Politik i USA

Jeffery

Trådstartare
Nytt försök med ny tråd.
Det lutar Demokratiskt på båda posterna i Georgia.

Har det senaste läckta samtalet givit effekt?
 
Finns det någon uppgift om när ett färdigt resultat väntas?
Jag ser bara att det handlar om knivseggar i marginal, så inga prognoser/delresultat lär vara något värda innan det finns definitiva siffror.
 
Finns det någon uppgift om när ett färdigt resultat väntas?
Jag ser bara att det handlar om knivseggar i marginal, så inga prognoser/delresultat lär vara något värda innan det finns definitiva siffror.
Båda demokraterna ligger i detta läge bättre till än vad Biden gjorde i det stora valet, och precis nu som då är de kvarvarande rösterna stora counties runt t.ex Atlanta, plus poströster.

Visst kan dessa ha plötsligt svängt Rep, men det känns måttligt sannolikt.
 
97% av rösterna är räknade.
Det kommer ta flera dagar innan ett slutresultat kommer. Sannolikt recounts på båda, även om nån hamnar utanför 0.5%-fönstret.
 
Jag undrar över röstsplittringen. Inte stor, men undrar vilka människor det är som gör det och varför. När det är så extremt polariserat mellan rep/dem, och valet så fokuserat handlar om "den stora ödesfrågan om landets styrning".
Förstår ju att det tekniskt sett är ett personval så inte konstigt på det sättet. Men jag kan inte låta bli att bli nyfiken på de som faktiskt röstar på en av varje idag...
 
Jag tycker att det är väldigt oroväckande med ifrågasättandet och misstänkliggörandet av det demokratiska systemet, både bland politiker och vanligt folk. Undrar just vad som händer om nu demokraterna tar båda platserna, eskalerar det då?
 
Jag undrar över röstsplittringen. Inte stor, men undrar vilka människor det är som gör det och varför. När det är så extremt polariserat mellan rep/dem, och valet så fokuserat handlar om "den stora ödesfrågan om landets styrning".
Förstår ju att det tekniskt sett är ett personval så inte konstigt på det sättet. Men jag kan inte låta bli att bli nyfiken på de som faktiskt röstar på en av varje idag...
Jag har läst om folk som ville ha 51-49 till Reps, om kongressen och presidenten var Dem - för det var bra för jämvikten.

Det verkar som de afroamerikanska rösterna har varit än större än under presidentvalet.
 
Jag har läst om folk som ville ha 51-49 till Reps, om kongressen och presidenten var Dem - för det var bra för jämvikten.

Det verkar som de afroamerikanska rösterna har varit än större än under presidentvalet.
Hellre 51-49 än 52-48? Som att det skulle vara en meningsfull skillnad?
 
Hellre 51-49 än 52-48? Som att det skulle vara en meningsfull skillnad?
Här är ett exempel:
Två kolumnister på NYTimes gnabbas en gång i veckan om politik, Gail Collins och Bret Stephens.

Här är en av Bret's gnabb
gail-bret.jpg
 
Jag tycker att det är väldigt oroväckande med ifrågasättandet och misstänkliggörandet av det demokratiska systemet, både bland politiker och vanligt folk. Undrar just vad som händer om nu demokraterna tar båda platserna, eskalerar det då?
Från Donald Trumps twitter wall - så förvänta er inte att voter fraud-snacket kommer försvinna, like magic!

trumptweet.jpg
 
NYTimes:
We think about 76,000 votes remain. If that's right, Perdue would need to win about 58 percent of those votes. We think he's on track to win less than 50 percent.

Egen kommentar:
"Win less than 50 percent" är dagens understatement, då DeKalb County, dikt an till Atlanta har kvar c:a 22.000 röster att rapportera, där Ossoff förväntas ta 90%, eller 20.000.

Edit: Lägger in en karta med kvarvarande röster. Cirklarna är nu knappt synbara (ja, det mesta är knappt synbart), men nästan alla är blå, dvs med förväntad Dems övervikt. Och med den klart största, DeKalb, öppen.
(och kartan är förståss Ossoff vs Perdue)

dekalb.jpg
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 595
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 254
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp