Pokémon Go del 3

Gick bra igår, fick 7st shiny :D Bästa både shiny och icke shiny va 87% så ingen superbra, men en va hög level på så evolvade den och maxade :p Kallt som attan med snålblåst och småregn så var bara ute i lite mer än 2h.

Fyller på med några till:

387 Turtwig
388 Grotle
389 Torterra
390 Chimchar
391 Monferno
392 Infernape
393 Piplup
394 Prinplup
395 Empoleon
396 Starly
397 Staravia
398 Straptor
399 Bidoof
400 Bibarel
401 Kricketot
402 Kricketune
403 Shinx
404 Luxio
405 Luxray
406 Budew
407 Roserade
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418 Buizel
419 Floatzel
420
421
422
423
424
425 Drifloon
426 Drifblim
427 Buneary
428 Lopunny
429 Mismagius
430 Honchkrow
431
432
433 Chingling
434 Stunky
435 Skunktank
436 Bronzor
437
438
439
440
441
442 Spiritomb
443
444
445
446 Munchlax
447 Riolu
448
449
450
451 Skorupi
452
453 Croagunk
454
455
456 Finneon
457
458
459 Snover
460 Abomasnow
461 Weavile
462
463
464 Rhyperior
465
466 Electivire
467 Magmortar
468 Togekiss
469
470
471
472 Gliscor
473
474 Porygon-z
475
476
477 Dusknoir
478
479
480
481
482
483
484
485 Heatran
486
487 Giratina
488 Cresselia
808 Meltan
809 Melmetal
 
Community Day gick sådär. Fem shiny, ingen av dem över 80%, en vanlig på 96%. Generellt dålig utdelning på sådana över 80%.
Jag var lite felklädd, så jag frös en del. Det var mao inte så kul. Men kläckte ägg gjorde jag, och fick ihop mina steg på stegräknaren :D
 
Jag har inte kunnat köra så mycket det sista då jag förra helgen fick akut pankreatit, som var orsakad av gallstenar, så blev inlagd först för pankreatiten och sen passade de på att ta bort gallblåsan när de ändå hade mig inne osv. Är i USA fortfarande så det blev ju lite annat slut på min semester än tänkt...

Kämpar på med två omanyte/kabuto... Varit nere vid havet en hel del liksom andra vatten men inga jävla omanyte för det!

Har i alla fall lyckats få tag i Seviper, men vet inte om den fortfarande är regional?

Lyckades pricka in att luncha med mamma och hennes bästis igår där det fanns ett gym och stop på tillräckligt håll att jag fick ihop en hög totos, varav två shiny, men bägge rätt så värdelösa. Bättre än inget ändå får jag tycka!
 
Jag har en Aerodactyl sparad i min Field research stack, men jag kommer inte ihåg hur den hamnade där. Jag lyckas inte lägga några fler uppdrag i "stacken" heller. Jag gör olika varianter av att mata med bär, kasta bollar och sen springa iväg men inget lyckas. Det som händer är att jag får mitt stamp och sen försvinner uppdraget- Jag vill claim ett field research uppdrag, få min stamp, uppdraget ska flyttas ifrån de tre platser man har för field research uppdrag och lägga sig ovanför de tre uppdragen. Kan man fortfarande lägga uppdrag i stacken?

Så är ser min Research field progress.
82885.jpg

Förresten är Soapbubble = Nutty Kajsa och ni behöver inte koordinera ev. paketöppningar med mig när det börjar bli aktuellt om 20+ dagar ;) Visst är det kul med dubbla poäng, men så seriös är jag inte i mitt spelande...
 
har varit lite downperiod med spelandet här, i lördags orkade jag faktiskt inte ens ta mig hemifrån och jag kan inte ens säga att jag glömde bort eventet - jag hade bara ingen lust att spela Pokemon. Tyvärr känns det som jag har kommit bort lite från gemenskapen i min gamla hemstad när jag flyttade även om jag försöker stanna kvar å spela e jobbet ibland eller åker tillbaka på helgen och här på nya stället har de aktiva spelarna kring 5-9 egna konton så de kör mest själv och lägger inte upp några tider.

Jag kanske får tillbaka lusten närmare våren igen, jag tappade lusten även förra och förrförra vintern men till våren kom den tillbaka igen ;)
 
har varit lite downperiod med spelandet här, i lördags orkade jag faktiskt inte ens ta mig hemifrån och jag kan inte ens säga att jag glömde bort eventet - jag hade bara ingen lust att spela Pokemon. Tyvärr känns det som jag har kommit bort lite från gemenskapen i min gamla hemstad när jag flyttade även om jag försöker stanna kvar å spela e jobbet ibland eller åker tillbaka på helgen och här på nya stället har de aktiva spelarna kring 5-9 egna konton så de kör mest själv och lägger inte upp några tider.

Jag kanske får tillbaka lusten närmare våren igen, jag tappade lusten även förra och förrförra vintern men till våren kom den tillbaka igen ;)
Spelandet går i lite perioder även för mig och gemenskapen med de andra är en hjälp när jag är lite nere. Vi försöker hitta på saker gemensamt nu när det är kallt o mörkt för att hålla igång. Förstår att det är extra svårt när du saknar dina gamla.
Vet inte om det här lämpar sig att diskutera här men jag är ganska anti mot flera konton. I min stad har diskussionerna gått höga och till viss del delat upp spelarna i grupper. Att ha 5-9 konton själv låter helt barockt och mot spelidén.
 
@Laa jag har ägg igång så öppna. @Kamomilla är du med?
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag följde min vanliga kvällsrutin och min utbrända hjärna glömde helt enkelt bort det. Jag är jätteledsen.
Jag skickade precis ett paket till dig. Ta och öppna det nästa gång du har ett ägg igång, säg gärna till innan så försöker jag hänga på :)
 
Vet inte om det här lämpar sig att diskutera här men jag är ganska anti mot flera konton. I min stad har diskussionerna gått höga och till viss del delat upp spelarna i grupper. Att ha 5-9 konton själv låter helt barockt och mot spelidén.
Jag är framförallt så jäkla imponerad över att de klarar att köra så många konton! Jag tycker det är tufft nog att klara av ett av och till.
Jag förstår att man kan vilja ha två konton ibland, för att klara ta ner en del bossar när man aldrig får sällskap för att raida, men fler än så känns orimligt.
 
Hoppar in denna tråden nu när jag hittat tillbaka till buke. Vad roligt att ni är några som fortfarande spelar. Jag är ju en periodare ;-). Kan ha långa uppehåll när jag bor på landet men när jag bor i stan så är jag smått beroende. Bor ju i lilla Nässjö men vi är ett gäng där som spelar, jag går under namnet "mystiska nattspelaren Lyckobollen", alla har sett mig i gym osv men få har sett mig i verkligheten, haha, fram till det blev uppdrag att man skulle raida, då var jag ju tvungen att spela MED andra.. men det var ju rätt kul det också.
Vill ni ha fler vänner så lägg gärna till mig.
9741 4736 5951

lägger till två på senaste listan
387 Turtwig
388 Grotle
389 Torterra
390 Chimchar
391 Monferno
392 Infernape
393 Piplup
394 Prinplup
395 Empoleon
396 Starly
397 Staravia
398 Straptor
399 Bidoof
400 Bibarel
401 Kricketot
402 Kricketune
403 Shinx
404 Luxio
405 Luxray
406 Budew
407 Roserade
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418 Buizel
419 Floatzel
420
421
422
423
424
425 Drifloon
426 Drifblim
427 Buneary
428 Lopunny
429 Mismagius
430 Honchkrow
431
432
433 Chingling
434 Stunky
435 Skunktank
436 Bronzor
437
438
439
440
441
442 Spiritomb
443
444
445
446 Munchlax
447 Riolu
448
449
450
451 Skorupi
452 Drapion
453 Croagunk
454 Toxicroak
455
456 Finneon
457
458
459 Snover
460 Abomasnow
461 Weavile
462
463
464 Rhyperior
465
466 Electivire
467 Magmortar
468 Togekiss
469
470
471
472 Gliscor
473
474 Porygon-z
475
476
477 Dusknoir
478
479
480
481
482
483
484
485 Heatran
486
487 Giratina
488 Cresselia
808 Meltan
809 Melmetal
 
Jag ber så hemskt mycket om ursäkt, jag följde min vanliga kvällsrutin och min utbrända hjärna glömde helt enkelt bort det. Jag är jätteledsen.
Jag skickade precis ett paket till dig. Ta och öppna det nästa gång du har ett ägg igång, säg gärna till innan så försöker jag hänga på :)
Ingen fara! Så blir det ibland :) Vi gör ett nytt försök till helgen eller så.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Spelandet går i lite perioder även för mig och gemenskapen med de andra är en hjälp när jag är lite nere. Vi försöker hitta på saker gemensamt nu när det är kallt o mörkt för att hålla igång. Förstår att det är extra svårt när du saknar dina gamla.
Vet inte om det här lämpar sig att diskutera här men jag är ganska anti mot flera konton. I min stad har diskussionerna gått höga och till viss del delat upp spelarna i grupper. Att ha 5-9 konton själv låter helt barockt och mot spelidén.
ja 5-9 konton ÄR helt sjukt! jag tänker bara kostnaden på att skaffa mobiler till alla de kontona *hua*!!

Jag är ju själv spelare m två konton och står för det :)
Jag skaffade minikonton i våras ett tag efter jag blivit 40 för jag ville jaga igen, nu är ju liten ganska så stort å snart 40 själv :angel:, men aldrig att jag skulle skaffa ytterligare ett konto *hua*

Det har varit livliga diskussioner i min gamla community oxå om dubbelkonton och var går gränsen med att man tar med barnens el sambons mobil ut och spelar etc. En av de allra största kritikerna hade alltid sin sambos konto med sig, vi andra tyckte det var exakt samma sak....... :angel:
 
ja 5-9 konton ÄR helt sjukt! jag tänker bara kostnaden på att skaffa mobiler till alla de kontona *hua*!!

Jag är ju själv spelare m två konton och står för det :)
Jag skaffade minikonton i våras ett tag efter jag blivit 40 för jag ville jaga igen, nu är ju liten ganska så stort å snart 40 själv :angel:, men aldrig att jag skulle skaffa ytterligare ett konto *hua*

Det har varit livliga diskussioner i min gamla community oxå om dubbelkonton och var går gränsen med att man tar med barnens el sambons mobil ut och spelar etc. En av de allra största kritikerna hade alltid sin sambos konto med sig, vi andra tyckte det var exakt samma sak....... :angel:
Jag, känner igen det från våra diskussioner men det som varit hetast här har nog varit de som har 3-4 konton som de ställer in i ett gym och fullständigt blockerar för alla. Det är jäkligt svårt att slå ut någon som matar från så många konton och jäkligt trist för lagkamrater när ett gym blockeras på det sättet. Det andra har varit att en del har konton i fler färger så de kan slå ut 1 pers ur det gym de vill stå i om det råkar vara fullt. Jag har väl inställningen att andra får göra hur de vill så länge de inte försvårar eller förstör för andra spelare. Niantic är ju tydliga med att de tänkt ett konto per person men har inte möjlighet att banna för att alla ska efterleva det. Så om någon kommer med fler konton på en raid ser jag inga bekymmer med det. För egen del har jag ett och det räcker att hålla ordning på :p
 
Jag, känner igen det från våra diskussioner men det som varit hetast här har nog varit de som har 3-4 konton som de ställer in i ett gym och fullständigt blockerar för alla. Det är jäkligt svårt att slå ut någon som matar från så många konton och jäkligt trist för lagkamrater när ett gym blockeras på det sättet. Det andra har varit att en del har konton i fler färger så de kan slå ut 1 pers ur det gym de vill stå i om det råkar vara fullt. Jag har väl inställningen att andra får göra hur de vill så länge de inte försvårar eller förstör för andra spelare. Niantic är ju tydliga med att de tänkt ett konto per person men har inte möjlighet att banna för att alla ska efterleva det. Så om någon kommer med fler konton på en raid ser jag inga bekymmer med det. För egen del har jag ett och det räcker att hålla ordning på :p
Tja vi har ju en hel familj m fyra barn - alla i samma färg som alltid kör tillsammans.... ;)
Men på de gym de har guld så är de väldigt noga med att aldrig lägga in allihopa utan ge plats åt andra spelare oxå (och ge de andra färgerna en möjlighet att slå ner)

vi har haft en del inofficiella regler m våra dubbelkonton i den andra communityn ex om man har guld på ngt gym så lägger man inte in bägge kontona där å babykonton läggs bara in för att typ få dagens coins men annars gödslar man inte ner gymmen. Det har varit väldigt big no-no att ha barnkonton i andra färger oxå just just pga det du säger. Sedan finns det några få spelare som har hela tiden varit öppna med att de har det och anledningen till det så där är det "accepterat" eftersom vi vet att de inte skulle göra något liknande.
 
Nu kommer jag med en sån här, antagligen ganska dum, fråga igen:D
Men varför har vissa pokemons som en gul flik med datum i? :confused:
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
256
· Visningar
7 976
Senast: WS6
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
23 934
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp