Politik i USA

Here’s how Elizabeth Warren, Democrat of Massachusetts and one of the typically better-informed senators, explained it in the hallway:
“It’s my understanding there will be a vote after the debate, up or down, on whether we do in fact call witnesses.”


Man röstade alltså för om man skulle ta in vittnen, eller inte.
Eftersom det blev ett 'ja', betyder det "bara ett vittne, eller fler än ett vittne".
Jojo, det verkar så. Syftade till förvirringen som rådde efter rösten, och en senator frågade vad de just röstat för etc. Var ganska underhållande att se. :D
 
Haha, så det slutade med att de inkluderade texter som vittnesmål snarare än kalla något vittne? Men jag antar att man inte vill ha igång den här cirkusen för länge, så vanligt politiskt arbete kan pågå också.
 
En sa att han inte var rädd för att Trump skulle ställa upp igen, han var rädd för att Trump skulle ställa upp i nästa val igen och förlora..
 
Wow.
Van der Veen föreslår i sitt 'closing remarks' att mobben som attackerade Capitol Hill hade fått sina kravall-idéer från liberala media som ursäktade sommarens BLM-protester med att det var okey för arga, åsidosatta, marginaliserade människor att lätta på trycket med vandalism och riots...
 
Trump just issued a statement through his office.

Instead, he describes himself as the victim of a long witch hunt and says,
“It is a sad commentary on our times that one political party in America is given a free pass to denigrate the rule of law, defame law enforcement, cheer mobs, excuse rioters, and transform justice into a tool of political vengeance, and persecute, blacklist, cancel and suppress all people and viewpoints with whom or which they disagree.”
 
Trump just issued a statement through his office.

Instead, he describes himself as the victim of a long witch hunt and says,
“It is a sad commentary on our times that one political party in America is given a free pass to denigrate the rule of law, defame law enforcement, cheer mobs, excuse rioters, and transform justice into a tool of political vengeance, and persecute, blacklist, cancel and suppress all people and viewpoints with whom or which they disagree.”
Pratar han om sig själv eller?
(nej jag vet att han inte gör det men det stämmer ju perfekt in på hans beteende)
 
Och den största överraskningen av dem alla pågår just nu, efteråt.
(Reps) Mitch McConnell talar ur skägget, låter som den allra värsta åklagaren av dem alla...

Trump Team låter som om de vill slita bort McConnell från talarstolen. "De har ju vunnit!"

Det McConnell arbetar sig fram till är att Donald Trumps handlingar var juridiskt sett fullständigt kriminella - MEN inte ur ett riksrättsperspektiv.
 
Senast ändrad:
Och den största överraskningen av dem alla pågår just nu, efteråt.
(Reps) Mitch McConnell talar ur skägget, låter som den allra värsta åklagaren av dem alla...

Trump Team låter som om de vill slita bort McConnell från talarstolen. "De har ju vunnit!"

Det McConnell arbetar sig fram till är att Donald Trumps handlingar var juridiskt sett fullständigt kriminella - MEN inte ur ett riksrättsperspektiv.
Jag hade liksom inte trott annat än hur det blev, men blev ändå nedslagen som fan.
 
"They did this because they had been fed wild falsehoods by the most powerful man on Earth. Because he was angry. He had lost an election. Former President Trump's actions preceded the riot were a disgraceful, disgraceful dereliction of duty," McConnell said.

"There's no question — none — that President Trump is practically and morally responsible for provoking the events of the day. No question about it. The people who stormed this building believed they were acting on the wishes and instructions of their President," he added.


https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-impeachment-trial-02-13-2021/index.html
 
"They did this because they had been fed wild falsehoods by the most powerful man on Earth. Because he was angry. He had lost an election. Former President Trump's actions preceded the riot were a disgraceful, disgraceful dereliction of duty," McConnell said.

"There's no question — none — that President Trump is practically and morally responsible for provoking the events of the day. No question about it. The people who stormed this building believed they were acting on the wishes and instructions of their President," he added.


https://edition.cnn.com/politics/live-news/trump-impeachment-trial-02-13-2021/index.html
Det frustrerande är ju att McConnel hade kunnat tidigarelägga spektaklet innan Biden tillträdde.
 
Senatens Republikanske ledare Mitch McConnell står i direktsändning och föreslår ordinarie rättssystemet och civil rättegång för Donald Trump.
Det vore ju såklart drömmen, och Trumps advokat gjorde väl samma blunder inledningsvis. Men det handlar väl om att inte vilja ta ansvar, ha kakan och äta den....
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
807
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 756
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 919
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp