Politik i USA

Jag tycker det är solklar fällning - han har brutit sin insvurna ed.
Men är inte alls säker på att SC tycker likadant.
Har som sagt suttit och lyssnat på när immunitetsfrågan och gag-orderfrågan togs upp av domarpaneler i D.C, där framstod det som att åklagarsidan hade mer på fötterna, och att det märktes lite hur domarna nog skulle landa baserat på sina frågor. Men HD är väl lite extra, antar jag, de är fler dessutom men tyckte ändå inte att argumenten som fördes fram till förmån för Trumps motståndare, verkade landa så väl hos domarna - inte ens de som inte är dunderkonservativa. Känns också som att man borde valt att försöka få en prövning för det här mycket tidigare.

Utöver det så känns det pinsamt att Thomas inte valde att utebli, han borde ses som jävig. Eller, ffa borde han hålla sig borta från immunitesfrågan när den lyfts.
 
https://www.expressen.se/kronikorer/david-lagercrantz/for-helsike-byt-ut-joe-biden-illa-kvickt/

Det är läskigt att ha en så dålig presidentkandidat bredvid en populär och helt galen despot.
Japp. I början framstod det liksom som att han kandiderade för en period. Antar att en möjlighet till att det blivit som det är har att göra med att Kamala Harris inte verkar speciellt populär, och hon hade väl varit ett naturligt val annars. Hört många väljare (mest republikaner antar jag) intervjuats om att en röst på Biden i praktiken är en röst på Harris som de tycker är hemskt. Det här med att vara POC och kvinna är tydligen för mycket... annars är hon väl att räkna som en ganska moderat demokrat, så jag har inte gillat att hon blev VP av den anledningen, men republikaner borde ju egentligen - om de inte vore misogyna rasister i många fall, se det som lockande.

Tror dock att det ska till något extraordinärt för att Biden byts ut, tyvärr. De borde börjat lägga grunden för någon annan kandidat för minst ett år sedan...
 
Diskuterar hur man ska rangordna USA:s presidenter på ett annat forum och måste dela med mig av ett inlägg. Apropå Bush och var han platsar historiskt sett.

I guess it's hard to drop him too low when most of the 1800s were made up of one term presidents who are most known for either defending slavery or eradicating native Americans.
He's the undisputed worst between the depression and Papaya Pol Pot.

:rofl:
 
Fan. SCOTUS kommer att ta upp immunitetsfrågan. Vilket i sig gynnar Trump eftersom att det leder till förseningar. De hade kunnat rappa på mer än 22 april. Märks att det är en konservativ majoritet. https://www.theguardian.com/us-news/2024/feb/28/supreme-court-donald-trump-immunity-claim
Svarar mig själv, det här innebär dessvärre att det är en stor risk att det inte hinner bli någon rättegång om sjätte januari i DC innan valet (för trots allt är det nog troligt att de inte bedömer att han är immun mot åtal, men det hjälper inte om det blir för långsamt...).
 
Det finns ju några sittande senatorer som Collins, Murkowski och Romney som sagt att de inte kommer rösta på Trump. Den senare kommer ju inte ställa upp för omval, men vet faktiskt inte hur det är ställt med de förstnämnda. Hur som helst kommer det väl bli viss uppförsbacke hos RNC för de som inte backar Mango Mussolini, speciellt inte nu när svärdottern dessutom är vide ordförande..
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 265
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 277
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp