner dig på samma plats som din vän kan du traida/byta pokemons. Gör du dessa vänhandlingar (skicka paket, traida osv.) tillräckligt många dagar tjänar du XP.

Nu är inlägget tillräckligt långt, nu får någon fylla på det som jag har glömt.

Tack! Lite följdfrågor:

Har sett ganska många raider efter Darkrai (?) nu, med typ 65 000 i cp. Har den lika hög cp om man lyckas fånga den efter en raid eller mer "normal" nivå?

Finns det någon gräns för hur många vänner man kan ha? Är det det här med att gå upp i "nivå" som vänner som är det man tjärnar mest XP på i spelet nu? Innan samlade jag ihop och körde massa evolves med Lucky Egg, men är det bättre nu att spara dem till något annat nu istället?
 
Har sett ganska många raider efter Darkrai (?) nu, med typ 65 000 i cp. Har den lika hög cp om man lyckas fånga den efter en raid eller mer "normal" nivå?

Finns det någon gräns för hur många vänner man kan ha? Är det det här med att gå upp i "nivå" som vänner som är det man tjärnar mest XP på i spelet nu? Innan samlade jag ihop och körde massa evolves med Lucky Egg, men är det bättre nu att spara dem till något annat nu istället?

Den Pokémon man fångar efter raiden har normala CP-värden.

Det finns en gräns, kanske 100, hur många vänner man kan ha. Det finns även gränser hur många presenter man kan skicka och öppna per dag. Men eftersom detta har aldrig varit ett problem för mig så vet jag inte mer om det.

När man kommer upp i översta nivån av ”vänskap” med en annan spelare får man 100 000 XP. Därför försöker många synka sista paketöppningen så båda kan kläcka ett lucky egg då.
 
Jag har också börjat spela igen efter längre tids uppehåll.

Trainer Code: 1460 5723 5093 (MrsCamdal) om någon vill adda.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 815
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp