Pokémon Go del 3

grodan21

Trådstartare
Nu har jag äntligen skrapat ihop 10 nya kilometer med min Eevee, hur gör jag för att det garanterat skall bli en Espon?
 
@grodan21 kriterierna för att Eeveen ska bli Espeon är att
*du ska ha haft den som Buddy oavbrutet i 10km (minst),
*den ska ha tjänat in minst två candy (här glitchar det ibland på några 100m),
*du ska evolva den medan den fortfarande är din Buddy, du får inte ha bytt mot någon annan innan evolven och sedan byta tillbaka, då är det 10 nya km som gäller,
*och det ska vara dagtid i spelet.
För Umbreon gäller samma fast nattetid.

Jag har evolvat 10-15st på det här sättet, funkar varje gång, så någonstans måste det bli en miss för dig.
Jag håller tummarna för att du ska få det att funka!
 
J
@grodan21 kriterierna för att Eeveen ska bli Espeon är att
*du ska ha haft den som Buddy oavbrutet i 10km (minst),
*den ska ha tjänat in minst två candy (här glitchar det ibland på några 100m),
*du ska evolva den medan den fortfarande är din Buddy, du får inte ha bytt mot någon annan innan evolven och sedan byta tillbaka, då är det 10 nya km som gäller,
*och det ska vara dagtid i spelet.
För Umbreon gäller samma fast nattetid.

Jag har evolvat 10-15st på det här sättet, funkar varje gång, så någonstans måste det bli en miss för dig.
Jag håller tummarna för att du ska få det att funka!
Jag har gått ca 13 km varje gång jag har provat eeveen jag hade som buddy, igår var klockan strax innan 14. Så tycker jag gör alla rätt.
 
J

Jag har gått ca 13 km varje gång jag har provat eeveen jag hade som buddy, igår var klockan strax innan 14. Så tycker jag gör alla rätt.
Det låter ju verkligen som att du borde få din Espeon då. Oavsett ska du inte kunna få någon annan än Espeon eller Umbreon om allt är "rätt"... så något måste fela...
I sann felsökningsanda: Du är helt säker på att det är buddy-Eeveen som du evolvat? Jag har tryckt på fel ibland... :D
 
Det låter ju verkligen som att du borde få din Espeon då. Oavsett ska du inte kunna få någon annan än Espeon eller Umbreon om allt är "rätt"... så något måste fela...
I sann felsökningsanda: Du är helt säker på att det är buddy-Eeveen som du evolvat? Jag har tryckt på fel ibland... :D
Ja, för just nu har jag flareon som buddy, det hade jag inte innan ;)
 
  • Gilla
Reactions: Laa
@grodan21 och du är helt säker på att du gått oavbrutet med den? Inte haft den som Buddy vid tidigare tillfälle och gått några km och därför inte fått ihop 10 km nu, eller av misstag lyckats byta den mot någon annan när vänlistan krånglat eller så... även vid ett direkt tillbakabyte är det 10 nya km. (Och ordlistan ville byta vänlista till vinlista... :D).
Weeeeeird...
 
Nu har jag samlat ihop tillräckligt många Eevegodissr för att evolva den till en Umbreon. Jag har dock inte kommit ihåg att göra det innan jag gått och lagt mig. Hur dags börjar natten egentligen?
 
Nu har jag samlat ihop tillräckligt många Eevegodissr för att evolva den till en Umbreon. Jag har dock inte kommit ihåg att göra det innan jag gått och lagt mig. Hur dags börjar natten egentligen?


Brukar det inte va en måne uppe i högra hörnet när det är natt? Annars efter 21.00 tror jag det är lugnt o evolva till Umbreon.
 
@Minusgraader jag har en (eller, sedan igår har jag två) plus.
Du parkopplar den med spelet och den ligger i bakgrunden och vibrerar i olika mönster när den känner av en pokemon eller ett pokestop. Du trycker på knappen (det finns bara en knapp) för att fånga/snurra och plussen vibrerar i nya mönster beroende på om du fångar eller tappar pokemonen/ hur många grejer du får på stopet.
Plussen prioriterar pokemon före stop.
Plussen använder röda pokebollar.
Jag använder iPhone. Tydligen är plussen lite långsammare med iPhone än med Android, det tar en stund för den att "komma igång" och söka av ett område ibland när man kommer dit.
Plussen spelar även när appen ligger i bakgrunden, dvs du kan ha svart skärm och spara batteritid i telefonen/göra något annat i en annan app/prata i telefon/köra bil osv. (Just nu har jag den i fickan och den fångar de som kommer i närheten).
Du kan spela "för hand" samtidigt som du använder plussen, den kör på och fångar "tråkiga pokemon", med viss fördröjning för min del, i bakgrunden, medan jag fångar "roliga".

Nackdelar:
*den kopplar ifrån sig från telefonen av och till utan att man märker det, oftast medan man spelar och plussar samtidigt. Den kan kopplar ifrån sig annars också, men då skickar den en speciell vibration som signal.
*ibland är den grinig att få att koppla ihop. Oftast enkelt att fixa i spelet, men ibland beror det på dåligt batteri, utan att det syns i spelet (spelet varnar för dåligt batteri i vanliga fall).
*finns säkert fler.

Go-tchan ska vara klart bättre, men jag har inte fått tag på någon :)
 
Någon som har en Go-tcha el plus, som kan förklara hur dom funkar?

Jag har en go-tcha. Man kopplar ihop den och telefonen med bluetooth och sen får du ställa in om den automatiskt ska fånga pokemons/snurra stop eller om den bara ska vibrera så du får trycka om den ska göra det.
Den använder bara vanliga röda pokebollar.
 
Har precis (förra veckan) börjat spela igen, en polare behövde bjuda in vänner som en del av ett uppdrag så jag fick en anledning att starta appen igen och nu är jag fast för andra gången. Känner att jag ligger så himla back dock och det går precis lika långsamt att levla som förut :arghh:

Vad är det för trick ni pratar om angående Umbreon och Espeon? Är det en del av ett uppdrag?
 
@sicx kul att du är tillbaka! Ja, det är en del av samma uppdrag som din kompis behövde dig för :) ett antal deluppdrag som i slutet leder till att man får fånga Celebi
 
Jag har en go-tcha. Man kopplar ihop den och telefonen med bluetooth och sen får du ställa in om den automatiskt ska fånga pokemons/snurra stop eller om den bara ska vibrera så du får trycka om den ska göra det.
Den använder bara vanliga röda pokebollar.

& @Laa

Okej, tack för svar :)
Got-chan låter ju smartare. Den är uppladdningsbar också jämfört med Plusen väl? Hur är det med gå-statistiken? Registrerar den att man går fast man har pogo i bakgrunden?
 
& @Laa

Okej, tack för svar :)
Got-chan låter ju smartare. Den är uppladdningsbar också jämfört med Plusen väl? Hur är det med gå-statistiken? Registrerar den att man går fast man har pogo i bakgrunden?

Ja den är uppladdningsbar och du kan även använda den att ge telefonen extra batteri, men har inte provat hur mycket.
Go-tcha har ingen gps om det är det du menar? All info om pokemons och stop i närheten får den bara när telefonen upptäcker dom.
Eller jag kanske missuppfattade, du kan göra annat medan spelet är på i bakgrunden och go-tchan gör det den ska ändå. Eller var det något helt annat du menade? :o:D
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
8 053
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 939
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp