Politik i USA

Vi får hoppas att de 17 republikanska senatorer som det krävs röstar för riksrätt så att Trump fälls är patrioter.

Fast att rosta for att falla Trump och att vara patriot ar inte samma sak. Alls.

Kulturen har ar sa valdigt annorlunda an Sverige i mycket ... det kan ofta vara svart att forsta om man inte bor med den, at bada hall. En av sakerna som verkligen skiljer ar just Patriotismen har i USA. De flesta Svenskar har mycket svart att forsta hur alvarligt de allra flesta ser pa det.
 
Vi får hoppas att de 17 republikanska senatorer som det krävs röstar för riksrätt så att Trump fälls är patrioter.
Jag hoppas men tror inte att det kommer att ske. Lindsey Graham, nära släkt med Satan, är ute på korståg och försöker övertyga sina partikamrater att Trump är framtiden (eller snarare Trumpväljarna är nödvändiga, annars går det åt pipan för republikanerna).
 
Fast att rosta for att falla Trump och att vara patriot ar inte samma sak. Alls.

Kulturen har ar sa valdigt annorlunda an Sverige i mycket ... det kan ofta vara svart att forsta om man inte bor med den, at bada hall. En av sakerna som verkligen skiljer ar just Patriotismen har i USA. De flesta Svenskar har mycket svart att forsta hur alvarligt de allra flesta ser pa det.

Jag vet hur allvarligt amerikanare är patrioter, men det är alltid lika fascinerande just hur de kan förvrida 'patriotism' så att det ska passa deras egna syften. Edith Calwell en engelsk sjuksköterska som avrättades av Tyskland under WWI sa 'patrionism is not enough' och det är något inte bara amerikanare utan också andra kanske ska fundera ett varv extra på.

Alla de som deltog i upploppet mot Capitol Hill anser sig vara patrioter, de som försvarade den likaså. Liksom alla politiker som tvingades gömma sig i tunnlar. Och även om majoriteten amerikanare efter den 6 januari tagit avstånd från Trump så var det mest för att hans retorik den här gången ledde till våld, inte mot enskilda individer utan blev ett hot mot själva demokratin. Amerikanska patrioter har inte haft några problem med Trump när han öppet kallade till våld mot Gretchen Whitchmer och FBI sedan stoppade en plan att kidnappa henne av Trump trogna patrioter.

Kan man vara en sann patriot om man är patriot för bara vissa medborgare i landet? I USA går det uppenbarligen.
 
Jag hoppas men tror inte att det kommer att ske. Lindsey Graham, nära släkt med Satan, är ute på korståg och försöker övertyga sina partikamrater att Trump är framtiden (eller snarare Trumpväljarna är nödvändiga, annars går det åt pipan för republikanerna).

Yes. Han ar verkligen mycket nara slakt med Satan, om det inte ar sa att han AR Satan. Han var min senator i 8 ar (ryyysss). Sa nar han blev "bastis" med Trump visste vi precis hur det skulle bli.
 
Jag hoppas men tror inte att det kommer att ske. Lindsey Graham, nära släkt med Satan, är ute på korståg och försöker övertyga sina partikamrater att Trump är framtiden (eller snarare Trumpväljarna är nödvändiga, annars går det åt pipan för republikanerna).
Haha, bästa beskrivningen av Graham jag läst ändå. Jag har någon hatkärlek till honom och har vid flertalet tillfällen insisterat på visa den "mest ryggradslösa människan jag kan tänka mig" för min partner och andra. :D
 
Haha, bästa beskrivningen av Graham jag läst ändå. Jag har någon hatkärlek till honom och har vid flertalet tillfällen insisterat på visa den "mest ryggradslösa människan jag kan tänka mig" för min partner och andra. :D
Han är en vedervärdig typ. Verkligen ingen ryggrad överhuvudtaget. När han var ung och ny svassade han runt hälarna på John McCain i förhoppning om att bli kompis med partigiganterna. De kallade honom för McCains spaniel. Från McCains spaniel till The Mouth of Sauron! Det är inte illa det.

https://www.theguardian.com/comment...ndsey-graham-reverse-ferret-john-mccain-trump
 
Senast ändrad:
Yes. Han ar verkligen mycket nara slakt med Satan, om det inte ar sa att han AR Satan. Han var min senator i 8 ar (ryyysss). Sa nar han blev "bastis" med Trump visste vi precis hur det skulle bli.
Alltså, Satan har i alla fall en plan och en övertygelse och ett rike. Allt Graham vill är att ha makt, makt och mer makt. Hur och från vem och till vilka konsekvenser spelar ju noll roll. :cautious:
 
Alltså, Satan har i alla fall en plan och en övertygelse och ett rike. Allt Graham vill är att ha makt, makt och mer makt. Hur och från vem och till vilka konsekvenser spelar ju noll roll. :cautious:

Allt for sant. Nar jag flyttade fran SC och korde over gransen med min 5th-wheel vinkade jag "hej da" till Graham ... och sa en hel del fula ord i sammanhanget.:o Han ar verkligen, som min mormor brukade saga, satan's pafund.
 
Allt for sant. Nar jag flyttade fran SC och korde over gransen med min 5th-wheel vinkade jag "hej da" till Graham ... och sa en hel del fula ord i sammanhanget.:o Han ar verkligen, som min mormor brukade saga, satan's pafund.
Det förfärliga med SC och senaten är ju att när en senator blivit vald så verkar han sitta tills han dör. Grahams föregångare satt väl till han blev ungefär 100 år gammal? Kan inte komma på någon annan stat som har så liten ”turnover” i varken senaten eller huset.

Är det för att valdeltagandet är så lågt, eller för att ingen bryr sig om senatsvalet, eller för att det vore oartigt att försöka ta över någon annans jobb? Eller är det en fråga om voter suppression? Skall vi skicka dit Stacey Abrams? :idea:
 
Det förfärliga med SC och senaten är ju att när en senator blivit vald så verkar han sitta tills han dör. Grahams föregångare satt väl till han blev ungefär 100 år gammal? Kan inte komma på någon annan stat som har så liten ”turnover” i varken senaten eller huset.

Är det för att valdeltagandet är så lågt, eller för att ingen bryr sig om senatsvalet, eller för att det vore oartigt att försöka ta över någon annans jobb? Eller är det en fråga om voter suppression? Skall vi skicka dit Stacey Abrams? :idea:

Om SC hade fler innevanare hade Stacy Adams redan varit dar.
Jag tror att det handlar om "all of the above". Samt faktumet att dar vet de "inflyttade" sin plats. :cautious: Ar man inte 4de generation i SC eller djupt involverad i en specific kyrka syns man inte.

De fargade gor inga vagor i SC, det gor livet lite lattare for dem. Nar jag forst kom till Californien blev jag van med en "homeless" kvinna (hon bodde i en husbuss) Nar hon fick reda pa att jag var fran SC var hon sa lattad att jag just flyttat darifran. "Dar finns de otackaste manniskorna i varlden".

Hon hade suttit pa sin svarfar's veranda nar en svart man gick forbi. Svarfar halsade och pratade nagra ord med honom innan han gick vidare. Da vande sig svarfar till henne och forklarade, "Har ar vi valdigt vanliga mot vara svarta".

Det ar pa inget satt en unik foreteelse i SC.

En kvinna jag traffade i CA, som nu ar mycket god van med mig, la handen pa min arm som en trostande gest, och sa, "Oh stackars du! Ingen skulle behova komma darifran". :p

INGEN som inte vill sta ut gar och rostar sa vida man inte ar "en i klubben". Staten ar sa oerhort rod och "efter" bade NC och GA. Har man inte skyltar for den republikanska kandidaten pa bilen och tomten tittar alla grannar pa en med misstanksamhet. Det ar definitivt inte en latt stat att bo i. (formodligen dock battre an WV :p)
 
Jag brukar tänka att Graham är lite som Cruz, han försöker väldigt mycket att vara den absolut sämsta människan med de absolut sämsta åsikterna man kan tänka sig men skillnaden är att folk hatar Ted Cruz passionerat medan man i princip inte kan låta bli att glömma bort att Graham existerar så fort han slutat prata.
 
Jag brukar tänka att Graham är lite som Cruz, han försöker väldigt mycket att vara den absolut sämsta människan med de absolut sämsta åsikterna man kan tänka sig men skillnaden är att folk hatar Ted Cruz passionerat medan man i princip inte kan låta bli att glömma bort att Graham existerar så fort han slutat prata.
Precis! Skillnaden är att om Ted Cruz klättrar upp på en halmbal är det många människor som får stoppa händerna i fickorna för att inte sätta eld på den, men om Lindsey Graham trillar av båten i Everglades säger man ”ojdå var tog den där kostymgubben vägen?” medans man glatt puttrar vidare.
 
Precis! Skillnaden är att om Ted Cruz klättrar upp på en halmbal är det många människor som får stoppa händerna i fickorna för att inte sätta eld på den, men om Lindsey Graham trillar av båten i Everglades säger man ”ojdå var tog den där kostymgubben vägen?” medans man glatt puttrar vidare.

Inte en bat i Everglades ... dar kan man sta nastan overallt. Fast det ar ju mycket "gators" dar forstass.:sneaky: Men en bat langt ut pa Atlanten skulle sitta bra.
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 772
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 508
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 984
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp