Politik i USA

Jag tror åtminstone att han blir republikanernas kandidat, oavsett om han får tio år eller så ;) sedan blir det säkert ungefär lika jämnt mot Biden som senast.
Finns det ingen amerikansk lag om att presidentkandidater inte får ha begått och blivit fällda för brott? Uppriktigt undrande då jag hade för mig det 🤔
 
Apropå Smiths åtal av Trump för de klassificerade dokumenten han helst inte lämnade tillbaka, förvarade olämpligt och uppenbarligen visade för folk... det har ju talats om en inspelning när Trump hörs tala om specifika dokument, och visa dem till någon spökskrivare till Mark Meadows. Och nu finns den här inspelningen alltså tillgänglig för alla som vill höra, tack vare CNN (men jag länkar till Rachel Maddow på MSNBC istället eftersom att jag dels har en crush på henne, och för att tillhörande analys är bra). Försökte tidstämpla när inspelningen börjar!
 

Man blir helt matt ibland. Och rädd. Eftersom hon inte är den enda i USA som anser samma sak, inklusive politiker (för att knyta det till amerikansk politik).
Som sagt de är inte "pro life" de är "pro birth"
jag blir inte ens matt längre. Mänskligheten är helt trasig och jag ger upp om den typ 10ggr per dag. Numera är sånt här bara en bekräftelse på det hela
 
Är Kaya Masters en känd människa?

Tycker bara att mängden tweets kontot presterar är orimligt mycket, och luktar lite AI-bot.
 
God nyheter! Trumps advokater har informerats om att om att ett åtal gällande sjätte januari, och det som ledde fram till det, förväntas komma. Sist var mötet med advokater 5 juni och åtalet kom 8 juni. 🥳

https://www.nbcnews.com/politics/do...ctment-rcna96233/rcrd15912?canonicalCard=true

Lägger till att jag nu sett nyheter om att de fick höra att ett sådant åtal kanske kan komma så snart som idag.
Han kommer antagligen bli en hjälte hos sina anhängare. Det enda som kan göra att han inte vinner nästa val är att han har dött.
 
Han kommer antagligen bli en hjälte hos sina anhängare. Det enda som kan göra att han inte vinner nästa val är att han har dött.
Ja alltså det har ju inte avtagit med väljarstöd i samband med åtalen som kommit hittills, även om jag läste att hans kampanj inte räknade med att kunna dra in lika mycket pengar på kommande åtal, som förra, eftersom att nyhetens behag avtagit lite...
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 293
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp