Poliser spelade rysk roulette

Sporthorse

Trådstartare
Trodde knappt vad jag läste nyligen.
Två amerikanska poliser satt och spelade rysk roulette, varpå den ena efter några rundor blev skjuten i bröstet.

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, annat än skiva av mig.
Oerhört tragiskt och väldigt märkligt att två poliser ger sig på en så farlig lek.

Får mig att undra en hel del. Vad är det för poliser man anställt egentligen!? Idioti på högsta nivå.

Källa :

Poliser spelade rysk roulette – en dog
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dp7Ke/poliser-spelade-rysk-roulette--en-dog
 
Jag kan inte se mer än rubriken då det är en betalartikel men det låter ju helt jävla otroligt på rubriken.

Jag må ha fördomar men att en kvinna dessutom är den som blir skjuten (som frivilligt valt att vara med i "leken") låter för mig lite..... märkligt?

Som sagt, jag kan inte läsa artikeln men finns det vittnen?
 
Jag kan inte se mer än rubriken då det är en betalartikel men det låter ju helt jävla otroligt på rubriken.

Jag må ha fördomar men att en kvinna dessutom är den som blir skjuten (som frivilligt valt att vara med i "leken") låter för mig lite..... märkligt?

Som sagt, jag kan inte läsa artikeln men finns det vittnen?
Ja, visst är det märkligt?
Synd att den blivit låst. Står att dom spelade rysk roulette och att kvinnan avled. Inga vittnen som jag minns det, utan grannarna reagerade och direkt efter ser dom hur en kvinna bärs in i en polisbil och körs därifrån
 
Trodde knappt vad jag läste nyligen.
Två amerikanska poliser satt och spelade rysk roulette, varpå den ena efter några rundor blev skjuten i bröstet.

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, annat än skiva av mig.
Oerhört tragiskt och väldigt märkligt att två poliser ger sig på en så farlig lek.

Får mig att undra en hel del. Vad är det för poliser man anställt egentligen!? Idioti på högsta nivå.

Källa :

Poliser spelade rysk roulette – en dog
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dp7Ke/poliser-spelade-rysk-roulette--en-dog
Det är väldig skillnad på antagningskraven och utbildningen (och översyn + stöd som behövs i ett ofta svårt och emotionellt jobbigt yrke) i olika länder och även på olika platser i USA. Det ÄR dock ett yrke som drar till sig märkliga människor
 
Håller med om att polisyrket drar med sig märkliga människor, säkert i hela världen. Men händelsen är ju ändå helknepig och helt sanslöst, det känns jättemärkligt och utan att spekulera för mycket skulle det vara intressanta att veta hela sammanhanget och relationen mellan personerna. Rysk roulette, njaaa. Är det sant är de ju båda ganska blåsta och sådana människor vill inte jag ha på stan som poliser, men det låter som det skulle kunna vara en ursäkt för något annat. Jag har dock bara ögnat igenom ts artikel så det kanske kommit fram mer info?
 
Jag har dock bara ögnat igenom ts artikel så det kanske kommit fram mer info?

Som några andra här gör - gå till originalartiklarna istället. Svensk media plundrar amerikansk media efter storys som de här lägger bakom betalvägg, det är nästan sjukare än själva storyn. Ialla fall bedrägligt.
 
Konstig sysselsättning att åka hem till en ledig polis och spela rysk roulette samtidigt som man själv är i tjänst.
Hoppas på mer ingående information. Låter så konstigt
 
Fanns tydligen ett vittne, kvinnans partner

'' Officer Hendren’s partner, who was also there and who was not identified, told the authorities that he had felt uncomfortable that the others were playing with guns and started to leave before he heard a gunshot, the statement said''

Från nytimes.
 
Fanns tydligen ett vittne, kvinnans partner

'' Officer Hendren’s partner, who was also there and who was not identified, told the authorities that he had felt uncomfortable that the others were playing with guns and started to leave before he heard a gunshot, the statement said''

Från nytimes.
Det är mycket möjligt att de lekt med vapen (amerikaner har en syn på vapen som jag inte stött på någon annanstans) men kanske inte spelat rysk roulett.
 
(amerikaner har en syn på vapen som jag inte stött på någon annanstans)

Det beror nog på att den syn amerikaner har på vapen är något som beror på hur landet de kommer från och lever i formats av deras egen historia, kultur och - konstitution. Ibland blir jag så trött på att se folk idiotförklara amerikaner för hur de hanterar sin vapenpolitik, baserat på vår egen i stor mån dubbelmoral i vår syn på vapen. (vi säljer vapen som fan men det låtsas vi inte om)
 
Det beror nog på att den syn amerikaner har på vapen är något som beror på hur landet de kommer från och lever i formats av deras egen historia, kultur och - konstitution. Ibland blir jag så trött på att se folk idiotförklara amerikaner för hur de hanterar sin vapenpolitik, baserat på vår egen i stor mån dubbelmoral i vår syn på vapen. (vi säljer vapen som fan men det låtsas vi inte om)
Jag menade inte att idiotförklara - det är ganska självklart att man agerar annorlunda kring något som är en del av samhället som vapen är i USA och ibland kan det upplevas som nonchalant

(å andra sidan tror jag inte för ett ögonblick att vi inte skulle ha fler liknande berättelser från Sverige om vi var beväpnade i samma utsträckning - de är 20 gånger fler än oss - oavsett vart man åker är en viss andel inte allt för smarta och även de smarta har ibland otur när de tänker)
 
Det beror nog på att den syn amerikaner har på vapen är något som beror på hur landet de kommer från och lever i formats av deras egen historia, kultur och - konstitution. Ibland blir jag så trött på att se folk idiotförklara amerikaner för hur de hanterar sin vapenpolitik, baserat på vår egen i stor mån dubbelmoral i vår syn på vapen. (vi säljer vapen som fan men det låtsas vi inte om)
Absolut, man behöver se saken i sitt sammanhang. Samtidigt finns det rätt gott om amerikaner som idiotförklarar (eller åtminstone livligt ifrågasätter) andra amerikaners syn på vapen, så sambandet är kanske inte spikrakt ändå.
 
Absolut, man behöver se saken i sitt sammanhang. Samtidigt finns det rätt gott om amerikaner som idiotförklarar (eller åtminstone livligt ifrågasätter) andra amerikaners syn på vapen, så sambandet är kanske inte spikrakt ändå.
Precis, vapenpolitik I USA är ungefär lika självklart som vargjakt i Sverige.
Dvs en bra grund till tjafs.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp