Poleringsmedel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SilverLake
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 304
S

SilverLake

Hej, jag skulle gärna vilja veta vad för slags poleringsmedel man kan använda till (silverfärgat) bett, tränsdetaljer och stigbyglar.
MVH

Sv: Poleringsmedel

Häxans. Vet inte om man kan använda det på den delen som hästen ska ha i munnen. Det är vad vi brukar putsa spännen, ringar osv med.

Sprenger diamond paste, ska vara mildare och kunna användas på bett m.m. Tycker den är TOPPEN!
1. Ta en liten klick på en trasa, putsa in, torka av med en torr ren trasa. (För extra glans ta en fuktig trasa och tork med efter och gör om nr 1.)
Säljs i hästsportbutiker som har sprenger (annars borde de kunna beställa)
Till stigbyglar och sånt som ej ska vara i hästens mun brukar jag använda något starkare som tex. Never dull. Eller vad det heter. Det är iaf som vadd med medel på. :)

/Magda

Hööks har ju något nytt påhitt i katalogen. Kanske kan vara värt att prova?

Liknande trådar

Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Utrustning Hej Någon som vet hur en glidskena på en skrittmaskin modell äldre skall smörjas hittar inga smörjnipplar eller dylikt så alla råd tas...
Svar
1
· Visningar
196
Senast: Angel
·
Utrustning Hej Har problem med kondens i taket på transporten. Tänkte att det kunde avhjälpas med en takventilation, liknande sådan som finns...
Svar
6
· Visningar
345
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka