Pokémon Go del 3

Jag har letat fram mitt gamla konto och kommit på att jag har både gym o pokestop utanför fönstret här hemma, så på en vecka har jag gått från lvl 19-22 och jagat bort ett par snubbar som försökt stjäla från mitt pokestop och även lyckats vinna på vid strid på gymmet. Men fråga mig inte hur man gör, jag klickar lite här o där... men den stridskraften många andra har på sina pokemons lär jag aldrig nå. :D
 
”Throwback challenge 2020: Kanto ends in 5 days and 18 hours.” Vad händer om man inte är klar då? Är det kört då?

Jag är så less på uppgiften ”Battle in a raid”. Jag raidar aldrig, tycker väl det känns fånigt att stå och hänga i 2 minuter i ett gathörn.
 
Jag är så less på uppgiften ”Battle in a raid”. Jag raidar aldrig, tycker väl det känns fånigt att stå och hänga i 2 minuter i ett gathörn.

Same!! Avskyr raider med hela mitt hjärta och avskyr dem uppdragen. Okej om man kunde köra dem utan den idiotiska väntetiden innan, men jag avskyr att behöva stå still och vänta som en idiot. Suck. Förstår inte varför jag ska vänta om jag ändå vill köra ensam, det borde finnas som alternativ att köra igång direkt..
 
Same!! Avskyr raider med hela mitt hjärta och avskyr dem uppdragen. Okej om man kunde köra dem utan den idiotiska väntetiden innan, men jag avskyr att behöva stå still och vänta som en idiot. Suck. Förstår inte varför jag ska vänta om jag ändå vill köra ensam, det borde finnas som alternativ att köra igång direkt..
10000 gilla på det:bow:
 
Har de ökat avstånden att nå pokestop på? Har spelat väldigt sporadiskt det här året men numera når jag stopp ifrån jobbet, gjorde jsg inte förut.
 
Väcker en gammal tråd, har precis börjat spela Pokémon Go :love:

Jag är helt novis..
Har lyckats lista ut hur man placerar pokemons i gym så det har jag gjort och tjänat lite coins.

men hur tusan vinner man mot Grunt leaders? Har jag så dåliga Pokémon:angel: tips någon?

annat som ni vill tipsa en nybörjare om?
 
Väcker en gammal tråd, har precis börjat spela Pokémon Go :love:

Jag är helt novis..
Har lyckats lista ut hur man placerar pokemons i gym så det har jag gjort och tjänat lite coins.

men hur tusan vinner man mot Grunt leaders? Har jag så dåliga Pokémon:angel: tips någon?

annat som ni vill tipsa en nybörjare om?
Jag tror du får leta upp dina bästa pokemon, kolla med appraise hur många stjärnor de har (tror det är ungefär hur bra de kan bli) och evolva och power up de bästa. Sedan har olika pokemon väldigt olika potential till att bli bra för att slåss med grunts, lättaste är om du kan evolva en Eevee. Tänk på att stardust är värdefullt och inget att slösa med.
 
Jag tror du får leta upp dina bästa pokemon, kolla med appraise hur många stjärnor de har (tror det är ungefär hur bra de kan bli) och evolva och power up de bästa. Sedan har olika pokemon väldigt olika potential till att bli höga, lättaste är om du kan evolva en Eevee. Tänk på att stardust är värdefullt och inget att slösa med.

Tack :) stardust kan jag nog bli mer sparsam med.

Just nu har jag massor av uppdrag att vinna över Team Rocket men jag träffar bara på de tre leaders hela tiden och de känns för svåra än så länge :( varför är det bara leaders som dyker upp?
 
Tack :) stardust kan jag nog bli mer sparsam med.

Just nu har jag massor av uppdrag att vinna över Team Rocket men jag träffar bara på de tre leaders hela tiden och de känns för svåra än så länge :( varför är det bara leaders som dyker upp?
Kanske för att du har det uppdraget? Eller kanske du har en radar igång? (en platta lite som en karta till höger uppe).
 
Jag tror du får leta upp dina bästa pokemon, kolla med appraise hur många stjärnor de har (tror det är ungefär hur bra de kan bli) och evolva och power up de bästa. Sedan har olika pokemon väldigt olika potential till att bli bra för att slåss med grunts, lättaste är om du kan evolva en Eevee. Tänk på att stardust är värdefullt och inget att slösa med.

Jag har den är rackaren, bör jag evolva den alltså? :D
157A55FC-A80D-4B5C-952B-059DF8F4CFF6.png
 
Jag har den är rackaren, bör jag evolva den alltså? :D
Visa bifogad fil 59616
Ja den är inte jättehög, men den ser bra ut, det kommer att gå åt en del för att få upp den i CP, dvs se hur långt den kommit i halvmånen ovanför. Samtidigt har den ju kommit långt över hälften vilket är jättebra och många stjärnor som säger att den kan bli maxhög.

Den kan bli lite vad som helst vid evolve om du bara klickar. Av dessa tyckte jag att Vaporeon var mest användbar när jag inte hade så många pokemon, eftersom den fick högst CP.

Men då fanns inte Leafeon och Glaceon som jag tycker har varit helt ok nu och höga. De andra är också bra men inte lika bra på att kompensera för att man bara har låga pokemon i övrigt tror jag. Jag har inte studerat saken noga direkt så någon annan kanske vet bättre.

En gång kan du döpa om den och få vilken du vill. Sedan blir det svårare och lite slump.


  • Rename Eevee as Linnea to evolve into leaf-type Leafeon
  • Rename Eevee as Rea to evolve into ice-type Glaceon
  • Rename Eevee as Sakura to evolve into psychic-type Espeon
  • Rename Eevee as Tamao to evolve into dark-type Umbreon
  • Rename Eevee as Rainer to evolve into water-type Vaporeon
  • Rename Eevee as Sparky to evolve into lightning-type Jolteon
  • Rename Eevee as Pyro to evolve into fire-type Flareon
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 258
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 948
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp