Politik i USA

Själv är jag bara förvånad att bara en person blev skjuten.
Jag tror att det var till deras nackdel (och andras tur!) att de ändå inte hade någon som med karisma kunde ställa sig längst fram i hjorden och leda dem mot det. Trump skulle aldrig göra det, för jobbigt och lite för direkt. Men om någon sådan person hade ställt sig upp och börjat leda folket på plats till direkt våld så hade det kunnat sluta mycket illa.
Nu blev det folk med för spridd ilska och mål, de vågade inte sig riktigt fram då det inte fanns någon talande ledare på plats.

Det är dock alltför många gånger det har skett nu att man haft tur i att Trump inte är riktigt den där kompetenta fascistledaren, hade han varit lite annorlunda så hade det kunnat sluta mycket illa mycket tidigare.
 
I am disappointed and disheartened with what happened last week. I find it shameful that surrounding these tragic events there has been salacious gossip, unwarranted personal attacks, and false misleading accusations on me – from people who are looking to be relevant and have an agenda.

Wot..?
Jag ser framför mig Donald Trump iklädd peruk och läppstift medan han försöker föreställa sig sin fru och säger detta... Det låter ju som att det är något han skulle säga! :rofl:
 
Jag tror att det var till deras nackdel (och andras tur!) att de ändå inte hade någon som med karisma kunde ställa sig längst fram i hjorden och leda dem mot det. Trump skulle aldrig göra det, för jobbigt och lite för direkt. Men om någon sådan person hade ställt sig upp och börjat leda folket på plats till direkt våld så hade det kunnat sluta mycket illa.
Nu blev det folk med för spridd ilska och mål, de vågade inte sig riktigt fram då det inte fanns någon talande ledare på plats.

Det är dock alltför många gånger det har skett nu att man haft tur i att Trump inte är riktigt den där kompetenta fascistledaren, hade han varit lite annorlunda så hade det kunnat sluta mycket illa mycket tidigare.
Tillägg: Och kompetenta medarbetare.
Nu tänker jag på Hitler och han var egentligen inte så himla kompetent själv, men hade kompetent folk under sig som tog på sig den där ledarrollen i hjorden.

Brr, skillnaden känns inte så himla stor ibland.
 
Det är nu fem republikanska senatorer som öppet säger att de kommer rösta för Riksrättsåtal mot Trump;
John Katko, New York
Liz Cheney, Wyoming
Adam Kinzinger, Illinois
Fred Upton, Michigan
Jaime Herrera Beutler, Washington

Samtidigt tycker Republikanernas ledare i kongressen, Mitch McConnell, också att Impeachment verkar vara en bra idé;
Senator Mitch McConnell has concluded that President Trump committed impeachable offenses and believes that Democrats’ move to impeach him will make it easier to purge Mr. Trump from the party, according to people familiar with Mr. McConnell’s thinking.
The private assessment of Mr. McConnell, the most powerful Republican in Congress, emerged on the eve of a House vote to formally charge Mr. Trump with inciting violence against the country for his role in whipping up a mob of his supporters who stormed the Capitol while lawmakers met to formalize President-elect Joseph R. Biden Jr.’s victory.

NYTimes
Liz Cheney är inte senator utan sitter i representanthuset. Tycker NYTimes borde ha koll på det.
 
Fan vad det här är obehagligt alltså. Jag har fyllt kylskåpet så att vi kan stanna hemma i två veckor. Nu bor jag visserligen inte i Trumpcountry och har långt till offentliga byggnader men delstatens guvernör har sin officiella residens 7 km härifrån och han är en uttalad Trumpkritiker. Det känns som att det kan smälla snart. :nailbiting:
@hastflicka hur känns läget i Oregon? Har ni era bug-out bags redo?
 
Nej, det kan vara för att försvåra för Biden genom att låta honom ärva ett omöjligt krig för att på så sätt bädda för 2024 :(

Ställa till det för Biden finns inte i hans mindset just nu - eftersom han fortfarande har typ 7x24 timmar kvar att försöka klamra sig fast vid makten.

Det är hans primära plan 1A. Något annat finns inte. Då vore han ju en loser.
 
Business Insider i dag:
"Guilianni says 'Trial by combat' was a Game of Thrones reference, not a call for violence"

ALLA som har sett GoT fattar väl mycket väl att 'Trial by combat' = violence..... (och om någon inte sett serien, så betyder det att avgöra en rättergång genom att kämpa tills ena parten dör)
 
Fan vad det här är obehagligt alltså. Jag har fyllt kylskåpet så att vi kan stanna hemma i två veckor. Nu bor jag visserligen inte i Trumpcountry och har långt till offentliga byggnader men delstatens guvernör har sin officiella residens 7 km härifrån och han är en uttalad Trumpkritiker. Det känns som att det kan smälla snart. :nailbiting:
@hastflicka hur känns läget i Oregon? Har ni era bug-out bags redo?

Vi ar sa Demokratiska har i Vastra Oregon att jag nu sett en (1) person med Trump klader sedan forra veckan. I vanliga fall har det funnits en och annan ... men de har statt ut aven innan 1/6 och marchen mot the Capitol ... och nu ar det som sagt en person. Den tomt i min stad som haft Trump skyllt har ocksa tagit ner den nu. :angel:

Vi har inga "bug-out bags" att gora redo. Daremot har jag MASSOR av mat i frysar och kylskap ... men det beror nog mest pa att man skulle tro att jag tror att alla affarer ska fa slut pa det jag vill ha sa jag koper extra.:p
 

Liknande trådar

Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
791
Senast: alazzi
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 595
Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 259
Senast: cewe
·
  • Låst
Samhälle Gör en ny tråd att prata politik i framöver, eftersom den andra låstes. Idag läggs det fram ett utskottsinitiativ i riksdagen om en...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
95 254
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp