Politik i USA

Fruktansvärt men även om det här är smått surrealistiskt var det ändå lite väntat med tanke på hur Trump underminerat demokratin sedan han förlorade och även innan det. Både genom att utan belägg hävda valfusk och genom att pressa delstater att inte acceptera valresultat. Jag fick en fråga i nu låsta tråden om vad jag menade med Trumps antidemokratiska agerande och det var den sortens beteende jag syftade på.
 
Lite sen på pucken, men the Greatest Democracy on Earth skakar lite i sina grundvalar när sådana här bilder tweetas ut till världen.
congressshelter.jpg
 
Fruktansvärt men även om det här är smått surrealistiskt var det ändå lite väntat med tanke på hur Trump underminerat demokratin sedan han förlorade och även innan det. Både genom att utan belägg hävda valfusk och genom att pressa delstater att inte acceptera valresultat. Jag fick en fråga i nu låsta tråden om vad jag menade med Trumps antidemokratiska agerande och det var den sortens beteende jag syftade på.
Rekommenderar boken Så dör demokratier. Den beskriver precis det. Men gör det till en större fråga än att bara handla om Trump som person. Samtidigt blir det genom det breddade perspektiven också tydligt vad det är i de saker han gör som blir skadligt för demokratin.
 
Rekommenderar boken Så dör demokratier. Den beskriver precis det. Men gör det till en större fråga än att bara handla om Trump som person. Samtidigt blir det genom det breddade perspektiven också tydligt vad det är i de saker han gör som blir skadligt för demokratin.
Ja och Trump är ett symptom, han kan ha en förstärkande effekt på redan existerande problem men utgör så att säga inte själva grundproblemet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 278
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 292
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp