Politik i USA

Noterar att Trump kanske ska tala via Fox News under kvällen/natten (vad det nu blir tidsmässigt), undrar hur det kommer te sig.
 
Tror inte det är någon högoddsare att han med största sannolikhet kommer ta på sig offerkoftan och tala om hur elaka Twitter och fb är som censurerar honom och berövar honom hans grundlagsstadgade rätt att uttrycka sig.
Sedan är det väl en hårfin linje mellan att verka för otyglad, för då är det troligare att Pence skulle överväga 25:e (även om det känns otroligt).
 
Du pratar om hon som stal i stort sett hela sitt forsta "speech". Jag misstanker att hon inte hade sa manga att korrekturlasa.
Det har hon inte gjort den här gången. Nu har hon stulit av sig själv.
Eller recyclat gamla stycken, om man hellre vill det;

ErdOjCVXcAEe0V-.jpeg


RNC-talet var från augusti 2020.

https://www.nytimes.com/2021/01/11/...ml?action=click&module=Latest&pgtype=Homepage
 
Det har hon inte gjort den här gången. Nu har hon stulit av sig själv.
Eller recyclat gamla stycken, om man hellre vill det;

Visa bifogad fil 63139

RNC-talet var från augusti 2020.

https://www.nytimes.com/2021/01/11/...ml?action=click&module=Latest&pgtype=Homepage


Yes ... jag ar helt medveten om att hon inte stulit fran nagon annan den har gangen. Vad jag menade var att hon stal en stor del av forsta inauguration talet fran Michelle Obama ... och ingen upptackte det. Uppenbarligen vill hon inte ha allt for noggrann korrektur lasning.
 
Yes ... jag ar helt medveten om att hon inte stulit fran nagon annan den har gangen. Vad jag menade var att hon stal en stor del av forsta inauguration talet fran Michelle Obama ... och ingen upptackte det. Uppenbarligen vill hon inte ha allt for noggrann korrektur lasning.
Ja ja, förstod dig absolut så - och ville bara lägga till hennes recycling denna gång..!
 
Ja ja, förstod dig absolut så - och ville bara lägga till hennes recycling denna gång..!

Jag tycket bara att det ar lite onodigt att papeka att hon anvant vissa delar av gamla tal. Engelskan ar henne's andra sprak. Ett sprak hon i mangt och mycket (trots stor brytning) hanterar battre an henne's man som har Engelskan som forsta sprak.

Henne's okanslighet och oforstaelse hur skrammande det mansta ha varit for de som var i Capitol, det faktum att hon namnde hur ledsamt det var att en "insurgent" dog innan hon namnde polisen som dog forsvarande var Capitol building nar det blev stormat bor absolut namnas. Henne's focus pa sig sjalv och "skvaller" bor definitivt namnas.
Men hur hon hanterar det Engelska spraket och hur manga gramatiska fel hon anvander ar sa oerhort oviktigt i sammanhanget, det blir bara smaaktigt att papeka.
 
Men hur hon hanterar det Engelska spraket och hur manga gramatiska fel hon anvander ar sa oerhort oviktigt i sammanhanget, det blir bara smaaktigt att papeka.
Men att hon gjorde detsamma i hennes första tal, det var ok?

Jag tror inte en sekund på att det är hon som knåpat ihop något av sina tal (eller statements), på precis samma sätt som Stefan Löfvens tal är skrivna av en talskrivare. Däremot är det hon (och Stefans fall: Stefan) som bestämmer innehållet, och har veto om nåt inte blir som de vill ha det.
 
Flera stora företag har beslutat att dra tillbaka partistödet för republikaner som röstade mot att tillsätta presidenten.
Ganska stort ställningstagande.
Och ett par stora donatorer har begärt pengarna tillbaka från Hawley och Cruz. Undrar hur det går i rätten. Hej vi gav dig 20 miljoner när vi gillade dig men nu har vi ändrat oss så vi vill ha våra pengar igen.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 764
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 950
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp