Polisanmälan - behöver jag säga till eller ej?

Asko

Trådstartare
Tappade mobilen förra veckan och gjorde en polisanmälan. Men senare samma dag så hittade jag den igen, jag försökte ta tillbaka anmälan men jag behövde ett nummer som jag inte hade tillgång till direkt. Nu har jag fått ett brev från om att ärendet är avslutat, behöver jag då meddela dem att mobilen är upphittad?
 
Tappade mobilen förra veckan och gjorde en polisanmälan. Men senare samma dag så hittade jag den igen, jag försökte ta tillbaka anmälan men jag behövde ett nummer som jag inte hade tillgång till direkt. Nu har jag fått ett brev från om att ärendet är avslutat, behöver jag då meddela dem att mobilen är upphittad?
I och med anmälan så finns din telefon med i registret över försvunnet gods så om du vill kan du ju ringa och meddela att den är återfunnen så den kan tas bort därifrån. Men det gör du som du vill, tror inte det spelar så stor roll.
 
Finns ju inget ärende, så nej du behöver inte meddela polisen att du hittat din tfn.
I och med anmälan så finns din telefon med i registret över försvunnet gods så om du vill kan du ju ringa och meddela att den är återfunnen så den kan tas bort därifrån. Men det gör du som du vill, tror inte det spelar så stor roll.
Tack för hjälpen! Ringer om jag har tid och det är inte alltför lång kö då, men bra att veta att det är inget måste :up:
 

Liknande trådar

IT & mobiler Håller på att tappa det helt. Har haft en Huawei 20 Pro i över 4 år, det är den bästa mobilen jag haft och jag hade köpt en sån igen...
2
Svar
22
· Visningar
1 227
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 154
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 194
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp